Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Suzuki TS 125R

24.4.2013 16:23

Osaisko joku sanoa, että käykö jonkun myyn pyörän jarrusatula suoraan tuohon?

Re: Suzuki TS 125R

24.4.2013 22:15

Moro. Mopo/piikki ikä menny jo 8v sitte. Nyt hommasin mökille tollasen 91 tsr että pääsee kurvailee mettä teitä. Lueskelin topikin läpitte muttei löytyny vastausta. Niin kysytään teiltä jotka tietää. No iha ekana ongelmana oli ettei se värkki jaksanu mennä mihinkää. No laitoin tt:ksi eikä mene siltikää oikee mihinkää. Liian pitkät välit. No juttuhan on niin että En jaksa alkaa virittelee jollain kaasarilla tai putkella tota omaa värkkiä niin kysymys olis että käykö tsr:n runkoo suoraa joku 125rm kone ja jos käy ni mikä? tai joku muu vastaava tehokas rossi kone. Eikä sitte mitää mutu tietoja vaan ihan faktaa kiitos :) Jos jollain myynnissä nii saa pistää viestiä 0504203237 -sakke

Re: Suzuki TS 125R

24.4.2013 23:09

-Assen- kirjoitti:Moro. Mopo/piikki ikä menny jo 8v sitte. Nyt hommasin mökille tollasen 91 tsr että pääsee kurvailee mettä teitä. Lueskelin topikin läpitte muttei löytyny vastausta. Niin kysytään teiltä jotka tietää. No iha ekana ongelmana oli ettei se värkki jaksanu mennä mihinkää. No laitoin tt:ksi eikä mene siltikää oikee mihinkää. Liian pitkät välit. No juttuhan on niin että En jaksa alkaa virittelee jollain kaasarilla tai putkella tota omaa värkkiä niin kysymys olis että käykö tsr:n runkoo suoraa joku 125rm kone ja jos käy ni mikä? tai joku muu vastaava tehokas rossi kone. Eikä sitte mitää mutu tietoja vaan ihan faktaa kiitos :) Jos jollain myynnissä nii saa pistää viestiä 0504203237 -sakke


Ite sain omaan laitteeseeni potkua huomattavasti laittamalla kaasarin säädöt kuntoon + simota vapaavirtaussuodatin kaasarin persuksiin. Välit on myös pienimmät mahdolliset. (Pyörä enduro /krossikäytössä) Muistaakseni suuttimen koko oli 280 mikä on suht optimaalinen vv-putsarin kanssa.

Re: Suzuki TS 125R

26.4.2013 9:08

Whiplash kirjoitti:
-Assen- kirjoitti:Moro. Mopo/piikki ikä menny jo 8v sitte. Nyt hommasin mökille tollasen 91 tsr että pääsee kurvailee mettä teitä. Lueskelin topikin läpitte muttei löytyny vastausta. Niin kysytään teiltä jotka tietää. No iha ekana ongelmana oli ettei se värkki jaksanu mennä mihinkää. No laitoin tt:ksi eikä mene siltikää oikee mihinkää. Liian pitkät välit. No juttuhan on niin että En jaksa alkaa virittelee jollain kaasarilla tai putkella tota omaa värkkiä niin kysymys olis että käykö tsr:n runkoo suoraa joku 125rm kone ja jos käy ni mikä? tai joku muu vastaava tehokas rossi kone. Eikä sitte mitää mutu tietoja vaan ihan faktaa kiitos :) Jos jollain myynnissä nii saa pistää viestiä 0504203237 -sakke


Ite sain omaan laitteeseeni potkua huomattavasti laittamalla kaasarin säädöt kuntoon + simota vapaavirtaussuodatin kaasarin persuksiin. Välit on myös pienimmät mahdolliset. (Pyörä enduro /krossikäytössä) Muistaakseni suuttimen koko oli 280 mikä on suht optimaalinen vv-putsarin kanssa.


Velipojalla on mopo/piikki huoltokorjaamo niin nuo hommat on jo tehty ja varmasti on säädöissä ei ole siitä kiinni, välitkin on pienimmät mahdolliset. Mutta jos kerran tohon on mahollista saada rm:n kone niin ostaisin samantien jos sellanen vaa käy?

