Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

19.9.2014 14:05

Kertokaapa mikähän Riejussa kun kannentiivisteen vaihdon jälkeen ei kule enää kuin 100-105? Meinaan kun ei autojen perässä pysy.. :(

Re: Rieju Marathon

19.9.2014 15:24

Varmistappa ettet unohtanut kiristää kaasarin klemmareita kunnolla, ettei vedä ilmaa välistä. Jos kaikki muukin on kunnossa en oikeen keksi miksi se vähemmän kulkisi. Jotain siellä on vialla. Spottaat vaan mitä.

Re: Rieju Marathon

19.9.2014 19:24

Joo ne oli löysällä mutta kiristämisellä ei ollut vaikutusta asiaan, ihmettelinkin miksi aina piti imu päällä käynnistää :nolo:
Käyköhän tuo liian rikkaalla muuten? Seosruuvin kanssa oli säätöä tuossa mutta ei tuntunut olevan asiaan vaikutusta.
On tullu katottua nyt kaikki paikat läpi, että ei kyllä meinaa löytyä mikä mättää, niin ja välillä saa muuten startata jonkun aikaa ennenkuin käynnistyy.
Onkohan 40tk ja 145ps hyvä?
-183cc
-vakioputki josta EGR ja änkän kurit pois
-B5 pois
-Reikälevy pois

Pitääpi kokeilla vielä tuo tulppa vaihtaa..

Onko muuten kenellekään tietoa haittaako jos on liikaa öljyä, about 1.40l? :D

Re: Rieju Marathon

19.9.2014 22:17

Kyllä se noilla säädöillä pitäisi käydä ja toimia. Kokeile uudella tulpalla, ei iridiumia vaan tavallisella. Valuta moottorista ylimääräinen öljy pois niin voi alkaa sen jälkeen kulkemaan paremmin,, liika öljy syö tehoja kun liika öljy pistää vastaan moottorin sisällä.

Esimerkiksi 450 kisakoneessa 0.2-0.4L liika öljy voi syödä huipputehoista 6-7hp pois, siksi niissä monesti laitetaan mielummin liian vähän kun liikaa öljyä. Näissä ei kannata laittaa litraa vähempää vaan toimia suositusten mukaan.

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 16:03

Ei ainakaan öljyillä ollut vaikutusta tuohon kulkupuoleen, ehkä ihan vähän paremmin toimii. Vastatuuleen en päässy sitten kun 95km/h ei edes vitosella jaksanut vääntää kierroksia tarpeeksi korkealle että ois kutosen voinut laittaa..
Myötätuuleen sitten kokeilin laittaa hanan kiinni niin ehti kiihtyä lähes 110km/h mutta sammui kun ei bensaa saanut. Tämähän siis viittaa siihen, että pääsuutin on liian iso? Jos kokeilis 142 tai 140 suutinta? :roll:
btw. tulppakin oli melko musta 8o

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 16:18

tontsa626 kirjoitti:Myötätuuleen sitten kokeilin laittaa hanan kiinni niin ehti kiihtyä lähes 110km/h mutta sammui kun ei bensaa saanut. Tämähän siis viittaa siihen, että pääsuutin on liian iso? Jos kokeilis 142 tai 140 suutinta? :roll:
btw. tulppakin oli melko musta 8o


Nelarissa liika bensa tekee monesti samoja oireita kun liian laiha seos, puutuu. Kokeile pienempää suutinta ja katso mikä on vaikutus.

Jos tulppa on musta niin seos on liian rikkaalla ja puutuminen johtuu siitä. Tai pahimmassa tapauksessa mäntää laittaessa öljyrengas tai männänrengas on katkennut mutta silloin on muitakin oireita.

Onko ilmansuodatin koska vaihdettu? Paperisuodatin on hyvä vaihtaa 3000km välein ja viimeistään 6000km kohdalla jos haluaa että kone saa ilmaa, vaikuttaa seoksiin todella paljon ja kaasarin säätö pitää aina tehdä puhtaalla/uudella ilmansuodattimella.

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 16:59

Pitääpi koklata. Empä usko että koneen puolella vika ois :eek:
Ilmansuodatin varmaan kerran vaihdettu edellisen omistajan toimesta nyt ajettu 15tkm eli varmaan about 5-10tkm sitten vaihdettu. Eikö onnistu peseminen, ja mistähän edes saisi uuden putsarin, tuohan on tollainen paperisuodatin systeemi....

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 20:18

Itse ainakin pesin sen paperisuodattimen ja annoin kuivua täysin kuivaksi. Hyvin toimi sen jälkeen. En sitten tiedä onko se suotavaa...

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 20:46

Joo itekki just pesin tuon, ei sitten tietoa haittaako tuo :s
Oli tuolla ilmanputsarissa tai tuolla tuubissa jtn aivan käsittämätöntä valkosta mönjää, kellään hajua mitä se vois olla?

Re: Rieju Marathon

20.9.2014 21:17

Paperista ilmansuodatinta ei saa pestä vaan se vaihdetaan uuteen. Pesun jälkeen paperinen ilmansuodatin ei suodata kunnolla hienoa pölyä eikä ilma virtaa siitä kunnolla läpi.

Jokainen toki tekee mitä tekee mutta jos haluaa, mutta jos moottorin pitää toimia kuten kuuluu niin noudatetaan vähintään niitä valmistajan ilmoittamia huolto ohjeita.

Suodattimet jotka voi pestä on K&N kangas suodatin sekä vaahtomuoviset suodattimet. Nekin pitää pestä ohjeiden mukaan ja käyttää suositeltuja öljyjä pesun jälkeen että ne toimii.

Paperista tehtyä kertakäyttöistä ilmansuodatinta ei saa pestä vaan se vaihdetaan uuteen viimeisään 6000km jälkeen uuteen suodattimeen!!!!!

Ilmansuodattimella on vähintään yhtä suuri vaikutus moottorin kestävyyteen ja toimivuuteen kun moottoriöljyillä!!!!

Re: Rieju Marathon

24.9.2014 20:56

Pystyykö laittamaan jotenki modaamalla vaikka UNIn putsarin kiinni? Jos tuon vakion lootan ottas pois.. Mascolta kyselin putsaria nii sanovat, että jälleenmyyjän kautta.. Anto kuitenki tuotenumeron verkkokauppaan ja siellä huimat 35€ putsari ja ei ollut verkkokaupan varastossa..

Re: Rieju Marathon

24.9.2014 21:05

Jos sulla on vakiona siellä vaahtomuovinen putsari niin Te kävin hakee motonetistä Kawasaki KX65 putsarin ja heittämällä meni kiinni. Hintaa tais olla 12€

Re: Rieju Marathon

25.9.2014 15:10

Ei oo ku justiinsa tuo jäätävä boksi eli paperisuodatin :roll:

Re: Rieju Marathon

6.10.2014 16:51

Morjesta.

Tuli kyllä husse nyt vaihdettua tämmöseen vempeleeseen.... :roll: Mutta joo, ootteko Riejumiehet mistä hommanneet imukauloja näihin vehkeisiin? Nimittäin halkeilee jo ikävästi ja iha iha hyvä saaha uus... :s

Re: Rieju Marathon

9.10.2014 16:33

Sanokaas kaikkia mahdollisia sähköpuolen vikoja, mitkä voisivat aiheuttaa satunnaista pätkimistä ja tökkimistä ja sammuilua siinä 90-110km/h kohalla?