Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.8.2013 18:05
Moro! Mikähän mahtaa olla vikana, kun laittaa virrat päälle niin pakoaukonsäädin avautuu ihan niinkun pitääkin, mutta sitten kun painaa starttinappulaa käynnistääkseen, niin se avautuu uudestaan joka kerta kun nappia painaa?
18.8.2013 18:10
Niin sen kuuluukin...
18.8.2013 19:20
kaljabasso kirjoitti:Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa?
?
18.8.2013 19:38
Johdoissa taikka regulaattorissa vikaa? Kuinka valot pelaa?
19.8.2013 21:03
Valot sano juuri sopimuksen irti, pitkät toimii sentään
Pitääpä tutkia, kiitoksia
19.8.2013 21:13
Tulppa, tulpanhattu vaihdettu ja joka liitin käyty läpi crc:llä .. Ainavaan pätkii, nykii yläkierroksilla..
Ja vika tuli yhtäkkiä ja tuntuis että olis sähköpuolella, apuja?
20.8.2013 16:57
ei meinaa enää oikeen kytkin pitää paikallaan kun vaihteen nakkaa silmään, kytkin pohjassa yrittää nykiä liikkeelle mutta ajossa en oikein huomaa luistaako vai ei. N. parisataa km sitten kun kytkimen aukaisin niin kaikki oli kyllä hyvännäköstä että uusiakko jouset vai levyt? Ja tuo ebcn kytkinsetti taitaa olla ihan kohtuuhyvä?
20.8.2013 17:13
Toi ei oo luistamista, vaan sun kytkin ei irrota kunnolla.
20.8.2013 17:16
siis ei tuo ookkaan luistamista mutta tuntuu pieni luistatus yläkierroksilla, mutta en nyt varmaksi osaa sanoa
. Ja miten tuon saa sitten irrottamaan paremmin, en nimittäin usko et öljyistäkään kiinni kun mtx vasta laitettu.
20.8.2013 17:19
Joo o.... Mistähä vitusta saa uuden puolan tuohon paskakasaan?
06 vuosimallin X:ään.
21.8.2013 15:06
Noniin tuli tuo kytkin nyt avattua ja levyt ainaki näyttää ihan hyviltä, vai paljonko pitäis massalevyjen nyppylöissä olla pintaa? Mutta syypää tais löytyä eli kytkinkruunun sakaroitten välissä ihan kiitettävät urat muotoutuneet ajan kans ja estää vähän kytkinlevyjen liikkumista, joten viilaanko vaan nuo urat pois?
21.8.2013 17:49
Massalevyjen paksuus kuuluu olla 2,9-3,1mm ja välilevyjen kuluvuus max. 0,05mm.
http://www.youtube.com/watch?v=MxLwZoysd_Y tos on hyvä video mis se näyttää alus tota viilausta. Sit se kans poraa reikii kytkinkruunuun joka lisää voitelua.
21.8.2013 21:46
Onko normaalia kun laittaa vapaalta 1 tai 2 niin vaihde pamahtaa normaalia kovempaa? Ajossa toimii kuitenkin normaalisti.
21.8.2013 21:55
Ainahan ainaki ketjut hieman rapsahtavat, kun paikallaan vaihteen polkaisee päälle. Voi se toki olla, että sulla ei ihan täysin kytkin irrota kunnolla ja siksi hieman kolahtaa. Vaijerin kireys ok, n.5mm vapaaliikettä kytkinkahvassa ennenkuin ottaa vaijerin "vedolle"?
21.8.2013 21:58
On. Jos tarkotat että kun polkaset pysähdyksissä moottori käynnissä kytkin pohjassa vaihteen silmään vapaalta. Rattaat pyörii laatikossa lujempaa kuin toiset (vetoakselin rattaat ovat paikoillaan toisin kuin kytkinakselin vai mikä onkaan rattaat ovat liikkeellä vaikka vapaa vaihde on kytkettynä) ja sit ku polkaset vaihetta silmään niin kolahtaa rattaat yhteen.
+ jos kytkin ei irrota niin saattaa kolahtaa lujempaa..