Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.1.2013 12:55
Joo, itekki ostin pyörän 320h ajettuna (remppaamattomana) ja ajoin ite vielä 130h päälle eli 450h kohalla remppailtiin!
Hyvin oli kestäny, missään ei ollu klapia mutta magneeton puolen stefa oli vähän vuotanu eikä sekään menoa haitannu!
11.1.2013 18:05
Mikä mahtaa olla kottaraisessa vikana kun vaihoin isompaa suutinta 185 > 195, alkuun toimi normaalisti hyvin mutta kun sammutin pyörän ja noin kymmenen minuutin kuluttua käynnistin uudelleen, pyörä ei enää ota kierroksia vaan booaa ja pätkii todella pahasti? Tyhjäkäynnillä toimii normaalisti mutta heti kun menee kahvaan koskemaan niin booooooooo (eikä edes sammu vaan boo ja pätkäsee ja sama uusiks) Uudella tulpalla kokeilin ja tarkistin vielä että suutin on kunnolla kiinni kaasarissa ja ei tehonnut, neuvoja kaipailisin! Kiitos!
11.1.2013 18:09
joku roska menny kaasariin?
11.1.2013 18:26
Ihan helvetin iso pääsuutin btw... Itellä oli kerran tänä talvena kiinni 195 suutin -20 asteen pakkasella, niin 5km ajon jälkeen takahaarukka ja takavilkku öljyssä
11.1.2013 19:04
Ei ollut roskaa, purin koko kaasarin ja paineilmalla puhaltelin ja pensalla pesin eikä auttanut asiaan. Ja aikaisemmin kun kyselin täällä topicissa tämän -05 kotarin säädöistä niin vastaukseksi sain, että -10C = ps 190 ja ei ollut saatavilla niin otin sitten 195. Ja tosiaan aluksi pyörä toimi todella hyvin tällä suuttimella ennenkuin sammutin ja annoin seistä kymmenen minuuttia ja käynnistin uudelleen milloin oireilu alkoi.
E: Kokeilin myös vanhalla 185 kokoisella suuttimella eikä auttanut ongelmaan.
12.1.2013 16:58
Vanha kotari vaihtui uuteen
Galleriassa yks kuva
13.1.2013 1:44
Kumpaan suuntaan piti pakoaukonsäätimen säätönupikkaa kääntää että saa lisää alavääntöjä? 30mm mutterin alla siis olevaa. KIIRE!
E: Löyty! Eli 30mm mutterin alta kääntää vastapäivään niin vääntö tulee tasasemmin
13.1.2013 14:38
Minkälainen putki on Scalvini kierrosalueeltaa? Vähän himottaisi tilata.
Ja tällee btw mulla on 195 pääsuutin tällä hetkellä ja pelaa hyvin.
13.1.2013 15:03
"The Scalvini-equipped 125SX hit harder and pulled farther up into the rpm range, but it was also peakier and harder to keep in the sweet spot"
14.1.2013 22:59
Nooni tulpastaha se oli kiinni, oli vaa varatulppaki menny ilma käyttämistä jollai tavalla sököks (seissy likasessa repussa vuoskaudet
) mut nyt pyörä toimii ja ottaa puolvälii asti jenkaa mut sit alkaa rötää ja pätkimää yläkierroksilla eikä ota piikkiä ja suuttimena on 185, mutta mulla on tossa pyörässä 40mm keihin kaasari niin onko tuo 185 muka liian iso -5c keleille tuossa kaasarissa? Vai missä vika mahtaisi piileä? Jäätääköhän esim kaasari vai onkoha vika sytkässä vai jossai muualla...?
15.1.2013 23:12
Kaasari jäätyy, ellet ole jotenkin estänyt sitä. En jaksa uskoa että mikään kaasari näissä pysyis sulana ilman jotain vesikiertoa kaasarin kautta tms. Itellä ei auttanu se retkipatja juttu paskan vertaa. Masinolilla mennään, ja saa sitäkin käyttää kunnolla
16.1.2013 0:21
mitä eroa on 2010 pyörän ja 2011 pyörän änkissä?
ja kannattaako ton 2011 excin paisarin tilalle laittaa esim sx paisari, että onko niillä jotain teho eroja?
16.1.2013 1:31
MiniMies kirjoitti:Kaasari jäätyy, ellet ole jotenkin estänyt sitä. En jaksa uskoa että mikään kaasari näissä pysyis sulana ilman jotain vesikiertoa kaasarin kautta tms. Itellä ei auttanu se retkipatja juttu paskan vertaa. Masinolilla mennään, ja saa sitäkin käyttää kunnolla
Paljonko pistät ja millä seoksilla ja tekeekö tuo masinoli hallaa kakstahdille, kun jostain olen lukenut että heikentää voitelua ja toimiiko pyörä moitteetta tuon aineen kanssa?
16.1.2013 11:51
Mulla ei ollu vanhassa eikä uudessa kotarissa mitään ongelmia kaasarin kanssa vaikka tankissa ihan normaaliseos ja ilman retkipatjaa sivuilla. Semmonen sentin jääkerros siinä päällä ku pääs lenkiltä varikolle... Eikä mitään ongelmaa. Nyt tosin on tehty retkipatjat tohon kylkiin kun koneen lämpö ei talvella välttämättö nouse tarpeeks, siihen nuo retkipatjat tuntu auttavan.
16.1.2013 16:03
Sinäänsä ei mullakaan ongelmaa jos pääsee kunnolla ajamaan mutta kaupungissa menee ihan tukkoon kokoajan kun joutuu tyhjäkäynnillä aika paljon pitämään jolloin jäätyminen on pahinta. Tulppiakin pasko ihan kiitettävää vauhtia. Mutta jos jäällä kunnolla jenkaa antaa niin ei se jäätyminen sitten niin paha ole, huomaa kyllä mutta toimii ihan siedettävästi.
En sitten tiedä, voihan se varmaan olla mahdollista että kotareissa ei niin herkkä ole jäätymään..