Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.8.2013 21:15
Kuulusko öljyn peittää koko tuo tarkistussilmä ?
12.8.2013 10:21
Öljyn pinnan kuuluu olla viivan yläpuolella mutta ei saisi peittää koko tarkistussilmää.
12.8.2013 19:07
No sitten hyvä kuinka nopiaa siitä silmästä huomaa jos alkaa öljyt vähenee ? Putken päästä valuu vähän mustaa öljyä että vuotaakohan nuo lohkot. Käy kyllä niin rikkaallakin että 2-t öljyä toivottavasti on.
Onko kellää muulla vuotanu tuolta ypvs akselin vasemmalta puolelta pakokaasut jos on nii missä ollu vika ?
12.8.2013 20:04
Varmaan ne akselin tiivisteet alkaa olla finaalissa. Uusia saa Yamaha dealerilta tilaamalla.
12.8.2013 20:37
Ai ne o-renkaat siihen ympärille ja se yks kumi sinne keskelle ? Uusittu on kaikki ja vuotaa silti.
12.8.2013 22:25
Nepä ne. No sitten sen holkki voi olla aavistuksen väljä. Kannattaa kasata se systeemi jonkin hyvän vaseliinin kera, joka kestää lämpöä, saattaa sekin tilkitä savutuksen. Itse olen käyttänyt punaista Lubricant Engineeringin valmistetta YPVS:ää kasatessa.
13.8.2013 13:16
tuli tossa tilattua uusi mäntä proxilta mutta männässä lukee tkrj?
mikäs tää tkrj oikee on?, tuli proxin paketissa!
13.8.2013 14:08
Tkrj on yks toinen valmistaja joten vähä hassu tilanne sinänsä
13.8.2013 16:48
Tilasitko Nakkilasta? Sieltä joskus ennenkin tullut TKR Proxin laatikossa. Ihan hyviä mäntiä ovat olleet, helmoja joutunut yleensä siistimään, kun ovat olleet pirun teräviä. Hiekkapaperilla pyyhkii pienet viisteet niin hyvä.
13.8.2013 21:42
Kertokaas miten toi kannentiviisteen vaihto onnistuu ?
Kurkkasin pakoaukosta mäntää ja huomasin että siinä oli sellasia pintanaarmuja. Onko tuo ihan normaalia? Männällä ajettu 6000 ja alkuperänen mäntä.
13.8.2013 22:54
Ensin teet hieman tilaa sinne sylinterille (letkua, YPVS servoa yms. irti), sitten vain ne kannen 5 mutteria pois ja kansi ylös. Kannen oikaisu lasin päällä, sylinteristä tiivistepinta puhtaaksi, uusi tiiviste paikalleen ja paketti nippuun.
Aina männässä pientä naarmua on. Jos ei mustaa näkynyt renkaiden alapuolella niin ei hätää. Sitten kun alkaa ohipuhallusjälkiä näkymään, niin mäntää vaihtoon.
13.8.2013 23:46
Ok, tuli mieleen että pitikö jäähdytinnesteet myös päästää ulos?
13.8.2013 23:51
kaljabasso kirjoitti:Mikähä mahtais olla kun tulee servolle vain vajaat puoli volttia jännitettä, elikkäs tarkistusliikettä tehdessä se nytkähtää ehkä millin toiseen suntaan ja stoppaa?
?
14.8.2013 9:02
bentley kirjoitti:Mutta eikö nuo piikit irtua suht koht nopiasti, että yks talavi ja uuet piikit?
eipä niitte lisäksi kyllä oo oikee muuta ko smotonastoja vakiovanteille
Hyvin kestää, itsellä oli viime talven satapiikin välikelin enskanastat weeärrässä. Takana lyhyempi ja edessä pidempi rallinasta.
Pitoa oli aika helvetisti ja yksikään nasta ei talven aikana irronnut/katkennut. Suosittelen.