Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.3.2011 11:37

No tota mulla on entinen omistaja pistäny takaiskarin ihan vaan "koropalalla" yläosassa. Ja näitä iskareita on otettu milloin mistäkin, yleisimmin ehkä kx:stä ja yz:stä(?) :D Et ei sillä oo niin merkitystä mistä ottaa, kunhan käy mitoiltaan...

6.3.2011 18:43

Omassa kodeksissa on ihan suoraan heitettu paikoilleen joku vanha Yamahan iskari, ilmeisesti piikkisestä YZsta. Nyt menee itsellä iskari vaihtoon, ja tulee Kawan KXn iskari, joka sekin menee suoraan. Näin ainakin omassa kikottimessa, tuskinpas tuohon kukaan aikaisemmista omistajistakaan on jaksanut mitään alkaa muokkailemaan kun pyörässä oli nippusidepatentteja niin maan pirusti kun ostin...

7.3.2011 20:05

Mulla ei kyllä mee kx:n tikku suoraa kii. voi tosin vaihdella mitat vuosimallin mukaan?
Jää pari milliä sivuun.

7.3.2011 20:24

Asiasta kolmantee, ootteko käyttäny tuorevoiteluu? Ku ite aattelin käyttää, mut pistää 1% bensan joukkoo öljyy, et kummiski o enemmä tehoo ku vakios, nii antaaks tuorevoitelu tarpeeks öljyy?

7.3.2011 23:14

Itsellä ei ole käytössä. Mutta toisaalta samalla vaivalla laitat sinne sen 3% kun sen 1%.

Onko kellään noista teholäpistä kokemusta?
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=89_95_1316&products_id=4935

Edelleen vastausta haetaan

9.3.2011 18:22

Vallee kirjoitti:Kysyn nyt täällä vaikka aika varmaan tiedänkin vastauksen mutta kx 2002 kansi ei taida mennä kdx 1991 pyttyyn..........?

9.3.2011 19:07

Thiller kirjoitti:Asiasta kolmantee, ootteko käyttäny tuorevoiteluu? Ku ite aattelin käyttää, mut pistää 1% bensan joukkoo öljyy, et kummiski o enemmä tehoo ku vakios, nii antaaks tuorevoitelu tarpeeks öljyy?

Kuten sanottu jo, sama vaiva pistää ne 2,5-3% seokset tankkiin taikka vaan säätää se öljypumppu syöttämään tarpeeks öljyä.

9.3.2011 21:44

Jepaahh, Millais tuorevoitelu otetaa "oikea oppisesti" pois käytöstä? Ootteko pitäny ihan vaa repussa öljypurkkii, ku aattelin tehä penkin alle kopan, johon tulis vaa akku ja sit mahtuis yks öljypurkki.

11.3.2011 20:13

Mittarisa kawasa 53000km vieläkö se on kannattavuuden rajoisa ostaa?

12.3.2011 0:16

Itse en tiedä tuosta voitelun poistamisesta koska itsellä on kx:n kone jonka käyn muutoskatsastamassa pyörään. Mutta tuo öljypurkkikotelo ois kyl aika jees kun ei huvittais aina kantaa purkkia repus.
Et äkkiäkös töllasen pellistä väsää ku keksii hyvä paikan eli luultavasta johki ilmanputsarin alueelle.

Jurkki kirjoitti:Mittarisa kawasa 53000km vieläkö se on kannattavuuden rajoisa ostaa?


Toi riippuu iha siitä miten pyörää on pidetty. Kuten koneen remontit ja muut hallintalaitteiden huollot eli jarrut, keula jne. Kodexiahan et saa vähän ajettuna.

14.3.2011 19:20

Pitääpäs tulla täälläkin vielä käymään kun tuo KDX vielä tallista löytyy --> Jos Turun alueelta löytyy kiinnostuneita ostajia niin viestiä tulemaan vaan.

asaaa kirjoitti:Itsellä ei ole käytössä. Mutta toisaalta samalla vaivalla laitat sinne sen 3% kun sen 1%.

Onko kellään noista teholäpistä kokemusta?
http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=89_95_1316&products_id=4935
Nämä "teholäpät" ovat yleensä vain hieman jäykempiä kuin normaalit ja näin ollen nostavat vain tehopiikkiä entistä ylemmäs ilman minkäänlaista tehonlisäystä. Myös hiilikuituläpät rupeavat repsottamaan helpommin.

Vallee kirjoitti:Kysyn nyt täällä vaikka aika varmaan tiedänkin vastauksen mutta kx 2002 kansi ei taida mennä kdx 1991 pyttyyn..........?
Ei sovi ei.


Thiller kirjoitti:Jepaahh, Millais tuorevoitelu otetaa "oikea oppisesti" pois käytöstä? Ootteko pitäny ihan vaa repussa öljypurkkii, ku aattelin tehä penkin alle kopan, johon tulis vaa akku ja sit mahtuis yks öljypurkki.
Koko tuorevoitelukoneisto napataan pois akseleineen / rattaineen ja tehdään jonkinlainen laippa pellistä tukkimaan koneeseen syntynyttä reikää. Repussa muovipussissa on itse tullut pidettyä öljypurkkia, mutta silti tuntuu koko reppu olevan yltä päältä öljyssä. :D Eli suosittelen väsäämän jonkinlaisen telineen öljypurkille...

14.3.2011 21:31

Thiller kirjoitti:Jepaahh, Millais tuorevoitelu otetaa "oikea oppisesti" pois käytöstä? Ootteko pitäny ihan vaa repussa öljypurkkii, ku aattelin tehä penkin alle kopan, johon tulis vaa akku ja sit mahtuis yks öljypurkki.
Koko tuorevoitelukoneisto napataan pois akseleineen / rattaineen ja tehdään jonkinlainen laippa pellistä tukkimaan koneeseen syntynyttä reikää. Repussa muovipussissa on itse tullut pidettyä öljypurkkia, mutta silti tuntuu koko reppu olevan yltä päältä öljyssä. :D Eli suosittelen väsäämän jonkinlaisen telineen öljypurkille...[/quote]


Jostain luin ja ukko sanos et voisko tehä sillee et pistää sen öljyn pyörimää sinne, et se letku pumpusta menee kaasariin, niin sen pistäs siihen paikkaan mis säiliön letku on. Et niinku sanottu jo nii se jäis niiku pylrimään sinne.

17.3.2011 19:59

Tuli tälläne kysymys etee. Miltä näyttää 10t km ajettu mäntä ja entä noin 200 km ajettu mäntä?
Katsastelin tuota mäntää tuolta pakoaukosta ja näytti olevan pikkusen "naarmua". Ylivuotoa ei ole lainkaan eikä näyttänyt olevan edes juuri ollenkaan karstoittunu mistää. Männällä "pitäis" olla ajettu ny noin 200 km.

17.3.2011 22:30

Jos siinä männässä näkyy naarmuja niin sillon on todennäkäisesti lämpöleikannu tai sitten jotain roskia päässy sylinterin ja männän väliin. Jos männässä näkyy naarmuja niin ite ainakin vaihtasin sen ja jos naarmuja on myös sylinterissä niin sit ylikokoon porautus.

17.3.2011 22:44

No pieniä naarmuja aina tulee, mutta joos esim kynnellä tuntee tai on muuten vain paljon, niin sitten kannattaa alkaa enemmän tutkia. Ja ei kannata laittaa öljyjä kiertoon, kun pumppu kuluu ihan turhaan ottaa sieltä vain esim rattaan pois ja pumppu takasin, niin ei pyöri, jos vaan onnistuu silleen (en tiedä kdx systeemiä)