Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Daelim Roadwin 125

25.6.2011 3:02

jyrhä55 kirjoitti:Jos tähän vaihtais kaasarin, niin kuinka paljon se toisi tehoa lisää ja paraneeko huiput paljon? Paljonko se kulutus nousee, jos sen kaasarin vaihtaa?

Tuolla tekniikka puolella käydään tätä juurikin läpi että sieltä pitäisi löytyä vastaukset :)
Sen kaasarin vaihdon yhteydessä suositeltavaa vaihtaa/muokata niitä muita osia. Kuten avartaa kantta ja tyhjempää putkea kehiin yms hauskaa. Mitäs muuten pidät ärveestä näin muuten? :)

Re: Daelim Roadwin 125

4.7.2011 19:13

Mikäs tämän tankin koko oikein on? Tietopankissa 16l, mutta silmämääräisesti arvioiden kyllä epäilyttää :s

E: Ja mistä saattaisi ladata '06 RW:n ohjekirjan?
Onko kansi taasen 4 vai 2-venainen? Jostain luin että 2, toisaalta 4 :s

huomenna tällaissesta hieromaan kauppoja :D

Re: Daelim Roadwin 125

6.7.2011 7:52

Noniin, nyt olen RW:n onnellinen omistaja, -06 ja 18000km :P

Kertokaapas sitten, että mitä öljyä tuonne kannattaisi laittaa, kytkimen lisäaine ainakin pitänee olla. Eikös moottori- ja vaihteistoöljyt ole samassa tilassa?

Ja onko se tuonti-nakkila ainoa paikka mistä saa osia tilattua, ketjurataspaketti varmaan tulee vielä tänä kesänä tarpeeseen.

Ja vielä, onko kellään aavistusta miksi pyörään olisi laitettu eteen 100 ja taakse 130 leveät kumit (10 kapeammat vakiota), säästösyitäkö vai voiko ajo-ominaisuudet paraneta tuosta :s

E:Johan on hiljaista täällä 8o Seuraa uusi kysymys; kuuluuko takajarrussa olevan jousen joka sytyttää jarruvalon olla missä kiinni. Kun sen laittaa samaan reikään toisen jousen kanssa (en muista mikä oli, mihin meni, siinä polkimen juuressa) valo palaa koko ajan :s

Re: Daelim Roadwin 125

7.7.2011 19:14

Night Crawler kirjoitti:Noniin, nyt olen RW:n onnellinen omistaja, -06 ja 18000km :P

Kertokaapas sitten, että mitä öljyä tuonne kannattaisi laittaa, kytkimen lisäaine ainakin pitänee olla. Eikös moottori- ja vaihteistoöljyt ole samassa tilassa?

Ja onko se tuonti-nakkila ainoa paikka mistä saa osia tilattua, ketjurataspaketti varmaan tulee vielä tänä kesänä tarpeeseen.

Ja vielä, onko kellään aavistusta miksi pyörään olisi laitettu eteen 100 ja taakse 130 leveät kumit (10 kapeammat vakiota), säästösyitäkö vai voiko ajo-ominaisuudet paraneta tuosta :s

E:Johan on hiljaista täällä 8o Seuraa uusi kysymys; kuuluuko takajarrussa olevan jousen joka sytyttää jarruvalon olla missä kiinni. Kun sen laittaa samaan reikään toisen jousen kanssa (en muista mikä oli, mihin meni, siinä polkimen juuressa) valo palaa koko ajan :s

Sori totuin jo tähän hiljaisuuteen ja suljin välilehden. :lol:
Eli tota noin.. Osia löytyy vähän jokapaikasta näköjään. Mc-scatterilla ainakin on joitain osia. Suurin osa muista malleista kyllä käy suoraan, kun samalla tekniikalla kaikki :D
http://www.mc-scatter.com/daelim-roadwin-c-24_3028_3029.html
Öljy on kai sitä normaalia 4t öljyä. Itsellä on kait jtn 10w50 tjsp.
Kumit varmaan säästösyistä :D tiedä en :S
Tankki pitäisi olla sen 16l ja kone on 4 venttiilinen.

E. Se jousi on siinä toisessa jousessa kiinni.

Re: Daelim Roadwin 125

8.7.2011 1:02

Jeps, laitoin pienen rautaalankalenkin jarruvalon jousen ja polkimen väliin kun muuten oli liian löysällä se jousi. Scatterilta nyt ei muuta näköjään löydy kuin akkuja ja ketjurataspaketti :S Minkähän takia tuo ketjurataspaketti muuten on noin kallis, kun rattaat maksaa erikseen reilu parikymppiä, onko ketjut vain niin kalliit :s

Ja mitkähän RW:n vakiovälit on, ei ohjekirjasta löytynyt...

