Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda Shadow

20.6.2012 19:59

onkos täällä kenelläkään kiinnostusta tulla beesiin jos menen käymään brändössä (ahvenanmaan saaristolla)
Olen menossa tossa kuukauden päästä jos kelit sallii tarkka päivä ei ole vielä tiedossa
-tarkoitus lähteä aamulla joskus 9-10 nurkilla (raisiosta)
-olla yksi yö brändössä ja tulla pois yön jälkeen

mustavi kirjoitti:
Jokin ajolenkki olis paikallaan, ja muitakin kustomeja vois houkutella mukaan ettei olis vaan 1-3 moton "joukko"? Turun suunnalla esim. pieni Saariston Rengastie Naantali-Rymättylä-Nauvo-Kaarina olis 3-4 tunnin rojekti, tosin lauttayhteyden (mm. klo 14) takia lähdön pitäs olla jo puoliltapäivin. Vaikka nyt on sisämaassa kehittyny iltapäiväkuuroja niin saaristossahan on yleensä parempi keli...


toi on toinen aika kiinnostava reissu minkä vois heittää tossa kesän aikana jos muita on tulossa

Re: Honda Shadow

21.6.2012 17:46

Itellä on sellainen ongelma, kun olen Jyväskylästä, niin kaikki nämä ehdotukset ovat aika kaukana... Töitäkään kun en saanu niin, ei ole niin paljoa ylimääräistä bensarahaa :| .

Re: Honda Shadow

21.6.2012 21:41

V_T_E_C kirjoitti:toi on toinen aika kiinnostava reissu minkä vois heittää tossa kesän aikana jos muita on tulossa


Nii paljonkohan kustomisteja enää mahtaa liikkua mototissa, Shadow-topikin lisäks muita mallitopikkeja ei taida olla enää lainkaan?! Tietysti jos miittipuolelle perustais jonku "Kustom Kafé":n missä haahuilis noista miiteistä tai ajorundeista? Sanotaan Forssan Picnic 5.8. (jenkit ym. harrasteajoneuvot) saattais ehkä olla kustomporukkaa kiinnostava? Tosin kyl toivoin ehtiväni heittää kesän pitkän Shadow-reissun juuri joskus heinäluun lopun-elokuun alun aikana, eli en siis ole maisemissa enkä edes Suomessa siihen aikaan kesästä?

Edit: MM-rallihan näemmä olis 2-4.8. just ennen tota Forssaa...

Re: Honda Shadow

27.6.2012 22:25

Excursioista vielä, 7.-8.7. olis Ilmailuliiton Fly-In Jämijärvellä Ikaalisten takana. Ohjelma:

http://www.jamiflyin.com/ajankohtaista/ ... p?file=274

Näyttäis olevan harvinaisemman warbird-kaluston lentoesityksiä (mm. Mustang, Gauntlet), ajattelin mennä tonne joka tapauksessa sään mukaan. On kyl sama viikonloppu ku Kalajokimiitti...

Edit: Jos kuka Intruder-kuski sattuu lukemaan tätä niin lisäsin VL-Wikiin linkin saksankieliseen huolto-ja korjausoppaaseen. Vaikuttaa tosi hyvältä kattavalta teokselta myös isompiin korjauksiin (runsaasti kuvia ym.), eli kannattanee käydä imasemassa se ennenku joku menee ja tappaa linkin? ;)

Re: Honda Shadow

3.7.2012 8:31

Nojoo, nyt näyttäis tosiaan et oon heinä-elokuun vaihteen "outa here" eli jossain Ruotsin, E-Norjan, Tanska ja/tai Saksan suunnalla liikkeellä. Autolla, njääh. Tuli hankittua Tompan XXL-navi kun olisin halunnu ajella tuon motoristin taivaan prätkällä, mut, no niin... onhan se kotilo mukava ku sataa ropisee...

