Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.6.2015 0:27
kotarijehu kirjoitti:On varman joku kysellykkin mutta en haulla löytänyt eikä jaksa koko keskustelua lukea. Elikkäs ois tarkotus rs ostaa -06 tai ylöspäin. Onko jotain erityisiä juttuja jotka kannattaa huomioida ostaessa. Esim huollot jotain tyyppivikoja yms. Sitte vielä ajettavuuteen että tarviikos näillä pumppailla miten ahkeraan välikaasua ja pystyykö tt räsällä ajamaan pitempiäkin matkoja vaikkapa 100kmh tai enempi? Meneekö yhtä vinguttamiseks ku vaikkapa piikki exc:llä ajettaessa. Pitäs meinaan hommata pyörä jolla ois mielekkäämpi ajaa niin lyhyemmät kuin pidemmätkin matkat (esim 200km). Vai kärsinkö ja ostan suosiolla nelarikyykyn
Tyyppivikana täystehosissa laipan katkeaminen joka vaikuttaa alavääntöihin huomattavasti, ei nyt oikeen muita tule mieleen, ainakaan sellaista minkä voisi ostaessa huomata, itse ajoin 160km putkeen käytännössä tasatäyskaasulla , ja toinen mokoma takasin päin , ei valittanu kone ollenkaan, iskun vaimennin saattaa olla myös löystyny jos ajettu yli 30 000km ja etuhaarukan stefat tuppaa samoilla km vuotamaan.
ja tasatäyskaasuhan tarkottaa sitä 145km/h koko matkan
eiku enhän mä ikinä ylinopeutta oo ajanu..
17.6.2015 18:47
Juuri kuin sain selvitettyä aiemman vian niin ilmestyi taas uusi..
Kun painan sähköstarttia, niin kuuluu vain "klik". Tämä vika ilmestyi normaalin ajon jälkeen. Ennen ajoa sähköstartti toimi. Mikä mahtaa olla vikana?
19.6.2015 16:14
startin rele/solenoidi naksahtaa? , koita puhistaa sen liittimet ja jos ei auta niin vaihda solenoidi, jos vika ei korjaudu tällä niin startista mennyt hiilet/käämi , hiilet on mahdollista itse vaihtaa ja on halpa korjaus jos on hiilet rikki/kuluneet, hiilten jouset voivat myös olla Kuoleutuneet eikä paina kollektoria vasten. uuden startin sai aikaisemmin ebaystä 30-40€ posteineen joten se ei kallis ole.
http://www.ebay.com/itm/181369602035?ss ... 1436.l2649 tuon tilasin itse ja toimi vallan mainiosti, nopea oli toimituskin, suosittelen
sopii ilmeisesti 05-> vaikka ei niin luekkaan
2.7.2015 13:04
Koitin projutopicissa jo vähän kysellä, mutta ainakaan vielä ei oo vastausta tullu joten kysyn täälläkin. Elikäs eikai mittarinvaijerin päihin tule mitään nippeleitä tms. se on vaan semmonen suora vaijeri joka tyrkätään kiinni sinne pyörittimeen ja mittariin? toinen kysymys. Käykö tuommosen vähän uudemman Räsän mittarinpyöritin tähän, vanhaan malliin missä on metallinen pyöritin?
2.7.2015 17:43
Emetus kirjoitti:Koitin projutopicissa jo vähän kysellä, mutta ainakaan vielä ei oo vastausta tullu joten kysyn täälläkin. Elikäs eikai mittarinvaijerin päihin tule mitään nippeleitä tms. se on vaan semmonen suora vaijeri joka tyrkätään kiinni sinne pyörittimeen ja mittariin? toinen kysymys. Käykö tuommosen vähän uudemman Räsän mittarinpyöritin tähän, vanhaan malliin missä on metallinen pyöritin?
muistaakseni ei käy päikseen ,en ole kuitenkaan satavarma mutta ehkä tuli joskus koitettua
2.7.2015 19:14
Kiitos tästä
. Pitänee varmaa tilata sitte tommone metalline jos jostai löytyy tai hommata koso/sigma
16.7.2015 11:20
Onko muillaki ollu sellasta ongelmaa et tuppaa räsä syömään sitä vesi/öljypumpun ratasta. Omasta on menny jo kaks rikki 1000km aikana.
16.7.2015 11:48
Säxä alla mutta sama kone niin vastaan oman kokemuksen. 12 tkm alla eikä ole kertaakaan mennyt
. Mistä tiedät että on paskana? Rupeeko lämmöt nousee ihan överisti? Itsellä ei mitään tietoa niin pakko kysyä
Onko vesipumppu ja öljypumppu jotenki saman rattaan alaisena kun noin kirjoitit? Mulla on letkut laitettu vaa kiertää kehää pumpusta, enkä ole enään varma pyöriikö ne öljyt siellä
. Rupesi itteeki huolettaa että jos ne onki saman rattaan alaisena nii mahtaako ollakaan vesipumppu ehjänä. Mistäs päin rotaxia vesipumppu löytyy?
16.7.2015 17:12
Joo se ruskea ratas pyörittää öljypumppua ja vesipumppua. Vesipumppu on kytkinkopan puoleisessa lohkossa ja lähtee muistaakseni vetämällä lohkosta pois kun päältä on otettu lukituspultti pois. Kytkinkopan kun avaa niin se on vasemmalla ylhäällä ja sen päässä on valkea muovinen ratas.
16.7.2015 17:49
@ma$$i rupes nostelee lämpöjä sinne 120 asteeseen eikä tuntunu vedet kiertävän nii päätin avata koneen et oisko vesipumppu paskana, nii samantien kun otin kytkinkopan irti nii huomasin et se ratas on taas paskana. Kaks on nyt siis menny aika samantyylisesti rikki eli niistä on katkennu muutama piikki, sekä puuttu muutama piikki kokonaan.
16.7.2015 18:51
Okei, kiitokset tiedosta molemmille
.
Miten juihii mittasit nesteiden lämpötilan? Sulla on vissii pytyssä se jäähytysnesteiden lämpöanturi? Mistä oot hankkinu sellattee
? Ite kaipailisin lämpöanturia säxään, kannessahan on anturille paikka mutta mistä sellatteen hankkisi
?
16.7.2015 19:21
Mulla sattu olemaan ihan vakiona sellane siellä. Varmaa löytyy ihan purkupyöristä niitä räsän mittareita mistä sen saa irti otettua. Joutuu tosiaan vähä patentoimaan jos haluaa vaan sen lämpö/digitaalimittarin. Vähä paha tota räsän vakioo säxään laittamaan, joten suosittelen ostamaan vaan jonku aftermarket näytön.
16.7.2015 22:30
Tuleeko sulla se lämpötila iha normi näyttöön vai onko sulla erillinen pääte? Jos on erillinen näyttöpääte niin räsän lämpömittari menisi suoraan säxään
Mutta mikähän tarvikemittari menisi rotax koneisiin?
17.7.2015 6:29
Onhan niitä lämpömittareita paljonkin myynnissä jotka tulee jäähytysnesteletkun väliin. Ei luulis olevan vaikea asennettava. Myös varmasti kanteen sopiva anturi on olemassa kun aika yleismallisia noi kierteet taitaa noissa olla.
17.7.2015 20:27
@ma$$i mä oon vaan pilkkonut vakio mittaristosta sen näytön. Sähköille en oo tehny mitään, joten sille näytölle tulee ihan järetön johtonivaska