Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 20:54

Kiitti kaikille vastauksista! Pitää vielä miettiä kuitenki sitä hussea :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:06

Omasta mielestä ainakin WR on tosi miellyttävä ajaa ja kiihtyy riittävän hyvin itselle. Pitkän päälle ajelen mielummin 4t pyörällä kun 2t, koska ajo on pehmeämpää (Oma mielipide!). Tottakai tehoa sais olla enemmän, mutta kyllä tuolla 2 vuotta ajelee.

Huono puoli on tosiaan se, että pyörä painaa sen vajaa 140 kg, joka näkyy sitte kiihtyvyydessä jne. Huiput tosiaan jää vähän vähemmälle, mutta itte oon saanut mittariin 120, joka on oikeaa nopeutta jotain 110. :D

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:13

Kannattaa kyllä koeistua molemmat jos vain suinkin pystyy. Esim autokoulun husse tuntui ainakin itselle jotenkin kankealta, mutta weeran päälle kun istuin tuntui se heti käteen sopivalta ja "omalta".

Ja kyllähän tuo ruisku hyvin pelittää, oikein tasaisesti käy ja kaasuunvastaavuus kyllä erittäin hyvä. Miinusta nyt se säädättämisen kalleus tietty.

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:14

Jäi vähän epäselväksi oma vastaus, siis nelarihusse tietenkin kyseessä :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:22

Jaa että nelarihusse...

Meillä mietittiin myös WR:ää mutta poika päätyi Husseen seuraavista syistä.

-Laadukkampi jousitus, USD valmiina ja takakepiksi käy kisapyörän iskari.
-Kisapyörästä kopsattu runkogeometria
-Halvat katteet kun ne kuitenkin on jossain vaiheessa ruvella
-Kaasari jonka saa helpommin ja halvemmalla säätöihin kun ruiskun
-Ruiskun puuttuessa yksinkertaisempi tekniikka -> vähemmän mahdollisia vikoja
-Ei niin katupyörän oloinen vaan enemmän "reisinkihenkinen"
-Eikä tule joka päivä TE:tä vastaan ;)

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:27

Täytyy sitä nelarihussen entisenä omistaja tulla hieman juttelemaan. Eli oma kantani wr:ään on että: Isomman pyörän oloinen mitä husse, mutta samalla myös raskaampi. Tehokkaammat jarrut, mikä on taattua yamaha:n insinöörisuunnittelua. Valot ovat myös paljon paremmat, varsinkin jos vaihtaa xenon-sarjan tuohon.

Husqvarnassa ehdoton plussa on halpa käyttö. Pienet viritykset, kuten putkiston ja ilmanputsarin vaihto virtaavampaan onnistuvat helposti ja kaasuttimen suuttimet eivät paljoa maksa. Toisinkuin wr:ssä joutuu pc:tä hankkimaan kalliin putkiston kera. Husqvarna on myös todella ylävääntöinen verrattuna wr:ään. Siinä vääntöalue alkaa 7500rp/m kohdalla, kuin taas wr:ssä se on jo kerennyt kutakuinkin loppua noilla kierroksilla. Alavääntöä on kuitenkin varsin riittävästi myös hussessa. Täytyy vielä mainita että wr jää viivoilla hussen jalkoihin.

Mikäli olet pienikokoinen kaveri, on husqvarna sinulle ketterämpi valinta. Ajotuntuma on ajan tasalla, tarkoittaen että pyörä reagoi samantien tekemiisi muutoksiin ajon aikana tasaisesti jaetun painopisteen avulla.

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:43

Aika isokokoinen (pitkä ja painoakin on yli 80) olen. Molemmissa on puolensa, mutta husse taitaa viedä voiton :) no vielä on aikaa miettiä :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:46

Omassa WR:ssä oli jotenkin todella surkea alusta. Keula ei vuotanut, mutta oli todella löysä. 6500km ajetulla ei tollaista pitäis esiintyä, kavereilla omissansa kumminkin ihan normaalin tuntuinen keula jne. WR:ään on kyllä todella kalliit katteet, Husseen paljon halvempia ja tarrasarjoja niihin löytyy useita kymmeniä erilaisia. WR:n ruisku on vähävikainen, lähtee pakkasellakin käyntiin ilman suuttimien vaihtelua. Hussen kaasarisysteemi taas on yksinkertaisempi (minä tykkään!)