Re: Suzuki TS 125R

26.4.2013 14:10

Nyt joku viisas vois kertua että miten saapi tuon tessun säätöihin..

Justiin ennen piikkiä röpeltää aivan kauhiasti, mutta sittenku saa piikin yläpuolelle vetää hyvin ja alakierroksillakin vetää suhkoht hyvin ottaen huomioon että pakoaukonsäädin on lukittu yläasentoon ja vakioputki paikallaan.

Nyt paikallaan on 170 pääsuutin ja 30 tyhjäkäynti suutin ja neulan prikka toiseksi ylimmässä.

Olen kokeillut 190 suuttimella ja neulan asennoilla, mutta ei rupea toimimaan ja 150 suuttimellakin on kokeiltua joka asentoa sekä neulasta että ilmaruuvista..

Nyt ilmotelkaa millä säädöillä olette saaneet omat tessunne toimimaan vakioputken kanssa ja pakoaukonsäädin lukittuna yläasentoon

Re: Suzuki TS 125R

28.4.2013 16:05

-Assen- kirjoitti:
Whiplash kirjoitti:
-Assen- kirjoitti:Moro. Mopo/piikki ikä menny jo 8v sitte. Nyt hommasin mökille tollasen 91 tsr että pääsee kurvailee mettä teitä. Lueskelin topikin läpitte muttei löytyny vastausta. Niin kysytään teiltä jotka tietää. No iha ekana ongelmana oli ettei se värkki jaksanu mennä mihinkää. No laitoin tt:ksi eikä mene siltikää oikee mihinkää. Liian pitkät välit. No juttuhan on niin että En jaksa alkaa virittelee jollain kaasarilla tai putkella tota omaa värkkiä niin kysymys olis että käykö tsr:n runkoo suoraa joku 125rm kone ja jos käy ni mikä? tai joku muu vastaava tehokas rossi kone. Eikä sitte mitää mutu tietoja vaan ihan faktaa kiitos :) Jos jollain myynnissä nii saa pistää viestiä 0504203237 -sakke


Ite sain omaan laitteeseeni potkua huomattavasti laittamalla kaasarin säädöt kuntoon + simota vapaavirtaussuodatin kaasarin persuksiin. Välit on myös pienimmät mahdolliset. (Pyörä enduro /krossikäytössä) Muistaakseni suuttimen koko oli 280 mikä on suht optimaalinen vv-putsarin kanssa.


Velipojalla on mopo/piikki huoltokorjaamo niin nuo hommat on jo tehty ja varmasti on säädöissä ei ole siitä kiinni, välitkin on pienimmät mahdolliset. Mutta jos kerran tohon on mahollista saada rm:n kone niin ostaisin samantien jos sellanen vaa käy?

Ok. Olen ymmärtänyt että RM:n kone ei sovi siihen ainakaan suoraan mutta joku korjatkoon jos olen väärässä.
Ihme homma sillä omassa vehkeessä on voimaa kuin pienessä kylässä :O

Re: Suzuki TS 125R

28.4.2013 16:06

miksutin_96 kirjoitti:Nyt joku viisas vois kertua että miten saapi tuon tessun säätöihin..

Justiin ennen piikkiä röpeltää aivan kauhiasti, mutta sittenku saa piikin yläpuolelle vetää hyvin ja alakierroksillakin vetää suhkoht hyvin ottaen huomioon että pakoaukonsäädin on lukittu yläasentoon ja vakioputki paikallaan.

Nyt paikallaan on 170 pääsuutin ja 30 tyhjäkäynti suutin ja neulan prikka toiseksi ylimmässä.

Olen kokeillut 190 suuttimella ja neulan asennoilla, mutta ei rupea toimimaan ja 150 suuttimellakin on kokeiltua joka asentoa sekä neulasta että ilmaruuvista..

Nyt ilmotelkaa millä säädöillä olette saaneet omat tessunne toimimaan vakioputken kanssa ja pakoaukonsäädin lukittuna yläasentoon

Tyhmä kysymys, mutta oletko tulppaa kokeillut vaihtaa?
Itselläni 280 pääsuutin, mutta vv-suodattimen kanssa.