Mites noi Shadown Wiki-höpinät? Mul on taas jokin outo DELETE-mieliala, viestejä lemppasin ja kohta lähtee toi onneton Wiki-löpinäkin, niinku ... ZUIIH.

Re: Honda Shadow

3.7.2012 12:30

Älä missään nimessä poista tota wiki-löpinääs!

Re: Honda Shadow

3.7.2012 21:06

SaMito kirjoitti:Älä missään nimessä poista tota wiki-löpinääs!

+1

kuinkas kauan varjolla ajelee varatankilla about 60-70 nopeutta?

Re: Honda Shadow

4.7.2012 13:26

V_T_E_C kirjoitti:
kuinkas kauan varjolla ajelee varatankilla about 60-70 nopeutta?


Sanoisin, että 50-60 km riippuu vaihteesta millä ajat... Tämmönen perstuntuma itellä olis tuosta asiasta.Mutta sitten perään oma kysymys:

mitenkä tuo eturattaan vaihtaminen yhtä piikkiä pienemmäksi vaikuttaisi mihinkään. Vissiin mittarivirhe kasvaa (kuinka paljon)?? Mitenkä vaikuttaisi huippunopeuteen yms. Olis mukavempaa, jos pyörä jaksais pitää vauhdin paremmin mäkisessä maastossa.

Re: Honda Shadow

4.7.2012 17:02

Minkkan kirjoitti:
V_T_E_C kirjoitti:kuinkas kauan varjolla ajelee varatankilla about 60-70 nopeutta?


Sanoisin, että 50-60 km riippuu vaihteesta millä ajat... Tämmönen perstuntuma itellä olis tuosta asiasta.


Gasoa on virallisesti 11,9+2,1 litraa mutta >0,5 mahtuu lisää jos liruttelee ja hölskyttelee. Kulutus lie alle 3l/100 tolla vauhdilla = litralla pääsis 33,3km -> ressu riittäis noin 70km. Oon kyl Minkkanin kans samoilla linjoilla et 50-60km jättää pikkusen pelivaraa ettei kaasarit imase tankinpohjan töhniä.

Minkkan kirjoitti:mitenkä tuo eturattaan vaihtaminen yhtä piikkiä pienemmäksi vaikuttaisi mihinkään. Vissiin mittarivirhe kasvaa (kuinka paljon)?? Mitenkä vaikuttaisi huippunopeuteen yms. Olis mukavempaa, jos pyörä jaksais pitää vauhdin paremmin mäkisessä maastossa.


Joo se lyhentää kokonaisvälitystä muutaman prosentin, ts. määrätyllä nopeudella on ehkä 300/min korkeemmat kierrokset, ts. moottorin on helpompi nousta nokalle. Todellinen saavutettu huippunopeus voi paradoksaalisesti nousta, ylikierrosalue 11.000-12.400/min jää Varjoissa näet useimmiten saavuttamatta (ts. lähinnä jos kone alkaa ottaa lämpöpiikkiä ja pikku myötäle avittaa se jaksaa kiertää tonne asti, joskus harvoin pääsee rajoittimelle). JKL:n seudulla tosiaan on mäkisempää ku täällä rantsussa eli 13-piikkinen voi olla ihan fiksu kokeilu. Rattaan pitäis olla sama kuin NSR:n - prkl kun hukkasin linkin missä oli kaikki eturattaan mitat esitettynä, eli vertaa jos mahdollista eturattaita ennenku teet kaupat. Mittarivirhe kasvaa tosiaan edelleen - jos ken haluaa sen saa kalibroitua uudelleen tällä:

http://www.tachokonverter.com/shop/arti ... %3D1101%26

Oliko juuri sulla se 140/90-takarengas? Sehän tekee päinvastaisen, eli pidentää kokonaisvälejä. En ainakaan ite testatessa tykänny lopputuloksesta, tosin enemmän ajettavuuden ongelmien kuin kulun takia. Yläväännön katoaminen on myös yks oire jos kaasarien synkkaus on pielessä (ts. toinen pytyistä ei vedä täyspainosesti, moottori menee tuntuvasti lussuks), ja kone tykkää karstoittua jos ajat enempi lyhyttä ajoa. Noi olis semmosia kohtia mitä miettisin kans. Toi Hondan V2 on sellanen rinsessa herneen päällä joskus... ;)

