Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.1.2013 23:51
Peilipolitiikkaa mietin tässä, Keula on nostettu tappiinsa, itellä pituutta 185cm ja peleistä näkee vaan omat polvensa hyvässä (luulisin normaalissa) ajoasennossa, ja väpättävät niin saatanasti. Miten ne olisi hyvä säätää ja saada vielä pysymään paikalleen? omia patentteja kellään?
29.1.2013 16:20
derbios kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo337/ , Mistä sais kyseisen pyörän takakatteen valoineen tai minkä pyörän kate yleensä edes on kyseessä? On meinaan pirun siisti
gpr:n vakio takakate jota on kuiduteltu, elikkä pitää itse tehdä.
19.2.2013 11:19
Mistäs tähän pyörään olisi paras ostaa osia? Teharia ja mäntää lähinnä kaipailisin, ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma. Minkä kokoiset pääsuuttimet, 5mm 6mm? Onko tähän myynnissä monta eri kokoista mäntää vai pelkästään yksi koko?
19.2.2013 12:22
Koneen osat on samat kuin 125 dt re/x, joten mäntiä on valita asti (pytyn voi porata ainakin 2,9mm isommaksi asti). Teharit näihin tais olla aika tyyriitä, joten jos hitsi pysyy kädessä niin mites ois yammu tzr tehari, menee melko pienillä muutoksilla kohilleen. On oikeastaan ihan sama minkä männän laitat, esim. prox on ihan hyvä, wiseco parempi, wössnerkin on hyvä.... Yammu centterin oma mäntä kuulemma paras, mutta luulen että senkin tekee joku tunnettu valmistaja joka myy niitä halvemmalla omalla nimellään.
19.2.2013 13:51
Eikös tässä olekaan kovakromi sylinteriä? Ja onko muita hyviä ulkomaisia kauppoja tilailla osia kuin gearparts?
21.2.2013 21:18
sMt kirjoitti:Eikös tässä olekaan kovakromi sylinteriä? Ja onko muita hyviä ulkomaisia kauppoja tilailla osia kuin gearparts?
Jos joku vastaisi?
21.2.2013 21:50
ei ole kovakromi pytty, vaan valurautaa. mutta noista kaupoista en sitten tiiä
22.2.2013 9:50
Okei. Mitenkäs onko dt r:ssä ja dt re/x:ssä samanlaiset sylinterit. Eli ainakin re:n ja x:än mäntä käy tähän, mutta mites tuo r?
Edit. Itse itselleni vastaten, eli r-mallin mäntä käy kanssa
Sitten vielä ilmoitusluontoinen asia. Ostetaan nude mallin alakate(onko belly fairing oikea nimitys?), sekä myös huggeri, eli se renkaan päälle tuleva pieni kate. Jos jollain löytyy ylimääräisiä niin yv:llä tavoittaa tai jos joku tietää mistä voisi nuita ostaa niin saa senkin linkata. Ebaysta katselin ja huggeria löytyy aika edullisesti briteistä, mutta postikulut ovat aika suuret tuon hintaiselle osalle.
28.2.2013 13:48
Kuinka kauhea työ tähän on vaihtaa mäntää, koska nyt tuntuu että pelkästään ilmaputsarin irttotamiseksi saa ruuvata irti yhtä sun toista. Siis pitääkö tuosta irrottaa koko takahäkki että edes ilmanputsaria saa irti?
28.2.2013 15:05
Joo, pitää! Männänvaihdon voisi tiivistä muutamalla sanalla: Eka kerralla ihan perseestä, saa purkaa pyörän ihan atomeiksi ja matkan varrella on jos jonkinmoista haastetta (helvetillinen ahtaus on yksi pahimmista). Eli siis työlästä ja hidasta, jos mulle tuot niin voin satasella sulle sen männän vaihtaa ja merkkiliike periikin sitten 3-400e pelkästä työstä.
28.2.2013 15:47
Joo o, koko takahäkki pitää ottaa pois
1.3.2013 12:39
Olisiko mitään neuvoja kaasarin irroitukseen ja takaisinlaittoon, koska tilaa on niin ruhtinaallisesti että...
Viimeksi muokannut U.n.c.l.e.S.a.m päivämäärä 1.3.2013 18:48, muokattu yhteensä 1 kerran
1.3.2013 12:47
Katteet pois ja aivot päälle ja järki käyttöön!
1.3.2013 16:19
Katteet, tankki, ilmanputsari ja takahäkki helvettiin, aski norttia sekä jokin ihminen katsomaan ettet polta pyörääsi/lyö lekalla paskaksi. Sitten työkalut käteen ja otat sen kaasarin pois.
2.3.2013 9:44
Kuulostaa melkein siltä, että tähän olisi helpoin vaihtaa mäntä irrottamalla moottori?
Eipähän tarvitsisi edes kantta välttämättä irroittaa...