Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

31.3.2008 18:25

AAte kirjoitti:Heips.


Minulle tulee tämä pyörä ajokouluun. Mites tällä sujuu pujottelut ja jarrutukset ja näin? Derbi mopolla tottunut ajamaan.
no shadowin keulakulma on aika loiva, joten pujottelu saattaa vaatia ehkä hieman totuttelua. mutta eiköhän se siitä. aika painava pyörähän tuo varjo on, mutta painopiste on aika matalalla, joka kyllä helpottaa pyörän käsittelyä. jarrut on aivan tyydyttävät, ja tuskinpa tulee siis niittenkään suhteen ongelmia niissä jarrutuskokeissa.

31.3.2008 19:44

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:43, muokattu yhteensä 1 kerran

31.3.2008 22:52

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran

31.3.2008 23:17

Ne on kyllä osannu valita mahtavan pyörän sinne. Ei voi muuta sanoa... :D Siis ei mullakaan varjoa vastaan mitään pahaa ole. Vaan että joku enska ois ehkä tommoseen kikkailuun helpompi.

1.4.2008 16:56

Mites tällä sujuu pujottelut ja jarrutukset ja näin?

Hankalasti.. :) mutta kyllä sen suuren kääntösäteen kanssa pärjää, vaatii vaan vähän totuttelua..

Ens viikonloppuna vois jo kokeilla ottaa varjon pois naftaliinista jä käydä vähä ajelemassa..
Pitää vaan käydä ostamassa uudet smärmelit mopoon niin ei pääse leipaseen kiinni.

1.4.2008 17:45

kevaristi-x kirjoitti:ne huiput vois kasvaa aivan hyvin semmosella 5-10kmh jos menis ns. makaamaan "teräsmies"-asentoon, mutta eihän sitä customilla kehtaa tehdä, eikä tarvitsekkaan, kyllä se väkisin veti suun hymyyn kun moottoritiellä autoista meni heittämällä ohi. minulle tuli jopa yllätyksenä että näinkin hyvin voi 125cc nelitahti-custom kulkea :D
Ei tarvitse kuin laittaa jalat kyytiläisen tapeille niin huiput nousee heti :D

1.4.2008 17:56

Katkarapu kirjoitti:
kevaristi-x kirjoitti:ne huiput vois kasvaa aivan hyvin semmosella 5-10kmh jos menis ns. makaamaan "teräsmies"-asentoon, mutta eihän sitä customilla kehtaa tehdä, eikä tarvitsekkaan, kyllä se väkisin veti suun hymyyn kun moottoritiellä autoista meni heittämällä ohi. minulle tuli jopa yllätyksenä että näinkin hyvin voi 125cc nelitahti-custom kulkea :D
Ei tarvitse kuin laittaa jalat kyytiläisen tapeille niin huiput nousee heti :D
hah, onko tosi? täytyypä kokeilla tuota :D tavotteeks otan sen, että tänä kesänä sais otettua semmoset 130-140kmh mittarinopeutta... saapa nähdä onnistuuko optimaalisissa olosuhteissa motarilla myötätuuleen mahdollisimman aerodynaamisessa asennossa... vaikeaa tuollaisten (mittari) nopeuksien saaminen voi olla, muttei mahdotonta. huippujen ajaminenhan on puhtaasti taitolaji :wink:

1.4.2008 19:13

Joo keinot on monet huippujen saamiseksi. Ite jos cebarissa haluun huippuja, niin jalat takajalkatapeille siten, että ihan jalan kärjet on tapeilla, jotta ilmanvastus mahd. pieni. Sitten kädet todella tiukasti tankkiin, ajovarusteiden kiristysremmit niin tiukalle kun saa jne. :D

Ja ihan oikeasti tuo tappijuttu vaikuttaa, tulee monta km/h lisää sen avulla.

1.4.2008 20:44

Tuli ostettua tämmöstä kun Motorex Formula Semi Synthetic SAE 10W-40 -öljyä. Mitään kokemuksia tästä? Gallonan takana lukee, että "Korkeatehoinen moottoriöljy 4-tahtisille moottoripyörille, hyvä lämpökestävyys, suunniteltu moottoripyörille, joissa on märkäkytkin". Onko Shadowissa märkäkytkin? En muista, eikä lue ohjekirjassa (tai en löytäny sitä kohtaa) ja VT on lukkojen takana säilössä eikä mulla oo paikkaan avainta, joten en pääse asiaa tarkistamaan niinkään. Eli vastauksia, kiitos? Tarkoitus oli ostaa Hondan omia öljyjä mutta sitä ei tainnut olla ja myyjä antoi tämmösen gallonan ja sitä sen kummemmin lukematta ostin, kun myyjä kerran suositteli ja kiirekkin oli. :S No kuitti on tallessa, että voihan sen palauttaakkin/vaihtaa.

1.4.2008 20:55

Kyllä löytyy märkäkytkin. Eikä se haittais vaikka ei oliskaan, ei se silloin mitään tuhoa. Toisinpäin sen sijaan olisi huono juttu, sillä esim. autoöljyt saattavat aiheuttaa kytkimen luistamista, koska ne voivat sisältää erilaisia kitkanpienennylisäaineita.

Eli eikun vaan koneeseen :)

2.4.2008 18:19

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:43, muokattu yhteensä 1 kerran

2.4.2008 18:52

tänään tuli heitettyä ihan kunnon lenkki, yksi ehkä keski-suomen hienoimmista lenkeistä. eli akselilla korpilahti-tammijärvi-rutalahti-toivakka-nelostie-vaajakoski-jyväskylä. mahtava reitti jossa kauniita mutkaisia pikkuteitä ja todella vaikuttavat maisemat. tiet oli pääosin mukavan kuivia ja auringon paistaessa ja tuntui aivan kuin kesällä olisi ajanut, lämpötilakin oli +12. niin ja ajoseuraakin oli mukana...

matkan varrella oli hieno kärkisten silta, jonka varrelta nappasin muutamat kuvat (galleriasta löytyy).

varjo toimi kun unelma, ja nelostiellä sain polteltua vähän karstoja poies. liikenteen mukana pysyi ihan hyvin ja nelostielläkin pystyi pitämään semmosta 90-110kmh matkavauhtia suhteellisen vaivattomasti. ylämäkiin vaan nelosta pesään ja suorilla/alamäissä vitonen niin ei ongelmia.

niin ja päivän saldo siis yhteensä noin 150-200km, ja rasituksesta ei tietoakaan :D mukavaa touhua ei voi muuta sanoa.

6.4.2008 17:43

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:44, muokattu yhteensä 1 kerran

7.4.2008 9:57

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:24, muokattu yhteensä 1 kerran

7.4.2008 10:24

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:44, muokattu yhteensä 1 kerran