Ja mistä ihmeestä tuohon löytyy vakiokokoinen takakumi (140-60/17) 8o Ei ainakaan Googlesta, pysyyköhän sitten renkaan muoto samana kun se on 130-70, ei mene muoto pilalle kuin jos olisikin 140-70 :s

Re: Daelim Roadwin 125

8.7.2011 14:16

Night Crawler kirjoitti:Jeps, laitoin pienen rautaalankalenkin jarruvalon jousen ja polkimen väliin kun muuten oli liian löysällä se jousi. Scatterilta nyt ei muuta näköjään löydy kuin akkuja ja ketjurataspaketti :S Minkähän takia tuo ketjurataspaketti muuten on noin kallis, kun rattaat maksaa erikseen reilu parikymppiä, onko ketjut vain niin kalliit :s

Ja mitkähän RW:n vakiovälit on, ei ohjekirjasta löytynyt...

Ja mistä ihmeestä tuohon löytyy vakiokokoinen takakumi (140-60/17) 8o Ei ainakaan Googlesta, pysyyköhän sitten renkaan muoto samana kun se on 130-70, ei mene muoto pilalle kuin jos olisikin 140-70 :s

Ne ketjut saattaa nostaa sitä hintaa aika reippaasti. Pääsee varmaan halvimmalla kun ostaa erikseen ketjut ja rattaat. Kunhan vain osaa ostaa oikeat ketjut :d Niin tosiaan honda cbf (muistaakseni) eturattaat käy suoraan RWeehen. Ja jotkin yleiskoon suuttimetkin käy tämän kaasariin :)

Välit taitaapi olla vakiona 14-40 jos oikein muistelen. Renkaita varmaan ihan huoltamoilta löytyy. Itsellä on 150/60 takana ja hyvin pyörii. Mahtuis kyllä isompikin. Nakkilan p-m:llä näytti olevan vakio kokoa ainakin joskus. Kannattaa kuitenkin vähän isompi laittaa. Mukavampi imo :3

E. Hieno lauseenjärjestys :s

Re: Daelim Roadwin 125

15.7.2011 16:08

hmmmh.. Pitäs jostaki tehari löytää.. Kävin paikallisella putkimiehellä kysäsemässä, niin sanoi että tulis aika kalliiksi vääntää putki. Saattaa kyllä johtua siitää kun se tyyppi on aika pikkutarkka ja tekee töitä tuntipalkalla. :s Pitäs kysästä kaverin cbrrän putki lainaan ja kattoa miten se menis tuohon. Toimis varmasti paremmin kuin tuo vakioputki. :|

Re: Daelim Roadwin 125

23.7.2011 23:42

Niin missä kaikki foorumin daelimistit onkaan :s ajelemassa kait, miksipä ei :P

Itteänikin kiinnostaisi tuo tehari, mukaan sitten vapaavirtaussuodatin niin voisi varmaan kymmenisen kilowattia tuolta odottaa, vai? Sen verta tiedän tuosta cebarin putkesta ettei sekään kovin hyvin toimi, kuulemma melkoisen ahdas kuten ärweessäkin, eikä mitoituksetkaan varmaan mene yksi yhteen :roll:

Oma probleemani vain on noiden tehareiden suolainen hinta, muuta ei löydy kuin IXILin änkkiä, kokoputkistoja ei googlaamalla ollenkaan, ei sillä etteikö tuollainen Euroline Carbon olisi möyheä, mutta lähes 400€ pelkästä änkästä vain on liikaa pyydetty, sitä kun en maksaisi kokoputkistostakaan :D

Pitäisikö teettää itse putki, kuinkahan tuo onnistuisi ja mitä tulisi maksamaan...

Ja muutens, onko Daelimille normaalia kulutusta yli 4 litraa satasella, TM:n piikkivertailussa oli menny välillä 2.9l - 4.0l satkua kohden :O

Re: Daelim Roadwin 125

24.7.2011 14:59

Ehkä me ollaan suomen viimeiset/ainoat daeliministit :(

Voisin kuvitella että cbrän putki menis teoriassa tuohon kiinni. Saattais ehkä pikkusen joutua vääntämään.
Kun eihän sen putken tarvitse olla kuin läpimitaltaan 28mm ja loppuputkesta 31mm. +-jotain. Mietin että jos sais jotenkin nuo kuristukset omasta putkesta pois kun helisee ajaessa. :S
Varmaan irronneet joka hitsauspaikoista.

Siitä putken teettämisestä. Käy kyselemässä eri paikoista jos ne pystyis vääntämään semmoisen. Amiksissakin saattaa onnistua jos on tarvittavat työkalut.

