Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.7.2011 12:42
Niin ja sellasta vielä, missä voisi olla vikaa kun olen katellut yhtä Mitoa missä startti pyörii mutta ei käynnisty? Onko siinä rattaassa vika vai missä? Ja siinä ei myöskään nopeusmittari pyöri, voiko vika olla mittarinpyörittimessa/vaijerissa vai onko koko mittari vaihdettava
28.7.2011 13:08
Mitoo- kirjoitti:Niin ja sellasta vielä, missä voisi olla vikaa kun olen katellut yhtä Mitoa missä startti pyörii mutta ei käynnisty? Onko siinä rattaassa vika vai missä?
Se voi olla ettei se startin ratas, tai siis tämä bendix, ota vauhtipyörässä olevaan rattaaseen syystä tai toisesta. Toinen voi olla ettei starttimoottori jaksa pyörittää moottoria tarpeeksi kovaa.
Mitoo- kirjoitti:Ja siinä ei myöskään nopeusmittari pyöri, voiko vika olla mittarinpyörittimessa/vaijerissa vai onko koko mittari vaihdettava
Todennäköisempää on että olisi mittarinpyörittäjä hajonnut tai mittarin vaijeri katkennut, kuin että mittari olisi hajonnut.
29.7.2011 18:50
Noniin uus 11 mito nyt pihassa! Mitenkä tarkkaan noita sisäänajo-ohjeita kannattaa noudattaa ja onko jollain jotain ylimääräisiä vinkkejä sisäänajoon? 500 kilometriin ei saisi yli 6k kierroksia käyttää manuaalin mukaan..
29.7.2011 18:57
^Kuristukset pois.
Täältä löytyy lisää hyvää infoa.
29.7.2011 23:28
Rossoneri kirjoitti:Täältä löytyy lisää hyvää infoa.
Ei ehkä täysin kuulu aiheeseen, mut onks jotain keinoa lukea tuolta cagiva foorumilta noita muita vanhoja topicceja kun näyttää olevan koko foorumi lukitettu.
31.7.2011 14:52
Kusettaako miton mittari tosiaan näin paljon?
Mittari: 60
GPS:55
Mittari: 80
Gps: 70
Saisiko tuota mitenkään näyttämään hieman tarkemin oikeata?
31.7.2011 16:31
Mistä saisi -04 mitoon kytkinvaijerin ja mihin hintaan? Ja onko vaikea homma itse vaihtaa?
31.7.2011 18:54
Mitoja oon nyt katsellu, tietopankki luettu ja tätä topicia silmäilty vähä.
Mitä ongelmia yleensä teillä on ollut? Paljon männällä ajaa? Minkälainen homma puhdistaa PA-säädin?
Sitten vielä semmoinen perus, mitä ootte tykänny Mitosta?
31.7.2011 22:02
Mikä voi olla syynä siihen, että 400km ajetun miton kaasarin neula irtoaa, joten kone käy vain tyhjäkäynnillä? Kävi tänään noin ja sain kyllä korjattua mutta hieman luotettavuus hävisi, jos vaikka motarilla tai ohituksessa sattuisi noin käymään.. Ajon aikana siis yhtäkkiä ei enää vastannut kaasuun vaan kävi vain tyhjäkäyntiä.
31.7.2011 22:05
Saiskohan tota kiekkamittaria korjattua jotenkin kun väpättää aina 6-8t välis ja sitte isommilla kierroksialla hiukan vähemmän?
31.7.2011 22:10
No ainaskin mitolta kuulostaa.
Vie huoltoon.
Mitohan on tunnettu mittarinopeuksista.. 150 vauhissa kusee parhaillaan sen 20-30.
1.8.2011 12:40
tuomol kirjoitti:Kusettaako miton mittari tosiaan näin paljon?
Yksilökohtasia eroja, mun toisessa mitossa oli melko tarkka mittari, sanoisin et ku mittari näytti 150 ni oikeeta oli 140, jopa vähän yli. Ekan mittari sitte kusiki sen ~30km/h noissa vauhdeissa.
tuomol kirjoitti:Mikä voi olla syynä siihen, että 400km ajetun miton kaasarin neula irtoaa
Jos osat on/oli ehjiä niin väärin asennettu. Tai sitte vaan älyttömän paska munkki, enpä tosin ole ikinä kuullu että kellekään olis noin käynyt millään vehkeellä.
1.8.2011 23:14
Jebis kirjoitti:Rossoneri kirjoitti:Täältä löytyy lisää hyvää infoa.
Ei ehkä täysin kuulu aiheeseen, mut onks jotain keinoa lukea tuolta cagiva foorumilta noita muita vanhoja topicceja kun näyttää olevan koko foorumi lukitettu.
Ite ihmettelin samaa että minkä takia on lukittu?? Alku kesästä vielä pysty lukemaan, nyt ei auta vaihka kirjautuisi.
2.8.2011 12:10
Nyt olisi todennäköisesti petilaakereiden vaihto edessä. Mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla avauksella?
2.8.2011 12:32
repe38 kirjoitti:Nyt olisi todennäköisesti petilaakereiden vaihto edessä. Mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla avauksella?
Riippuen siitä paljonko on ajettu, jos yli 20 tuhatta niin ite vaihtasin samalla kiertokangen + kaikki stefat ofc. Eipähä tarvii sit taas vähään aikaan aukoa konetta.