Re: Honda Shadow

4.7.2012 22:11

Mul meni varatankil 30km? Ja kerran kun kävin tankilla ja otin tankin ihan täyteen sain sinne sopimaan 14L ennen kun oli edes varatankilla? Miten toi voi olla mahdollista jos tankki on vain 14L?

Re: Honda Shadow

5.7.2012 0:34

Tankin koko sisältää aina varatankin, eli tankin koko 14 litraa miinus varatankki pari litraa.

Re: Honda Shadow

10.7.2012 3:09

V_T_E_C kirjoitti:Mul meni varatankil 30km? Ja kerran kun kävin tankilla ja otin tankin ihan täyteen sain sinne sopimaan 14L ennen kun oli edes varatankilla? Miten toi voi olla mahdollista jos tankki on vain 14L?


Saattais johtua siitä, että hanan normaaliasennolla putki mistä kone saa bensaa on alempana ku pitäis, eli varatankin tilavuus ei täsmäiskään (2,1 litran sijasta ehkä vain litra?). Se selittäis 30km ressun (mikä kyl vituttaa reissulla yöllä jossain kaukana korvessa), ja osittain ton 14 litran tankkauksenki. En tullu katsoneeks olisko hana ehkä vaihdettu joskus (miks ihmeessä olis, simppeli laite ei juuri mene rikki?!), ehkä toisen Honda-mallin hanaan? Haitanneeko tuo.

Lisäsin Wikiin "alustan virittely"-kohtaan linkin hulppeisiin FOURNALES-kaasuiskareihin pikku-Varjoa varten. Ne näyttää ku VT750:stä revityiltä, mut hintakin on sitte lähes 600e/pari. Jos joku haluais ilmajousituksen ;) "Lisävarustelu"-kohtaan myös linkkiä BAGSTER-tankkisuojuksesta 125-Varjoon (140€, huhhuh), mihin saa pikakiinnityksellä varustettuja eri laukkumalleja kai toistakymmentä eri versioo. Bagsterin kotisivuilla VT125C:n tankinpäällystä ei enää näkyny, mut malli löytyy vielä Saksan Bagsterworldista ja on ehkä tilattavissa Jutako Oy:n avulla. Nää ehkä kiinnostais jotakuta kroisosta joka ajaa matkaa pikku-Shadowlla enemmän. Edelleenki oon sitä mieltä, että Wiki-jorina tarttis jonkun perusteellisemman korjailun. Jos joku lukee sitä ni vois laittaa kommenttia vaik YV:nä mitä osia vois lempata tai irrottaa omiks jutuiks, tai puutteita/virheitä jne. Lisäsin viimeks pari kuvaa vanteista ku ne oli irrallaan, mut muuten oon ollu laiska alkaa varta vasten räpsiin niit lisää.

Re: Honda Shadow

17.7.2012 20:56

mustavi kirjoitti:Excursioista vielä, 7.-8.7. olis Ilmailuliiton Fly-In Jämijärvellä Ikaalisten takana.