Re: Suzuki TS 125R

28.4.2013 17:26

Whiplash kirjoitti:
miksutin_96 kirjoitti:Nyt joku viisas vois kertua että miten saapi tuon tessun säätöihin..

Justiin ennen piikkiä röpeltää aivan kauhiasti, mutta sittenku saa piikin yläpuolelle vetää hyvin ja alakierroksillakin vetää suhkoht hyvin ottaen huomioon että pakoaukonsäädin on lukittu yläasentoon ja vakioputki paikallaan.

Nyt paikallaan on 170 pääsuutin ja 30 tyhjäkäynti suutin ja neulan prikka toiseksi ylimmässä.

Olen kokeillut 190 suuttimella ja neulan asennoilla, mutta ei rupea toimimaan ja 150 suuttimellakin on kokeiltua joka asentoa sekä neulasta että ilmaruuvista..

Nyt ilmotelkaa millä säädöillä olette saaneet omat tessunne toimimaan vakioputken kanssa ja pakoaukonsäädin lukittuna yläasentoon

Tyhmä kysymys, mutta oletko tulppaa kokeillut vaihtaa?
Itselläni 280 pääsuutin, mutta vv-suodattimen kanssa.


Laitoin uuden n.200km sitten, samalla kun tein koneremotin, mutta voishan sitä kokeilla uudella tulpalla.

Re: Suzuki TS 125R

15.5.2013 23:39

No nyt on Suzukin vika paikannettu, mutta en ole kerennyt kattoa missä se on. :D

Elikkäs lähin vahingossa ajamaan sillä virtalukon parkki asennolla ja kuinka ollakkaan ts:ssä toimii suorastaa LOISTAVASTI.

Nyt vain pitäisi selvittää mistä joku johto mahdollisesti vetää maihin ja korjata se. mahdollisesti se on virtalukossa se vika..

Että ei ole ihmekkään kun ei kaasarin säädöt auta :D

Re: Suzuki TS 125R

24.5.2013 18:27

Hakekaahan multa pois vanne + kumi + sisäkumi halavalla http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1573999

Re: Suzuki TS 125R

29.5.2013 13:49

Saisko noita pakoaukon säätimiä jostain vähän järkevämpään hintaan? Halvin mitä löysin oli 90€/kpl ja sekin on mun mielestä aika paljon moisesta...

Re: Suzuki TS 125R

3.6.2013 22:27

Rupeaa voimaloppumaan keksen omiin tarpeisiin tessusta niin sattuuko kukaan tietämään miten menisi RM:män kone tessuun?

Mitä olen kuvia netistä katellu niin koneen kiinnitys olisi aikalailla samoissa paikoissa kun tessun vakio koneessa.

Mutta entä sitten jos kone menisi paikalleen niin entä valot? meneekö tessun staattori rämän koneeseen jotta saa valot?

Semmosta tälläkertaa mielenpäällä :)

Re: Suzuki TS 125R

20.6.2013 20:28

Sattuuko kukaan tietämään sopiiko RM:n sylinteri TSR:n alakertaan kiinni ilman modailuja? Putkeaa joutuu vissiin muokkaamaan että sopii?? Molemmat on vuosimallia -91(Ts & Rm) ;) Ku olis semmone tiedos halvalla ja tuosta tessusta on sylinteri hajalla ja on porattu jo viimeseen kokoon. :s Ja kyllähän sitä tehookin tekis mieli vähä enemmän niin aattelin tommosta sylinteriä ja putkee! :D

Re: Suzuki TS 125R

4.7.2013 19:35

Minkäs mallilesta vehkeestä olette pakoputkea siirtäneet tessuun? olis tarkotus saada enemmän tehoa yläpäähän. :seko:

Re: Suzuki TS 125R

27.9.2013 0:39

Mistä saa sopivia imukauloja isommalle kaasarille ja minkä kokosta kaasaria kannattaa laittaa kun rgf pytty. En tiiä mikä nyt on mutta liian pieni kun ei vedä loppuun. Näyttää paljon isommalta ulkoapäin kuin esim. detsin vakio 28 ja oon laiska ja en jaksa vielä irrottaa sitä sieltä. Mistä saa niitä vahvistettuja pa-säätimiä ja servoja ? Saako mistää toisesta laitteesta putkea kiinni pienellä modauksella vai joutaako tehä ite ?