Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

16.3.2014 15:54

Onkohan muuten RS vaihdepoljin samanlainen kuin säxässä? Meni tänään poikki, pääs vähä lumi yllättää.. :D

Re: Aprilia SX/RX125

16.3.2014 16:01

Ei. mankin vaihepolin menee! saa vaikka jonku yyber tuningin siihe sitte :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

16.3.2014 21:15

Ei netistäkään löytyny kuin 73 e hintaan, joten taidanpa ettiä mankin polkimen.. :D

Re: Aprilia SX/RX125

16.3.2014 21:25

eikös siinä oo se linkku systeemi räsässä?

Millälailla meni poikki? jos ei lähteny ku se uloketappi irti, niin poraat reiän ja kierrät jengan ja siihen pultti ;)

Re: Aprilia SX/RX125

17.3.2014 10:56

SX tuli talliin,Rave ei ollut liikkuakseen,Akullakin testasin,Vaijeri oli menny nipasta poikki eikä ollut edes ala-asennossa :itku: meinaan oli niin maan paskanen ku vaa voi olla,Eli jos käsitin raven toiminnan oikein siis niin.Raven jousi painaa laipan ala-asentoon ja solenoidi vetää sen ylös?.Mutta kuitenki mitä mun pitää uusia vaijerin lisäks? ehkä se jousi olisi hyvä vaihtaa uuteen?Milläs ootte muute putsannu noita?

Muuten kyllä helvetin asiallinen pyörä :D renkaat vaan vähän loppu,Jos jollain sattus olee säxään renkaat joissa pintaa hyvin voin ostaa pois!

Re: Aprilia SX/RX125

17.3.2014 20:51

Voit käyttää ihan mielikuvitusta millä putsata. Löpö on aika kätevää, sinne vaan solenoidista lähtien kaikki likoamaan. Joka paikka todella puhtaaksi vaikka brakecleanerilla, jousta voit vähän venytellä 'vetreämmäksi' muttei sitä vaihtaa tarvitse.
Laippa puhtaaksi teräsharjalla ja brakecleanerilla tms. Laipan aukostakin kannattaa pyyhkäistä rätillä turhat öljyt ja karstat pois, meisseliä apuna käyttäen. Mut laske mäntä ensin ala asentoon, ettet raavi vahingossakaan männänrenkaita tai mäntää.

Sit ku kaikki on niin puhasta että voisit nuolla niitä, niin kilkkeet paikalleen ja pakoaukosta katselemaan ja vaijeria tiukkaamaan. Sit kun laippa on pakoaukon myötäisesti yläasennossa niin se on hyvä!.
Ja kannattaa käyttää hyvää rasvaa solenoidin ja vaijerin voiteluun, muuten hiekkapöly tarttuu nopeasti ja ei taas toimi.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: Aprilia SX/RX125

18.3.2014 1:13

joo,Jos toi lähtis tosta virkeemmin liikkumaa kun kaikki osat puhtaita! Hyvin se solenoidi kyllä liikkuu mitä testailin.Sitä mä tässä vähän kelasin että missä tää sx:än raven ohjausboksi on? ja missä kohden se sen sitten nostaa ylös :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

18.3.2014 17:43

elikkäs kuinka hyvin yletty sit sx alas jos oon 166 ? :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

18.3.2014 18:52

SX ei oo erillistä ohjausboxii ravelle kuten joissain vanhemmissa räsissä on. Nostaa sen ylös 7800 rpm kohdalla.

Re: Aprilia SX/RX125

18.3.2014 21:41

Ylettää ylettää. Eihän niitä jalkoja ajaessa maassa pidetä :D ei vaan aika matala pyörä jo vakiona, ja linkun kolmiot kääntämällä ilmeisesti madaltuu lisää?

Re: Aprilia SX/RX125

19.3.2014 15:26

perkele niinhän se oliki

Re: Aprilia SX/RX125

19.3.2014 19:13

Kevari ikä lähestyy ja ny räxä/säxä olis kiikarissa. Männän vaihdoista mitä ny oon saanu selville niin on vissiin tt:nä se 10000km ja ny oon kattonu tästä läheltä yhtä räxää jolla ajettu 17000km. Männän vaihto vielä multaki sujuu joten kuten, mutta alkertaa en osaa korjata tai en usko, että mun taidot piisaa siihen niin kuinka kauan näillä ny pystyy ajamaan ennen alakerta remonttia vakiona ja tt:nä? :)

Re: Aprilia SX/RX125

20.3.2014 11:51

vesi ja öljympun rattaat olis hyvä kyllä viimistää 20tkm vaihtaa :D mutta no mitä täällä ketjussa on puhuttu niin n.25tkm kohalla olis hyvä ottaa auki ja vaihtaa kuluneet osat.Kyllä rotax kestää.

Re: Aprilia SX/RX125

20.3.2014 16:53

melkeempä parempi ku ei remppaa :roll: T. 40tkm ilman alakerran aukasua
Ei sentäs, vaan siinä 30tkm kohdilla viimestään saattaa olla hyvä vaihtaa laakereita alakertaan ja kiertokanki myös.

Re: Aprilia SX/RX125

20.3.2014 18:09

No melkeinpä nuo muovirattaiden vaihto on helpompi ku männän vaihto, ja nopeempi :D Kytkinposki irti, vanhat rattaat pois uudet tilalle oikeessa asennossa, uus tiiviste ja koppa kiinni.
Laakereiden vaihto vaatii jo vähän kikkailua, toisen petilaakerin alle kun tulee se stefa niin ei voi lämmittää sitä kiinni laittaessa. Sullakin varmaa kavereita jotka rempannu koneita, niin eikun vaa räjäytyskuvat tulostat ja otat työkalut pöydälle.