Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.4.2013 22:29
Hyvä älä poistakkaan. Katoppa ensin termostaatin kunto, testaa vaikka vesikattilassa alkaako aukeamaan. Oletko käyttänyt pyörän osissa vai muuten vaan vaihdoit jäähdytinnesteet?
25.4.2013 21:26
Uudet nesteet vaa vaihoin sisää. Joo pitää toi termostaatti kattoo ku pääsen pyörän luo tallille. Kiitos avusta!
2.5.2013 21:05
Kiire! Tarvitaan siis takajarrusatulaan jarrumäntä!! YV!
3.5.2013 20:49
Apua!
Gepardin ei virheettömän toiminnan jälkeen käynnistyny enää aamulla. Kun painaa käynnistysnapista mitään ei tapahdu. Etuvalot ei myöskään pala. Mittareissa on valot ja vilkut toimii samoin töötti. Akun latasin mut ei mitään reagointia. Koitin työntää liikkeelle mutta ei lähteny. Kun painaa pitkien valojen fläshyttely napista niin pitkät toimii. Kun olin työntäny pyörää liikkeelle (ei lähtenyt käyntiin) niin etuvalotkin toimi, mutta käynnistys ei reagoinu mitenkään ja kun laitto pois päältä ja takaisin niin valot ei enää toimi.
Starttirele paskana? Sulakkeet olivat kaikki kunnossa ja akussa virtaa.
Kiitos kaikille jo etukäteen! Harmittaa kun pärrä tuli just korjaamolta viikko sitten
5.5.2013 16:23
Joku asioista tietävä jos viitsisi vastata, Milläköhän nimellä myydään tästä linkistä (s. 197) löytyvästä sähkökaaviosta numeroa 26 ?
http://www.derbi.com/images/stories/mod ... manual.pdf
6.5.2013 23:57
Mikähän hemmetti on kun pakoaukonsäädin toimii välillä täydellisesti, sitten yhtäkkiä saattaa sanoa sopimuksen irti joksikin aikaa?? Joskus säätyy normisti kun laittaa virrat päälle ja joskus ei tapahdu mitään, kesken ajon jumittui äsken.
9.5.2013 10:44
nii missäköhän se sulake on mikä pitäis vaihtaa että ypvs toimii?
ostin pyöränn purettuna ja mikäänhän ei ollu oikeella paikalla? että minkänäköne se on taikka mihin sen johdot johtaa jne?
10.5.2013 19:30
mikä on vikana derbi gpr 125 racing sammuu yhtäkkiä kuin laittaisi virrat pois ja lähtee heti käyntiin saattaa sammua 80 vauhista! kiiire!!!
15.5.2013 22:59
Kertokaahan joku viisas että onko detsin ja derbin koneilla mitään eroa, detsissä on nuo vuosiluvut nimittäin aika kaukaa "menneisyydestä" asti ja vähä mietityttää... Että sopiiko
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... s_id=11805 myös -06 GPR:ään?
16.5.2013 0:10
Ei tähän viisautta tarvi, minkä sille mahtaa että yamaha on käyttänyt perusrakenteeltaan samaa konetta monta kymmentä vuotta. Kytkinpuolella kaikki sopii keskenään um ja vm detsien sekä gpr kanssa. Lisäksi pytyt on samoja noissa edellä mainituissa, eli männätkin passaa. Vanhanmallin detsin lohkoissa on muuten sähköstartin paikka, hauska juttu, eikö vaan
16.5.2013 9:03
No onhan se hauska juttu
mutta kiitos nopeasta vastauksesta, mietin että onko sylinterin rakenteessa tai muodossa tai jossain tapahtunu muutoksia tässä vuosien varrella. Eikai siinä, mäntää tilaamaan
16.5.2013 12:10
Samoja pannuja ne on, lukuunottamatta pinnoitetulla pytyllä varustettua yammu tdr:ää (athenan pytyt on vissiin kopioitu tästä) ja paria tehokkaammalla pytyllä varustettua tzr:ää. Ai niin, mutta noita on valmistettu 90-luvulla
, silloin se sähköstarttiki noihin on esitelty, mitään uutta ne ei koneeseen tehny reiluun 10 vuoteen!
16.5.2013 15:44
Busterr kirjoitti:nii missäköhän se sulake on mikä pitäis vaihtaa että ypvs toimii?
ostin pyöränn purettuna ja mikäänhän ei ollu oikeella paikalla? että minkänäköne se on taikka mihin sen johdot johtaa jne?
Otat penkin pois niin siihen öljysäiliön viereen tulee kaksi johtoa joiden päässä on pieni muovirasia. Siihen laitat muistaakseni 10A (tietopankista voit varmistaa?) laattasulakkeen, joka yhdistää ne piuhat.
19.5.2013 18:45
Itsellä sama kuin tuolla aiemmin mainuttu, elikkäs paine työntää nesteet paisarin korkin kierteitä pitkin, mm. kannentiivisteen pettohan voi tällaista aiheuttaa. Oli pyörä keväällä huoltoliikkeessä täydessä konerempassa, 300km sisäänajoa ja alkoi nesteet tulla. Vein takaisin liikkeeseen ja vaihtoivat vääntyneen muovisen putken juuren sylinterin päältä, ei auttanut. Vedet pysyvät kunnes vähänkin menee kierrokset 6000 yli. Sitten räjähtää ja sihisee kunnolla. Kannentiivisteen lisäksi mietin ihan korkin paineventtiiliä, jos ei päästä liikoja paineita pois jostain syystä. jos joku tietää asiasta paremmin niin voi jakaa tietoa, ei ole rahaa kokoajan huoltoon viedä ellei takuuseen mene, ja aikakin puuttuu että itte tekisi tuon tyttären ja työn takia.
19.5.2013 19:42
Onko vakio nesteen kierto kaasariin toiminnassa?