Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.8.2013 18:05

Moro! Mikähän mahtaa olla vikana, kun laittaa virrat päälle niin pakoaukonsäädin avautuu ihan niinkun pitääkin, mutta sitten kun painaa starttinappulaa käynnistääkseen, niin se avautuu uudestaan joka kerta kun nappia painaa?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.8.2013 18:10

Niin sen kuuluukin...

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.8.2013 19:20

kaljabasso kirjoitti:Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa?


? :roll:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

18.8.2013 19:38

Johdoissa taikka regulaattorissa vikaa? Kuinka valot pelaa?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.8.2013 21:03

Valot sano juuri sopimuksen irti, pitkät toimii sentään :D Pitääpä tutkia, kiitoksia

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.8.2013 21:13

Tulppa, tulpanhattu vaihdettu ja joka liitin käyty läpi crc:llä .. Ainavaan pätkii, nykii yläkierroksilla..
Ja vika tuli yhtäkkiä ja tuntuis että olis sähköpuolella, apuja?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.8.2013 16:57

ei meinaa enää oikeen kytkin pitää paikallaan kun vaihteen nakkaa silmään, kytkin pohjassa yrittää nykiä liikkeelle mutta ajossa en oikein huomaa luistaako vai ei. N. parisataa km sitten kun kytkimen aukaisin niin kaikki oli kyllä hyvännäköstä että uusiakko jouset vai levyt? Ja tuo ebcn kytkinsetti taitaa olla ihan kohtuuhyvä?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.8.2013 17:13

Toi ei oo luistamista, vaan sun kytkin ei irrota kunnolla.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.8.2013 17:16

siis ei tuo ookkaan luistamista mutta tuntuu pieni luistatus yläkierroksilla, mutta en nyt varmaksi osaa sanoa :D. Ja miten tuon saa sitten irrottamaan paremmin, en nimittäin usko et öljyistäkään kiinni kun mtx vasta laitettu.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.8.2013 17:19

Joo o.... Mistähä vitusta saa uuden puolan tuohon paskakasaan? :paha: :paha:
06 vuosimallin X:ään.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.8.2013 15:06

Noniin tuli tuo kytkin nyt avattua ja levyt ainaki näyttää ihan hyviltä, vai paljonko pitäis massalevyjen nyppylöissä olla pintaa? Mutta syypää tais löytyä eli kytkinkruunun sakaroitten välissä ihan kiitettävät urat muotoutuneet ajan kans ja estää vähän kytkinlevyjen liikkumista, joten viilaanko vaan nuo urat pois?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.8.2013 17:49

Massalevyjen paksuus kuuluu olla 2,9-3,1mm ja välilevyjen kuluvuus max. 0,05mm.

http://www.youtube.com/watch?v=MxLwZoysd_Y tos on hyvä video mis se näyttää alus tota viilausta. Sit se kans poraa reikii kytkinkruunuun joka lisää voitelua.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.8.2013 21:46

Onko normaalia kun laittaa vapaalta 1 tai 2 niin vaihde pamahtaa normaalia kovempaa? Ajossa toimii kuitenkin normaalisti.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.8.2013 21:55

Ainahan ainaki ketjut hieman rapsahtavat, kun paikallaan vaihteen polkaisee päälle. Voi se toki olla, että sulla ei ihan täysin kytkin irrota kunnolla ja siksi hieman kolahtaa. Vaijerin kireys ok, n.5mm vapaaliikettä kytkinkahvassa ennenkuin ottaa vaijerin "vedolle"?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

21.8.2013 21:58

On. Jos tarkotat että kun polkaset pysähdyksissä moottori käynnissä kytkin pohjassa vaihteen silmään vapaalta. Rattaat pyörii laatikossa lujempaa kuin toiset (vetoakselin rattaat ovat paikoillaan toisin kuin kytkinakselin vai mikä onkaan rattaat ovat liikkeellä vaikka vapaa vaihde on kytkettynä) ja sit ku polkaset vaihetta silmään niin kolahtaa rattaat yhteen.

+ jos kytkin ei irrota niin saattaa kolahtaa lujempaa..