Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.9.2011 22:25
Onko kukaan tutkinu minkä kokoset kampuran laakerit on täs?
9.10.2011 11:59
Olisko joku virtuaali tuunaaja innokas tekee pienen prototyyypin mulle:D
Rieju smx 125:sta
-17" pinnavanteilla
-ktm exc 125 2010-2011 katteilla sis. maskin ja lokarin
-ja tyylikäs pakoputki
-maalaus katteet harmaaks ja runko keltaseks/kultaseks ja taka haarukka pohjamaalin harmaa tai musta
-vanteet myös keltaseks/kultaseks pinnat kromisiks/mustiks
kiitos jo valmiiks jos joku ois innokas yrittään tekeen tollasen, olis suunnitelmissa rakntaa omasta kevarista tollanen
27.2.2012 18:37
noniin nyt on täydellinen aika myydä minulle kiihdytyspumpullinen kaasari
vakio kelpaa
14.4.2012 21:10
Moro.
mistä saisin 125 Rieju MRX:ään mittarinvaijerin ja etu jarrupalat ostettua?
25.4.2012 15:56
Oon tällästä pyörää aatellu nyt tässä tavallaan stunttipyöräks, niin pari kysymystä virittämiseen liittyen:
-Kestääkö toi kone noita isompia sylintereitä? (+150cc)
-Mikä kaasari ois hyvä tolle koneelle ja mahdollisesti 150cc:n kanssa?
-Onko näissä mitään eroja vuosimallien kesken?
-Onko se "rajoittamaton cdi" vain jokin myytti vai saako sillä oikeesti tehoa ja mistä sen saa?
-Mites muuten tähän sais tehoa, kun näillä keinoilla? Tietysti putken vaihto, ilmanputsari jne.
-Millaset jarrut? Etenkin takajarru ja sen poljin kiinnostaa, että onko tehokas ja onko hyvä keulimisessa?
Arvostan tosi paljon, jos joku viitsisi edes johonkin noista vastata, kiitos!
25.4.2012 16:15
Kone on vastaava kuin yamahan crossissa ttr-125 eli luulisi kestävän isomman pytyn, kaasariksi vakio 20mm tilalle (xt yamahassa vakio 22mm) joku 24-28mm mut sillon ois syytä avartaa kantta, koska muuten on liian iso, maksimissaan omasta mielestä 24mm vakiolle ja 28mm 150cc:lle ja tarkkana mallina mikuni vm (vakio on myös tällainen) tai keihin pe vois olla hyvä ja mikunia ainakin saa minicross kaupoista eli tarjonta on kohallaan.
Ei varmaankaan vuosimalleissa mitään eroa.
Cdi on paskapuhetta ei ole rajotettu muutenku et ei mee kone ylikierroksille.
Tehoa saa näin: kannen avarrus eli porttaus ja isommat venttiilit + isompi kaasari, putken vaihto, jyrkempi nokka-akseli (bbr 150cc kitin mukana tulee semmonen), vapaavirtaus ilmansuodatin ja 150cc setti, mutta jos stunttipyörää tekemässä tosissaan niin tehoa tärkeämpää on sopivat välitykset jolloin ei tehoakaan tartte olla älyttömästi.
Ja jarrut saman laiset ku riejun mopoissa et jos niistä kokemusta ni samallaiset on.
Ja bbr 150cc setin saat procycle nimisestä liikkeestä amerikasta, linkki tietopankissa yamaha xt 125 kohdalla.
Ja rehellisesti sanottuna tämän viritys menee samalla kaavalla ku mankinkin tosin osia ei oo tarjolla niin paljoa.
25.4.2012 22:10
Jhuu, tiedän että ei siihen stunttaamiseen tehoa tarvita, mutta on se aina hauskempaa kun on tehoakin. Kyllä sillä tulis tuolla liikenteessäkin ajettua. Onko sulla kokemustakin tästä pyörästä?
25.4.2012 22:29
Ei pahemmin oo kokemusta juuri tästä pyörästä muutenku et kaveril on tällänen ja oon ajanu sitä xt yamahaa jossa on sama kone ja muiden virityspuheita lukenu kaasarin koosta ja muista jutuista ja semmonen perustietämys ja ymmärrys on nelarin virityksestä.
Ja toki tehoa on kiva olla, mutta se vaan maksaa jos ei oo suhteita koneistamolle yms.
26.4.2012 18:05
Pieni kokonen pyörä, joten ihan mukava stunttailuun. Vähänkään lyhkäsemmillä väleillä ei kannata kylä pyöritystä kauemmaks lähteä. Jarrut kieltämättä tehottomat, muttta teräspunosletkulla saa ilmeisesti tuntumaa vähän lisää.
12.5.2012 14:42
Kellään tietoa käykö minkään muun pelin rattaat, kuin Riejun omat? Lähinnä toi takaratas arveluttaa.
Entäs jarrupalojen saatavuus?
12.5.2012 15:22
Molempia saa tarvikkena, rattaat yamaha xt:stä ja jarrupalat + levyt samat ku riejun vanhemmissa (eli saman ikäisissä ku tämä) mopoissa ja vanteet on samat ku yamaha dt, rieju yms. mopoissa eli jos tulee uusille tai toisille tarvetta ni niistä sopii viimeistään laakerit vaihtamalla, mutta vaikka vanteet on samat niin rattaat on eri jaolla (mopo 420 ja kevari 428) eli mopon ratasta et voi käyttää, ja jarru- ja kytkinkahvat on myös samat ku riejun mopoissa.
Eli periaatteessa tämä on pitkälti mopon osista tehty (tai mopot tehty kevarin vaatimuksilla) joten kulutusosia kyllä saa hyvin tarvikkeena ja osa koneen osista löytyy tt-r:n koneen takia myöskin tarvikkeena, mutta crossikaupoista ja alkuperäisenä löytyy tietysti yamaha-liikkeistä kun kysyy xt:hen.
12.5.2012 15:46
mc-scatter löytää erikokosia takarattaita ja eturattaita riejuun. eturatas käy yamaha xt yms löytää joka puolelta netistä. jarrupalat löytää mitat ottamalla netistä myöskin. takajarrupalat samat kuin mopo riejussa.
12.5.2012 15:56
Kyllä ne molempien päiden jarrut pitäisi olla samat ku mopoissa, tai kaverilla ainakin sopi mopon palat molempiin päihin (tosin ei välttämättä ollu just riejun palat) mut joka tapauksesa normi kamaa mitä kyllä löytyy tarvikkeena.
Edit.
etu,
taka Tässä faktaa, että rattaat on samat ku xt yamahassa (ja rieju smx on siis pyörä jota etsiä, vastaava ku mrx mut smotoilla).
13.5.2012 0:42
Onkos toi etujarru 1- vai 2-mäntäinen? Kukaan sovitellu mitään usdia tähän? Varmaan menis suoraan toi Smx pro:n usdi.
15.5.2012 19:20
Etujarru 2 mäntänen