Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.10.2014 21:34
Katkes tyhjäkäynti suuttimesta toinen puolisko niin tuota suutinta ei nyt saa yhtään mitenkään irti, jotenkin jumahtanu aivan täysiä kiinni. Pittääkö ostaa kokonaan uus kaasari vai mitenkä? Mistähän semmoisen löytäisi?
12.10.2014 7:30
tontsa626 kirjoitti:Katkes tyhjäkäynti suuttimesta toinen puolisko niin tuota suutinta ei nyt saa yhtään mitenkään irti, jotenkin jumahtanu aivan täysiä kiinni. Pittääkö ostaa kokonaan uus kaasari vai mitenkä? Mistähän semmoisen löytäisi?
Kokeile porata suuttimeen vähän isompi reikä ja naputtele sinne reikään pieni Torx-kärki. Lämmität kaasaria föönillä tai kuumailmapuhaltimella ja kierrät varovasti suuttimen irti. Vastaavalla keinolla on monet pultit irroitettu reiästään.
12.10.2014 21:30
Hurjat kiitokset Arska! T-6 Torxin naputin vasaralla tuonne reikään nii sai sitten irti pyörittämällä!
Mutta tuosta en tiiä saako enään toimintakelpoista kaasaria kun on suuttimen ympäriltä kulunu niin paljon tuo, mutta eikait sen pitäisi vaikuttaa asiaan?
http://i.imgur.com/fGQiEvu.jpgPutken repäsin irti niin tuli muuten jotain bensa öljy seosta varmaan 2dl sieltä
Ei hyväneaika mitähän ihmettä?
13.10.2014 7:31
Hyvä että sait nysän pois reiästä
Noi jäljet ei vaikuta toimintaan millään tavalla, uusi suutin ja kaasari paikalleen.
14.10.2014 15:17
https://www.youtube.com/watch?v=okWurH-W76IKäynnistin parin viikon seisomisen jälkeen, oikeelta puolelta katteen alta tuli jotain savua ja nyt kun koittaa käynnistää niin virrat menee pois eikä starttimoottori pyöri yhtään, missä vika ?
14.10.2014 15:34
Eikös näissäkin putki tule oikealta, joten tämä savu on saattanut olla vaan kondensaatiovettä putkessa joka sitten käynnistyksessä höyrystyy.
Tuo käynnistämisongelma viittaa vähän siihen että akku ois tyhjänä. Mittaa virta akusta ja koita vaikka lataa. Tai sitten työntäen käyntiin.
15.10.2014 23:12
Mistä näihin marathoneihin löytää parhaiten varaosia?
16.10.2014 0:14
Akku kyllä on vähän kuoliossa, mutta ei lähe siltikään käyntiin kun on täynnä. Tilasin Stormilta uudet suuttimet, joita linkkailtiin aiemmin täällä ketjussa. Tuo tyhjäkäyntisuutin on ihmeellisesti melkein puolet pienempi kuin alkuperäinen suutin, onkos siitä haittaa?
Pittää näillä näkymin huoltoon raahata, kun ei itellä oo mahollisuuksia laittaa.
Varaosia saa Mascolta.
16.10.2014 12:49
Ei haittaa vaikka on pitempi suutin.
16.10.2014 18:42
Kertokaapa voisko maratoonin kova bensankulutus johtua tukossa olevasta ilmanputsarista? Kävin äsken tankilla ja oli vienyt 5 litraa 60km
kokoonapanona on siis kurit pois ja scalvini sekä 42 tyhjäkäynti ja 135 pääsuutin. Röpöttää lämpimänä alakierroksilla ja yläkierroksilta puuttuu osittain vedot, mutta kylmänä toimii todella hyvin. Huippuja ottaa n. 105
Niin ja mistäköhän löytäis sopivan paperisen ilmaputsarin?
16.10.2014 20:33
Melko varmaan ilmansuodatin tukossa, kulutus ei ole normaalia noilla setupeilla, tai sitten jossain muualla on vikaa.
Verrokiksi, 180cc, ps145, tk42 kuluttaa normi ajossa 4L/100 molemmin puolin.
16.10.2014 20:41
Ensiavuksi vaikka puhaltelet putsaria puhtaaksi sisäpuolelta ulospäin paineilmalla jos mahdollista. Putsaria maahantuojalta, tai en tiedä jos esim stormilla tms myydään riejun putsareita.
17.10.2014 14:34
Kiitos paljon, soitin mascolle ja antoivat verkkokauppaan ilmasuodattimen numeron (1070501 jos joku tarttee) maksaa posteineen kivat 50e
17.10.2014 17:22
On joo hyvän hintanen, nelarihussenkin paperiputsari vissiin 45e kipale.