Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.5.2015 12:02
Mulla on 34mm kaasari, rave 1, force 3, 0.8mm laskettu kans, yks renkaine mäntä ja tt-putkula. Kaasaris on ny ps 158, k57 neula jossa sokka keskimmäises loves. Ja en oikeestaan ees tiiä mun tk suutinta mut kyl seki ihan liian pieni on ku ei lämpinä pysy tyhjäkäynnil.
27.5.2015 14:50
Jos on liian pieni niin kierrokset jää leijumaan ja jos on todella pieni niin se sammuu aikalailla heti. Koetappa ensin käännellä tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäynti kohalleen. Muuten kuulosti säädöt ihan hyvälle mut toi K57 o vissii vähän liian "rikas" neula muttei sekään voi aiheuttaa niin isoa eroa kulutuksessa. Se on varmaan sun ajotavasta kiinni
27.5.2015 16:16
No se sammuu oikeestaan heti ku pitäs käydä tyhjäkäyntiä, siis vaan kun kone on lämmin, kylmänähän se pysyy jopa jotenki käynnis. Vielä pitäs huomenna päästä kouluun tolla niin jos sitä alkais säätöjä kattelee huomenna paremmin, tietenkin jos se kiekkojen nousemine on hävinny
29.5.2015 14:14
Sori tuplapostaus mut nyt on sellane pakko tehä.
Eli kertokee viisaammat mikä räsää vaivaa. Eli aina kun on bensa loppumassa niin alkaa leijuttamaan kierroksia ja lopulta nostaa niitä niin paljon et on pyörä pakko sammuttaa. Tätä tapahtuu aina kun on bensa loppumassa eli esim kun päätankista loppuu bensa niin eka leijuttaa kiekkoja ja nostaa niitä, ja sitten kun laittaa hanan varatankille niin kaikki leijumiset yms loppiu ja toimii normaalisti.
29.5.2015 14:22
Vetäskö vaikka ilmaa jos bensa loppumassa nii pääraanan reiästä kun bensaa ei riitä menemään koko ajan ja koko suuakosta. Ilmaa pääsee sekaan ja kierrokset leijuvat ?
29.5.2015 21:14
No tuo kuulostaa ihan hyvälle. Sille ei varmaa oo mitään korjaus keinoo, muutaku et pitää bensaa tankis koko ajan.
6.6.2015 23:35
Kertokaas joku että onko -05 Räsän vakio ilmanputsarissa jotain kureja? Älkää pillastuko jos se lukeeki jo aikasemmi mut en jaksanu lukee koko keskustelua läpi.
7.6.2015 9:55
Onko räsän ilmanputsari sellai laatikko jossa sellai "kasetti" ilmanputsarilevy? Jos on niin ilmanputsariin tulee sellainen imusnorkkeli josta ilma tulee sisään. Vakiona toinen snorkkelin putkista on tukittu.Helppo testata, joko revit snorkkelin irti ja katsot tai paikoillaan työnnät sormet molempiin. Toisesta pitäisi sellainen kumitulppa tulla vastaan.
Tulpan irrotus vaatii vähän puukolla vääntelyä ja se tulppa on äkkiä irti
7.6.2015 21:44
Muistaakseni on ja selvä täytyy kattella joku päivä. Kiitän!
7.6.2015 21:47
Eipä mitää
. Se snorkkeli on sitte yllättävän pitkä ja melkeen yli puolet siitä on putsarin kotelon sisällä. Vain pieni osa näkyy siitä. Se tulppa on about puolivälissä tai vähän syvemmällä.
Ite ku olin avartanu sen nii lyhensin radikaalisti about 4-5cm että sais helpommin takasin. On meinaan sen verta raivostuttava väännellä sitä kumia siinä. Ruuvimeisselillä kannattaa väkisin vääntää se kumi ulos sieltä
8.6.2015 21:13
Mikä mahtaa olla vikana räsässäni kun kone ei kierrä yli 2000 kierrosta korkeammalle, ellei paina samalla sähköstarttia pohjassa. Ilman akkua mopo toimii täydellisesti, eikä tätä vikaa ilmene. Vika on 100% varmasti sähkövika.
Oudointa tästä tekee vielä sen, että jos akku ei ole ollut kytkettynä moneen päivään, niin silloin tämä vika ei ilmene hetkeen aikaan. Olin pitänyt akkua kytkemättömänä kaksi viikkoa, jonka jälkeen pyörällä pystyi ajamaan melkein kokonaisen päivän, mutta vika tuli taas myöhemmin samana päivänä.
Liittimet ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Sähköstartti, valot ja muut sähköosat toimivat virheettömästi.
9.6.2015 0:17
nukeb0x kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana räsässäni kun kone ei kierrä yli 2000 kierrosta korkeammalle, ellei paina samalla sähköstarttia pohjassa. Ilman akkua mopo toimii täydellisesti, eikä tätä vikaa ilmene. Vika on 100% varmasti sähkövika.
Oudointa tästä tekee vielä sen, että jos akku ei ole ollut kytkettynä moneen päivään, niin silloin tämä vika ei ilmene hetkeen aikaan. Olin pitänyt akkua kytkemättömänä kaksi viikkoa, jonka jälkeen pyörällä pystyi ajamaan melkein kokonaisen päivän, mutta vika tuli taas myöhemmin samana päivänä.
Liittimet ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Sähköstartti, valot ja muut sähköosat toimivat virheettömästi.
Huuhhuh johan on vika
eipä oo tuollasta tullu vastaan aikasemmin
13.6.2015 23:49
Elikkäs hakusessa olis 1996 vuoden Räsään etujarrun korjaussarja tai pelkästää ne kumit ja startin hiilet. Ite en löytäny mistää nii aattelin kysyä että tietääkö joku täällä mistä niitä sais. Raven laippaa ja mittarinpyöritintä saa tarjota jos semmosia omistaa ylimääräsenä
.
14.6.2015 0:53
PJME, Nakkila, 2rad ja vaikkapa käyttäjä Ojatalo täällä. Sitte vink vink 2T kevytmoottoripyörien tekniikka puolelta löytyy rs puoli, joka tuntui olevan paljo aktiivisempi kaikissa asioissa kuin tämä osio
15.6.2015 23:31
On varman joku kysellykkin mutta en haulla löytänyt eikä jaksa koko keskustelua lukea. Elikkäs ois tarkotus rs ostaa -06 tai ylöspäin. Onko jotain erityisiä juttuja jotka kannattaa huomioida ostaessa. Esim huollot jotain tyyppivikoja yms. Sitte vielä ajettavuuteen että tarviikos näillä pumppailla miten ahkeraan välikaasua ja pystyykö tt räsällä ajamaan pitempiäkin matkoja vaikkapa 100kmh tai enempi? Meneekö yhtä vinguttamiseks ku vaikkapa piikki exc:llä ajettaessa. Pitäs meinaan hommata pyörä jolla ois mielekkäämpi ajaa niin lyhyemmät kuin pidemmätkin matkat (esim 200km). Vai kärsinkö ja ostan suosiolla nelarikyykyn