Poikkesitko? Itse olin lauantaina iltapäivästä paikalla, hyvä oli säärako :D Tullessa ja het kun lähti Intruderilla ajamaan kotia kohti, heitti kunnon sateen päälle.

mustavi kirjoitti:Edit: Jos kuka Intruder-kuski sattuu lukemaan tätä niin lisäsin VL-Wikiin linkin saksankieliseen huolto-ja korjausoppaaseen. Vaikuttaa tosi hyvältä kattavalta teokselta myös isompiin korjauksiin (runsaasti kuvia ym.), eli kannattanee käydä imasemassa se ennenku joku menee ja tappaa linkin? ;)


*Kiittää & kumartaa*

Nykyisellään hieman harvemmin poikkeavana hieno nähdä, että edes Shadow-topic jaksaa porskuttaa ja että vanhat parrat yhä jaksaa jakaa viisauttaan :)

Re: Honda Shadow

18.7.2012 20:57

-IceBurn- kirjoitti:*Kiittää & kumartaa*

Nykyisellään hieman harvemmin poikkeavana hieno nähdä, että edes Shadow-topic jaksaa porskuttaa ja että vanhat parrat yhä jaksaa jakaa viisauttaan :)


Anytime ;) Mietinkin VL-juttua rusnatessani että onkohan Sulla peto vielä tallessa... hienoo että on! :) Itelläni, kun Shadow toimittaa "beater"-arkihommissa ja kesäreissuilla virkansa niin hyvin, ei ole aikomusta eikä järkeäkään luopua siitä enää. Ranskalaisvoorumin pääjehu on omallaan keränny jo 93tkm ilman perusremppaa, siinäpä haaste että samaanhan täytyy minunkin pystyä omallani... tällä ajotahdilla se tapahtuu tosin aikaisintaan kesällä 2019 :)

Ainakin mun puolesta kyl sopii, kun täällä mototissa enää Shadow-topikissa on elämää, että muutkin 125-kustomistit löytäis kodin täältä. Piikkikustomien "survival rate" on kuitenkin parempi ku muunmallisilla kevareilla, kai niitä liikkuu edelleen vaikkei täällä enää omia topikkeja olekaan...

Jämijärvi? Njääh. Mä oon wanhana setänä muuttunu jo ihan sokeriseks ;) On ollu niin surkea "kesä" etten ole Shadowlla viitsiny lähteä minnekään reissailemaan eli nykykeleillä ehdoin tahdoin kastumaan, olisko ees 500km kertyny toistaiseks tällä ajokaudella.

E: Keräilin Wikiin tosiaan taannoin jotain perustietoja Rebelistä ja Intikasta, joihin sais kernaasti lisäillä asiantuntevampaa juttua. Jammun XV/XVS:n ja ehkä muitakin voisin joutessani yrittää lisäillä, vaikka vaan jotta vanhan kustomin ostoa harkitseville olis paikka mistä löytää materiaalia jos/kun pyörä tarttis kunnostusta palatakseen liikenteeseen, ja kaikki paperit on hävöksissä niinku tuppaa käymään. Tää mototin tietopankki on mun mielestä ihan loistava keksintö minne voi kerätä netistä nyt vielä helposti löytyvää valtavaa tietämysmäärää tiiviisti yhteen paikkaan - parin vuoden päästä tällainen tieto voi olla kadoksissa tai hautautunu tuhansiin eri paikkoihin mistä kukaan ei enää viitsi kaivaa sitä esiin. Tai jos ajattelee et pyörä tarttis kesken reissun hoivaa niin paja kuin paja pystyy auttamaan kunhan tarvittavat säätöarvot ym. tiedot saa vaik älypuhelimella haettua Wikistä.

Re: Honda Shadow

20.7.2012 20:20

Tuli tossa vihdoin ajeltua pätkä navi plexiin lätkäistynä, ja vertailtua GPS-nopeutta mittarinäyttöön. Suht lineaarisesti virhe tosiaan näyttää kasvavan nopeuden mukana, 118-119 mittariin antoi 109 gepsiin eli mittari ei edes huijannu niin paljon ku olin pelänny. Kunhan ny kelit paranis ja pääsis maantielle koneesta vähä nuhat niistämään ja lämpöpiikkiä ottamaan ni sitten lisää lukemia. Teoreettisestihan Shadown pitäis vakiovälityksillä 5-vaihde@rajoitin ottaa reilut 126km/t aitoa... okei okei toki pikku alamäkeen :)