Itse ajoin n. 11tkm WR:llä ja olin kyllä tyytyväinen pyörään, ikinä ei mitään vikaa. Olisi ihan mukavaa ajaa tämä kesä nelarihussella niin voisi syksyllä fiksumpana sanoa kumpi on mukavampi :P WR:ään tuli todellinen vittuuntuminen syksyn miittireussulla ja kilometrejäkin alkoi olla mittarissa jo lähes 20 000, joten WR sai lähteä uudelle omistajalle. Nykyään kun Detsillä ajelen niin kyllä sitä WeeRan vähäistä bensankulutusta muistelee lämmöllä (ja ne äänet..), mutta ikävä sitä pyörää ei oo pätkääkään.. :D

Se onkin pitkälti siitä kiinni mistä tykkää, kun niitä vertailee niin huomaa kyllä luultavasti kumpi on se itselle paremmin sopiva.

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 21:58

Sambatium kirjoitti:Aika isokokoinen (pitkä ja painoakin on yli 80) olen. Molemmissa on puolensa, mutta husse taitaa viedä voiton :) no vielä on aikaa miettiä :lol:

Itsehän paina 90 ja kyllä lähtisin silti WR:n kelkkaan vaikka hussessa kuinka olisi smoto muotoilua ja usdia...

Sama mylly joten erot taitaa olla ulkonäkö ja ruisku/kaasari...
Kyllä täällä päin muistaakseni tais WR viedä hussen joten ei hullumpi vehe, vaikka wr onkin painavempi !
Kai tää on näitä ruiskun etuja...

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 22:02

Mä haluan nähdä videon missä vakio WR vie vakio nelarihussen :lol: Painoeroakin varmaan se 20kg, kyllä saa olla painava/huono kuljettaja hussella :D

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 22:28

Sen minäkin haluan videolta nähdä :) Ei ole hussekuski vinguttanut vaihteita loppuun saakka. Kerran meinasi tulla tiukat paikat wr:ää vastaan kun samankokoinen kaveri oli vastassa. Mutta ainoakseen se kerta jäänyt :P

Re: Yamaha WR125X/R

13.5.2013 22:30

miiggz kirjoitti:Tehokkaammat jarrut, mikä on taattua yamaha:n insinöörisuunnittelua.

Jaa-a. Joskus kun tutkailin jarruja niin tulin siihen tulokseen että WR:ssä on muuten samanlaiset jarrut kuin hussessa, mutta ilman Brembon logoja. Eli näköjään jotkut kopiot. En ole kuitenkaan huomannut mitään eroa tehossa.

Ja ainakin Tekniikan Maailman mukaan husse oli kyllä ripeämpi kuin WR.

Jos ketään kiinnostaa niin voisin skannata nuo penkityskäyrät siitä TM:n artikkelista. Wr:n ja hussen käyrät on tosiaankin aika erinlaiset.

Re: Yamaha WR125X/R

14.5.2013 19:12

Kellään tietoa minkä kokoista vilkunvastusta WR tarttis? Led vilkut tosiaan ois :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

15.5.2013 9:49

Putte5000 kirjoitti:En tiiä onko vakiona vai onko edellinen omistaja vaihtanut, mutta itsellänikin noin :D En oo kyllä edes älynnyt, että olisi toi kolmio käännetty

Juu oliki näköjää tuo kuva kolmoiden vakioasennosta :DD mut muistaakseni jos kääntää tuon pisimmän sivun ylöspäin ni sillon korottuu?? :)

# Quoteja siistitty. -jkoljo

Re: Yamaha WR125X/R

15.5.2013 10:04

.miGGis kirjoitti:Kellään tietoa minkä kokoista vilkunvastusta WR tarttis? Led vilkut tosiaan ois :roll:

Itselläni ainakin 10W vastukset kummassakin LED-vilkussa ja hyvin toimii.

pena1997 kirjoitti:Juu oliki näköjää tuo kuva kolmoiden vakioasennosta :DD mut muistaakseni jos kääntää tuon pisimmän sivun ylöspäin ni sillon korottuu?? :)

Kyllä tuo kuva ainakin omasta mielestäni esittää juuri sitä korotettua asentoa :| Itselläni oli vakiona toisin päin ja käänsin noin niin korottui. Nimenomaan se pisin sivu alhaalla ja lyhyempi elempänä, silloinhan se jousen kiinnityskohta on korkeammalla.

# Noniin vähän rajaa niihin lainauksiin. -jkoljo