Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.3.2010 11:33
joo kesälle itelle tämmönen varmaanki tulee ku veli ajaa piikkikortin ja aattelin sitten ostaa ihan oman piikin ja jättää varren veljelle niin tämähän varmaankin on hyvä lelu kaupungissa? mimmoset noi välitykset tässä on, ku aattelin vähän lyhyemmät välit ihan vaa et sais 0-80km/h kiihtyvyyden kohtuulliseks ja keula oli vähän helpompi nostaa?
Matkaa en tällä aja, jos lähen pitemmälle reissulle niin varre on ehoton ykkönen siinä ja taitoa keulimiseenki löytyy ku varrellaki oon keulia 50m saanu
:D
mitä oon lukenu tätä topiccia niin hintalaatu suhde on tosi hyvä tässä pyörässä?
Kesää odotellessa...
6.5.2010 23:19
Jepex kirjoitti:Jälleen iski kemmu kuume vaikka korttiin 2 v
Tossa viime syksynä kävin koeajamassa tollasta rw:tä ja tietenkin ihastuin siihen, mutta se nyt jäi sitten ostamatta. Nytten kun saisin ton Tm:än pois myytyä niin ajattelin ostaa sen, mutta kestääkö nää yhtään, olisko kuinka helppo saada kulkemaan jonku 130km/h (?)
Eikös tämä tule koreasta? onko korean laatu hyvää näissä 2 pyöräisissä?
En tiedä tarkotitko vanhaa RW :tä vai R mallia. Mutta ainakin olen päässy 140km/h mittariin R mallilla(ompa muutkin päässy, youtubessa videoita).
Laatu erittäin hyvä, Hondan lisenssi kone 4 venttiilillä ja uusimmat kilkuttimet. Ainoa tyyppivika ilmeisesti bensapumppu, itseltäkin se hajosi, mutta sen vaihtamisen jälkeen toiminut moitteettomasti. Vanhasta RW : stä en sitten mitään muuta tiedäkkään kun että siinä on vanhempi kone eikä katteita(näyttäs olevan sama runko).
18.5.2010 14:10
Lähettelin viestiä tonne saksaan, niin NSCS:än putki irtoas postikuluineen reiluun 400 euroon. Mietin vaan että mitenköhän paljon sitä tehoa/ huippunopeutta tulisi lisää. Jos jollakin on teharia tai suoraa putkea, niin voisiko kertoa : )
20.5.2010 0:07
Itteäkin kiinnostaisi uusi putki, teharit vaan maksaa liikaa mun lompakolle. Ei kellään sattuisi olemaan valmiita mittoja jos ite väsäisin putken?
20.5.2010 12:17
Ostakaa daikku auton alta pois,hyvässä kunnossa ajettu 16 000,katteeton versio.vuosimallia 06,ostin ite tän 08.
24.5.2010 17:18
Nelitahti pitäisi hommata kesäksi DT:n tilalle pitkien työmatkojen takia ja Daelim Roadwinia ja Kymco Quannonia olen lähinnä katsellut. Virittäminen kiinnostaisi ja siksi kysyn, että mitä viriosia tähän on saatavilla, en nimittäin jaksa koko ketjua kahlata läpi? Pakokaasunkiertojärjestelmän tukkiminen, vapaavirtaussuodatin, iridium-tulppa, putkisto (mitä putkia/slipareita saatavilla?), välityksien vaihto ja kaasarin säätäminen lienee helpoimpia virityksiä, mitäs muuta tähän voi tehdä ja mites naku-Roadwin liikkuu tuollaisilla vireillä? Onkos tässä muita kuristuksia ku ilmanputsarin kuristus ja pakokaasunkiertojärjestelmä?
Jos olet kiinnostunut luopumaan Roadwinistasi niin laitas mulle YV:tä tai kirjoita vaikka tähän threadiin. Pohjois-Pohjanmaalla, Pohjois-Savossa ja Kainuulla sijaitsevat yksilöt kiinnostavat, muita on turha tarjota.
E: Edellisellä sivulla olikin pari linkkiä putkistoihin.. Onko nuo Ixilin röörit pelkkiä vaimentimia vai kokoputkistoja?
6.6.2010 22:04
jos jotakuta kiinnostais vaihtaa tämmönen räsään niin laittakaa yv:tä
8.6.2010 19:28
Heips ekaa kertaa eksyin tänne daelim-keskustelupalstalle. Hankein n. 1 kk sitte tämän Daelim Roadwin R 08: n, käytettynä tosin. Mittarissa vain reilut 7000 km ja yks kesä kuulemma vain ajettu. Hetihän siinä sitte ongelmia ilmeni seuraavan päivän sisällä kun olin ajelemassa, yritettiin ite tutkia mutta vikaa ei löytyny. Huollossa ongelmaks sitte paljastu polttoaineen suodatin. Eivät ne siellä kuin putsanneet sen ja pyörä taas kotona mutta sama taitaa taas toistua.. heti ajettaessa alkaa nykimään, etenkin kiihdyttäessä.
