Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
4.3.2013 23:34
Onks kellään tietoo onko vika mittarissa vai voiko selvitä anturin vaihdolla kun nopeusmittari alkaa näyttää omiaan vähän kovemmassa vauhdissa. Kierroslukumittari, kello ym. toimii normaalisti.
6.3.2013 9:59
Itellä ois tällä hetkellä tyhjä vakioputki, ypvs toiminnas, 14p eturatas ja 250suutin. Säädöt tuntuu olevan kohillaa ja ei röpötä mutta kulkee vaan reilu 132-135? "Vakioputkella" jonka sieltä repäsin irti ton uuden tilalle otti kuitenkin sen 140 ? Ja 15piikkisel ei jaksanu ees kutosel vetää.. Kannattaisko gianelli paisari?
mitä ootte mieltä?
6.3.2013 21:37
Kirjotatko tuon saman suomeksi, eihän tuosta putkijutusta tajua yhtään mitään...
7.3.2013 22:27
Niin onkos vakioputkessa muuta "kuristinta" kuin katalysaattori paisarissa? Ei huvittaisi ruveta alkukäyrää yms aukomaan...
11.3.2013 12:38
Niin että oli pyörässä kiinni kuristettu vakioputki (todennäköisesti, pyörän historiasta ole mitään tietoa ja mitaari kertoo että 7tkm ajettu), sitten vaihdoin sen kurittomaan vakioputkeen josta oli siis kata otettu vittuu sieltä. Sitteku löin sen kuristamattoman tilalle nii huiput putos noin 10 km/h... Missä vika ? Kaasari tuntuis olevan säädöissä mutta katson nyt vielä mitä tapahtuu ku laitan gianellin paisarin ja 270suuttimen.
13.3.2013 17:40
Onko vakiosylinterin halkaisija tosiaan 55.5mm? Näköjään pakko porata 56mm kun ei taida tuohon suoraan sopivaa mäntää löytyä.
13.3.2013 22:17
Höpöhöpö, 56mm on vakiokoko, käy mittauttaa oikeilla vehkeillä niin varmistuu.
16.3.2013 16:49
Ei näköjään pidä luottaa uuteenkaan mittaan
Mutta nyt on uusi mäntä sisällä ja kone käynnistetty ensimmäisen kerran. Hyvin toimii ja männänrenkaiden helinäkin katosi. Onkos näihin olemassa kaksi erilaista vakioputkea, kun ostin tuossa purkupyörästä putken ja siinä on alkukäyrä menee suoraan moottorin alle ja toisessa putkessa alkukäyrä tekee mutkan sivulle päin? Myös se pieni pilli siinä alkukäyrässä(pakokaasun kierto?) tulee hieman erikohtaan ja sille piti tehdä uusi letku.
18.3.2013 12:59
Jaa, aika erikoisen kuulonen juttu, eihän naku ja raasinki mallien välillä sattuis olemaan putkissa eroavaisuuksia?
18.3.2013 14:25
Oma pyörä on tosiaan naku ja toinen putki on sitten varmaan katetusta purkupyörästä. Ei nuista ainakaan kummankaan pitäisi tehoputki olla, kerta molemmista otettu selvästi katalysaattori pois.
18.3.2013 17:11
Itsellä on nude, ja putki tekee semmoisen pienen kierukan alkukäyrässä.
Ja kaverilla on racing, ja siinä menee suoraan, molemma on 05 vuosimallia, elikkäs on kaksi erilaista vakio putkea.
18.3.2013 18:29
Okei, kiitos tiedosta!
8.4.2013 21:00
Niin missäs kohdin penkin alla on se sulakeboxi? vai missä kohdin se on ja millainen? vaikuttaako pakoaukon tiivisteen paha vuotaminen paljonkin tehoihin? oletteko miten polttanu putkesta karstoja?
9.4.2013 18:25
Eraz kirjoitti:Onks kellään tietoo onko vika mittarissa vai voiko selvitä anturin vaihdolla kun nopeusmittari alkaa näyttää omiaan vähän kovemmassa vauhdissa. Kierroslukumittari, kello ym. toimii normaalisti.
Jos katsot sieltä itse anturin sisältä niin siellä pitäisi olla semmoinen ruskea kiekko, jossa on kaksi uloketta, ota se ulos ja katso että se on ehjä.
9.4.2013 18:33
No nyt olis sellanen homma että vaikka täällä on jo varmasti tuhanteenkertaan kerrottu ja sanottu, niin pyytäisin mahdollisimman suoria vastauksi,
Eli mulla on pyörässä arrowin koko putkisto, sulake paikallaan, pakoaukonsäädin kunnossa ja säädetty ja ilmanputsarista kuri pois! Mutta miten teillä nyt toimii ja millasilla suuttimilla (pää ja tyhjäkäynti) ??
Ja mistä voisin tilata suoraan menevät läpät (hiilikuitu) ym.mikä toimii