Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2014 15:15

Nyt toimii rave, muttei sit muuten lainkaan..

Ensin hävis kipinä, vasemman syylärin päältä löyty vähintään mielenkiintonen liitin :D Siihen menee kaks johtoo, ja liittimen toisessa päässä on johto joka kiertää takaisin vaan takaisin samoihin johtoihin :D mut se oli huonosti kiinni, niin ei antanut kipunaa

Mutta oikea ongelma:
Vaihdoin nyt sen k56 ja 38tk niin ei toimi sitten lainkaa :D Junnaa 5000rpm eikä muuten kierrä enempää millään ilveellä. Eli meni huonompaan suuntaan siitä k55 neulasta.

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2014 19:34

itellä teki tuota samaa k55 neulan kanssa, ja k56 toimii mainiosti.
kokeileppa pienempää ps:ää

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2014 20:19

Kokeilin takasi k55 ja ei toiminu silläkää niinku ennen.
Ps on 160 ja vaikuttaa hieman pieneltä talvisuuttimeks mut pitää kokeilla.

Re: Aprilia SX/RX125

23.2.2014 16:59

Kertokaas mistä sais laakereita, stefoja, ja kytkin hilppeitä yms? :) ois pientä koneremppaa eessä :D

Re: Aprilia SX/RX125

24.2.2014 22:22

Laakerit on normi koon laakereita, halvimmalla paikallisista varaosa liikkeistä. Wurth tms.
Stefat tilasin ite paikalliselta huoltamolta, en tiedä kyllä mistä tuli mutta ei ollu mikää merkkisetti sekään vaan ihan tarvikkeita.
Kytkin hilppeet sieltä mistä muovirattaat, mäntää tai pyttysarjaakin eli pjme.ltä.
Kannattaa viellä kattoo onko niillä oikeesti vaihtotarvetta, itsellä 16000km oli viellä 50% jäljellä, mutta laitoin silti uutta.

Ja jos uutta kiertokankea laitat, niin koneistamot vaihtavat halvimmalla. Esim. paikallinen autokorjaamo/varaosa liike olisi ottanut työstä 120€ kun taas koneistamo teki 30€:lla. Tietysti paikkakunnissa eroja..

Re: Aprilia SX/RX125

25.2.2014 18:59

ei niihi kilometreihin kannata nii uppoutua, varsinkaan kytkimen kohalla riippuu paljon ajotavasta miten kuluu mitkäki osat :) itellä tuntuu että kytkin antaa jo periksi ja noin 10k alkaa olemaa alla nuilla levyillä ja jousilla. tosin nuilla kilometreillä mitä löytyy mittarista niin odotellaan jo sitä pahinta (40k)

Pjme:ltä kyllä suosittelen tilaamaan, ehkä hieman on hitaan puoleinen toimitus (riippuu miten on tavaraa hyllyssä jne) mutta laatutavaraa ja halvemmalla kuin suomesta :)

Re: Aprilia SX/RX125

27.2.2014 21:32

Mitäs pahaa sieltä olis ooteltavissa ?:D jos muovirattaat, ja laakerit on jo vaihdeltu niin kyllähän se hyrskyttää :D Pytty ja kampiakseli vaihtoon, ja luultavammin on jo vaihdettu.

Löytyhän se syy kiertämättömyyteen!! Nappasin putkea pois, ja kurkkasin että nostaahan se rave varmasti, niin jäähytysnestettä valu mäntää pitkin..
Uudet kannentiivisteet paikoilleen, ja tiukkasin pinnapultit jotka oli oudon löysällä ja johan kiertää!

Re: Aprilia SX/RX125

27.2.2014 21:40

täydellinen huoltokirja löytyy ja ei oo vaihettu muutaku kytkinlevyt, jouset ja muovirattaat alakertaan. pyttyä ei oo vaihettu, mäntää ainoastaan :) eli luja pyörä on oikeella käytöllä :)

ja miten se yhtäkkiä hirvee kannentiivistebuumi iskeny näihi aprilioihi? aika monta on tullu nyt parinpäivän sisää vastaan :D

Re: Aprilia SX/RX125

28.2.2014 17:55

Paljonko muuten teidän säxät kiertää? Itellä kiertää sinne 10500 rpm asti eli vähän sen rajan yli kun punainen valo syttyy. Putkena gianellin tehari.

Re: Aprilia SX/RX125

28.2.2014 19:36

En just tiiä :D en itekkää ois uskonu, että tuollee yön aikaa itestää poksahtaa rikki :D
Mutta propsit sulle, kerta noin hyvin kestäny. Itsellä 5kertaa leikannut ja 18000km. Tosin kolme ekaa kertaa entisillä omistajilla, ja täydestä omistajien välinpittämättömyydestä.
Neljännellä kerralla tarvikemäntä halkes, valmistusvirheesta. Ja viidennellä kerralla alapään neulalaakeri antoi periksi, ja ymmärtäähän sen noilla leikkaamis kerroilla.
Nyt koneessa kaikki uutta, ja toimii niinku pitääki. pikkuvikoja vaan :lol:

10 500 mullakin kiertää; giannelli,rave1,v-force3,vhsb34 ja vhm. Enkä koe etes tarvetta kierrättää 9500 pitemmälle? :D

Re: Aprilia SX/RX125

28.2.2014 22:28

Jees, itellä samat virit lukuunottamatta veehooämmän kantta. Onko muuten kuinka toi kansi tuonut potkua, vai onko ollut aina vhm kiinni?

Re: Aprilia SX/RX125

1.3.2014 10:45

itsellä "leikkasi" kerran viimekesänä kun raven laippa putos männänpäälle mutta ei tehny muutaku sulatti männänrenkaat mäntään, pytty ja kansi ehjä ja kone pyöri vielä :)

tuohon kierroksiin en ota kantaa kun ei oo mittaria ollu kiinni kohta vuoteen ku porsi sekin. Mutta kyllä sen pitäs sinne 11k asti kiertää, siinä 12k kohilla loppuu kierrosalue muistaakseni putkestakin :)

Re: Aprilia SX/RX125

1.3.2014 14:02

Hei eikös samat osat käy säxään ku räxään sillä pjme ei myy erikseen säxään kytkinlevyjä ja jousia, itse en ainakaan löytäny ja laakerit, tiivisteet yms eikös pitäs käydä myös?:D

Re: Aprilia SX/RX125

1.3.2014 14:07

kaikki rotax 122/123 osat käy yhteen mutta pytyissä oli muistaakseni jotai eroja :)
eli rs/sx/rx/mx kaikki koneen osat käy

Re: Aprilia SX/RX125

1.3.2014 19:05

reziner kirjoitti:Jees, itellä samat virit lukuunottamatta veehooämmän kantta. Onko muuten kuinka toi kansi tuonut potkua, vai onko ollut aina vhm kiinni?


Mulla on toi nössö mallin vhm, eli ei oo se mihi pitäs olla tasalakimäntäkin. Mut kyllä tuollakin jo perse ja ranne dynolla huomaa. Jenkaa vähän paremmin, ja keskialueelle kierrosherkkyyttä/vääntöä lisäs.