Että onko se isoki projekti jos kotona alkaa vaihtamaan ja värkkäämään uuden suodattimen kanssa ettei taas kalliiseen huoltoon tarvitsisi viedä? Tämmönen tietämätön kevarityttö tuli nyt tänne näin vuodattamaan kun tuppaa menemään hermot tuon "uuden" pyörän kanssa (:
onko kokemuksia??
8.6.2010 22:16
ei tuo suodattimen vaihto ole mitenkään vaikea homma, sitä ei oikeastaan voi asentaa väärin eikä vaadi mitään tekniikan tuntemusta. Kyllä tuosta selviää ihan terveellä järjenkäytöllä
tuommoinen kiihdyttäessä nykiminen vaikuttaa juuri imupuolen ongelmalta, samalla vaivalla kannattaa tarkistaa ilmanputsari ainakin ja jos vielä ongelma vaivaa niin bensatankin korvausilman saanti. Näillä tulee yleensä kuntoon.
Nyt kun innostui tänne taas kirjottelemaan niin voisi yleisön iloksi kertoilla oman härvelin kuulumisia: Tälle keväälle saatiin kilsoja alle hieman päälle sata, kunnes kovan paukauksen saattelemana matka hyytyi. Nyt pyörä onkin seissyt toista kuukautta korjattavana, ongelmaksi paljasti vaihtestoakselin rikkoutuminen... Elikäs 1,3 ja 4 vaihteiden akseli oli murtunut kevyessä moottorijarrutuksessa varmaankin valuvian takia
Ehkäpä sen oman mopedin saisi ajoon tuolla juhannuksen tiimoilla... mutta mikäs sen hauskempaa kun ajella välillä skootterilla ;D
Viimeksi muokannut puolim päivämäärä 12.6.2010 0:13, muokattu yhteensä 1 kerran
9.6.2010 20:09
Do dih kiitoksia avusta, ei kait se auta ko alkaa värkkäämään tuon pyörän kanssa jos ilmenee vielä tuota "nykimistä"
Käsittelykoe olis luultavammin ens viikolla (toivottavasti sen myötä myös harkkalupa) ja mukava jos pyörä ois siihen mennessä kunnossa..
Eipä kuulosta perin kivalta tuo vaihteistoakseli.. toivottavasti pian pääsisit ajelemaan
ja mikäs siinä skootterilla huristellessa.. vähä lepposempaa menoa vaihteeks
11.6.2010 19:03
Niin ja vielä tuosta omasta pyörästä.. aina kun virran kääntää päälle, oranssi merkkivalo välähtää siinä vihreän vapaa-merkin vieressä. Tarkistaisin vain, että kuuluuko sen välähtääkki vai ilmoittaako se tuolla peräti moottoriviasta tai jotain..?
11.6.2010 23:56
itsellänihän on tuo perus roadwin elikkä katteeton (vanhempi) versio, joten tieto ei ole varma, mutta vankalta kokemuspohjalta väittäisin että kyseessä on EFI-valo. Pyörähan ajaa aina virrat päälle laitettaessa eräänlaisen "tarkistuksen", joka käy läpi mm. juuri tuom polttoaineen suihkutuksen. Useimmissa malleissa valo vilkahtaa tuon tarkistuksen aikana. Tiiraapa sieltä ohjekirjasta vielä mitä se kertoo tuon merkkivalon ilmaisevan
.
Tietysti jos edellinen veikkaus ei osunut oikeaan, on mahdollista että pyöräsi polttoaineen syötössä todella olisi vikaa. Tähän viittaisi myös huomaamasi pätkiminen, mutta kannattaa todellakin tarkistaa valon merkitys ohjekirjasta ennen kuin ryhtyy hätäilemään
edit. latasin tuon r-mallin ohjekirja ja sieltä lukemalla selvisi että kyseessä on juuri EMS:n merkkivalo (Engine Management System). Tuon kuuluukin ohjekirjan mukaan palaa hetki aina kun virrat laitetaan päälle, eli ei syytä huoleen
ps. kannattaa muuten tutustua huolella siihen ohjekirjaan, sieltä voi löytyä paljon tärkeää tietoa omaan pyörään liittyen
19.6.2010 2:06
no loppuihan se odotus, nyt on taas oma kulta ajossa <3
eihän siinä mennyt kuin se 2 kk, toivottavasti nyt edes vähän aikaa pysyy ehjänä...
19.6.2010 20:53
Hieno homma, toivottavasti ei ainakaan tämän kesän puolella tarvii enää suuriin huoltohommiin ryhtyä
Tästä omasta pyörästä ei taas ota selevää.. aluksi näytti pahasti siltä että kyyti loppuu kokonaan mutta kulkee nyt ku unelma.. liekö sitte virkistyny kun pitkän seisonnan jälkeen sai uutta puhasta polttoainetta.. pääasia että pääsee nyt harkkaluvanki kanssa ajelemmaan
20.6.2010 1:24
kyllä ne vanhat bensat saa aina sen koneen vähän pätkimään, siks kannattaakin käydä joka päivä ajamassa ettei koko laitos lahoa
Siitä vaan sitten hauskoja kilometrejä alle!!