Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.8.2014 22:23
O-rengas ketjujen ainakin pitäis olla kulutuskestävämmät kuin o-renkaattomien ketjujen. Itse valitsin ja valitsisin jatkossakin o-rengas ketjut.
25.8.2014 17:55
Mahtaakohan räsässäni olla vähän turhan raskaat välitkun ei jaksa kuutosvaihteella vetää, ja vitosellakaan ei loppuun asti. Viitosella olen noin 120kmh päässyt. Välit oli 16-40 eli onko nuo vakioväleihin nähden liian raskaat? Apikkani on aikalailla vakio, vain kati poistettu (tuli mystisesti putken päästä vain ulos kun poltin karstoja
) ja suutin vaihdettu isompaan.
Toinen kysymys on, että mistä porukat on halvalla tilaillu näitä rave ykkösiä. Oli meinaan tuolla nakkilassa aika suolasen hintasia
25.8.2014 23:46
Vakio välit noi on. Raveja saa halvimmalla käytettynä mototalli ja 2rad kannattaa chekata. Pjme saa uusia ainaki halvempia kun nakkilassa
30.8.2014 16:19
Tosiaan tuli tossa mieleen kun tätä raven tilaamista suunnittelin niin, tarviikos -08 vuosimallin räsään sitä erillistä ohjainyksikköä, koska eikös se ECU hoida sen raven liikuttelemisen? Satuin vaan jostain lukeen että uudempiin malleihin ei sitä erillistä ohjainyksikkö tarvi, niin kuuluukohan -08 siihen kategoriaan?
31.8.2014 0:13
Tuon vuotiseen riittää kun poraa ecuun reiän, jolloin ohjainboksi siirtyy TT moodiin ja täten ohjaa myös ravea. Jatkossa suosittelen tutustumaan tietopankkiin.
31.8.2014 20:11
Sopiiko uudemman mallin räsän takaratas vanhempaan malliin? Vanhemman mallin suurin takaratas taitaa olla 43piikkinen?
ja olisi tarvetta isommalle.
4.9.2014 10:15
tyämiäs kirjoitti:Millais tuo takavalon polttimo vaihdetaan kun se on luultavasti palanu? Pitäkö takapenkki irroitaa ja millais se irtoaa?
Tietääkö kukaan?
5.9.2014 13:03
Tuota ravea aattelin tuolta ebaysta tilata, tosin ei saanut koko pakettia samalla. Saksasta jostakin liikkeestä löyty muut osat, ja italiasta löyty liikkeestä solenoidi.
http://www.ebay.com/itm/Aprilia-RS-125- ... 19&vxp=mtr( tuossa muut hilppeet solenoidia lukuunottamatta. Tuolla luki jotain että tuolla tehtaassa käsintehtyä laatu tavaraa? Eli ei taida olla alkuperäisiä uusia raven osia, vaan saksalaisia "kopioita" Mitäpäs ootte mieltä
http://www.ebay.com/itm/SOLENOIDE-VALVO ... 3cba755afb( Tuossa olis taas toi solenoidi joka tulis italiasta)
Koko setille tulis hintaa noin 220, ja uutta tavaraa kaikki. Miltäs näyttäisi?
Kysyn nyt täälläkin puolella jos löytyy enemmän innokkaita vastaajia
7.9.2014 15:30
Eli siis on täsä jonku aikaa ollu sillei, että ko kytkintä painaa ni kierrokset nousee ja laskee sitten hetken päästä. Pyörä on aprillia rs125 vm. 2007. Mikä vikana? auttakaa avutonta :3
9.9.2014 7:32
Rs pätkii oudosti 4-6 tuhannen kierrosten välissä, rave tällä hetkellä epäkunnossa (ei nouse) ja bensaletkut melko vanhat... Mistäköhän johtuu?
T: tyhmä lukiopoika
12.9.2014 11:37
Mitähän muuta sun räsälle on tehty? itellä esiinty tota pätkimistä myös, kun oli kurilaippa sisäänajon aikana kiinni. 5-6 tonnin välissä pahin ei voinu ikinä päästää kierroksia niin alas
12.9.2014 11:39
tyämiäs kirjoitti:tyämiäs kirjoitti:Millais tuo takavalon polttimo vaihdetaan kun se on luultavasti palanu? Pitäkö takapenkki irroitaa ja millais se irtoaa?
Tietääkö kukaan?
Takapenkki joo irti ja ruuvia auki, ite jouduin irrottaa ne katteetki siitä.
20.9.2014 10:29
Sanokaahan ketkä on laittanut apikkaan fatbar tangon niin, joutuuko kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin vaihtamaan pidempään ?
Jarruletkun kai myös joutuu vaihtamaan?
20.9.2014 19:51
Osaisiko kukaan auttaa kytkin onkelmissa?
Tänään vaihdoin kytkimeen kytkinlevyt ja jäykemmät jouset. Nyt tekee semmoista että liikkeelle lähtiessä luistattaessa nykii ja saattaa naksahtaa jonku kerran, kytkimen kokonaan löysättyä ei enää eikä vaihteita vaihtaessa kuulu mitään.
Kulkee ihan normaalisti ja ajossa ei ongelmaa.
21.9.2014 8:19
Apr125 kirjoitti:Sanokaahan ketkä on laittanut apikkaan fatbar tangon niin, joutuuko kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin vaihtamaan pidempään ?
Jarruletkun kai myös joutuu vaihtamaan?
Joutuu muuttaan vaijereitten reittiä, mutta jarruletku vaihdettava pitempään.