Tuosta kulutuksesta en oikein osaa sanoa, kun tuo 30mm kaasari syö vähän enemmän kuin se vakio. Mutta kyllä pääsin vakio kaasarilla 400km tankillisella helposti.

Re: Daelim Roadwin 125

24.7.2011 15:03

Jos cbr putki menee kiinni, niin itseltä löytyisi home made kokoputkisto. Toimii ruisku/kaasarimalleissa, vertauksena oli kaupasta saatava Giannellin putkisto. Tarkempaa tietoo, hintaa yms. saa multa YYveellä

Re: Daelim Roadwin 125

2.8.2011 20:29

Purei kirjoitti:Ehkä me ollaan suomen viimeiset/ainoat daeliministit :(

Voisin kuvitella että cbrän putki menis teoriassa tuohon kiinni. Saattais ehkä pikkusen joutua vääntämään.
Kun eihän sen putken tarvitse olla kuin läpimitaltaan 28mm ja loppuputkesta 31mm. +-jotain. Mietin että jos sais jotenkin nuo kuristukset omasta putkesta pois kun helisee ajaessa. :S
Varmaan irronneet joka hitsauspaikoista.

Siitä putken teettämisestä. Käy kyselemässä eri paikoista jos ne pystyis vääntämään semmoisen. Amiksissakin saattaa onnistua jos on tarvittavat työkalut.

Tuosta kulutuksesta en oikein osaa sanoa, kun tuo 30mm kaasari syö vähän enemmän kuin se vakio. Mutta kyllä pääsin vakio kaasarilla 400km tankillisella helposti.


Edit. Näytti menevän tuolla nykysellä kaasarilla maantieajossa n.4l/100km. Eli ei paha 8)

Re: Daelim Roadwin 125

19.8.2011 17:44

Nonhiin, kuukausi ajeluita takana, ja tavanomainen kilometrihuolto (20 000) edessä... Ilmasuodattimen kävin juuri vaihtamassa, nakkilasta tilasin myös bensan- ja öljynsuodattimet ja Valvolinen 10W-40 Durablendiäkin löytyy litra (riittäähän tuo määrä, huoltokirjan mukaan 1.05l menisi kun suodattimen vaihtaa :S).

Tuota huolto-ohjelmaa vain kun selasin, niin siinä ilmoitettiin moottoriöljynsuodattimen vaihto kahdella tähdellä, eli suoritettavaksi huoltoliikkeessä :S Vaatiiko se jotakin erikoistyökaluja vai miksi näin on? Kuitenkin melkein kaikki muut huoltotoimenpiteet on yhdellä tähdellä merkattu :roll:

Ja mistäköhän löytyisi venttiilien välykset, kun tuo säätökin pitäisi tehdä. Onnistuuko kotikonstein, kunhan vain hankin rakotulkin.

Re: Daelim Roadwin 125

21.8.2011 14:13

No tuo neariputken teko ei oo oikeesti vaikeeta eikä siihe tarvii mitää vääntökonetta....
RÄlläkkä ja hitsi jonka jälkee vähä hiontaa ja maali ni se o siinä
:D

Re: Daelim Roadwin 125

25.8.2011 22:50

B-Miäs kirjoitti:No tuo neariputken teko ei oo oikeesti vaikeeta eikä siihe tarvii mitää vääntökonetta....
RÄlläkkä ja hitsi jonka jälkee vähä hiontaa ja maali ni se o siinä
:D

Ei se taia ihan noin vain olla jos hyvän haluaa.. :D
Night Crawler kirjoitti:Tuota huolto-ohjelmaa vain kun selasin, niin siinä ilmoitettiin moottoriöljynsuodattimen vaihto kahdella tähdellä, eli suoritettavaksi huoltoliikkeessä :S Vaatiiko se jotakin erikoistyökaluja vai miksi näin on? Kuitenkin melkein kaikki muut huoltotoimenpiteet on yhdellä tähdellä merkattu :roll:

Ja mistäköhän löytyisi venttiilien välykset, kun tuo säätökin pitäisi tehdä. Onnistuuko kotikonstein, kunhan vain hankin rakotulkin.

Kyllä sen taitaa suottaa kotona tehä. Ei tietääkseni tarvitse mitään erikoisempia työkaluja. Lueskeleppas tätä

Re: Daelim Roadwin 125

26.8.2011 12:26

Joo eihän se suodatin ollut kuin kolmen pultin takana, enpä ymmärrä miksei suositeltaisi tehtäväksi kuin liikkeessä :P

Tuota service manualia olen etsinytkin ilmaiseksi vaikka mistä, eikä ole löytynyt ilmaiseksi. Nyt on helpompi tehdä erilaisemmatkin huoltotyöt, kiitos :D