Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

1.8.2014 16:03

Laita suosiolla 132.5, ei ole ihan niin herkkä ilmansuodattimen tukkeentumiselle ;)

Re: Rieju Marathon

14.8.2014 18:03

Kertokaapa onko muitten maratoonit alkaneet syödä öljyä suhteettoman paljon? Ostin juuri 17 tkm ajetun -12 vm pyörän ja öljyjä vaihtaessa huomasin että öljyä oli jäljellä maks desi :( voisko öljynsyönti johtua esim egr systeemin letkun murtumisesta, eli päästää ylimäärästä ilmaa kaasariin ja laihentaa seosta? Vai keksittekö muita syitä? Niin ja mikäs olis paras tapa tukkia tuo egr ja mikä on riejun vakio suutin? Kiitos vastauksista jos tiedätte :)

Re: Rieju Marathon

14.8.2014 18:31

EGR ja seokset eivät tee moottorista öljy syöppöä, väljä mäntä ja männänrenkaat sen tekevät. Jos sulla on ollut vain desi öljyä moottorissa niin kannattaa iltarukouksessa toivoa että selviät pelkästään männän vaihdolla.

Re: Rieju Marathon

14.8.2014 21:59

Vakiosuutin kokoa 122 ja tk 35. Kuristukset poistamalla sliparin kanssa porukka käyttäny 137,5 ja 40. Itellä kuriton ja tyhjennetty vakioputki, toimii parhaiten 132,5 pääsuuttimella.

Re: Rieju Marathon

15.8.2014 22:13

no kone tuntuu käyvän aivan ongelmitta ja vedot tallella eikä ylimääräsiä ääniä kuulu nii en usko että on mäntä vielä ottanu osumaa. Ihmetyttää vaan että miten on päässy noin vähiin öljy, ei sitä ollu kun max pari desiä. Edellinen omistaja oli näköjään tukkinu egr:n ja ottanu kurit pois sekä kuulemma vaihtanu isomman suuttimen, ei kylläkään muistanu minkä :s mutta pitää seurailla syökö öljyä minkä verran ja tutkailla vähän lisää tuota laitosta :| kevarituningissa joku höpötti marathonin leiponeen egr:n takia, siksi sitä kyselin :D

Re: Rieju Marathon

17.8.2014 18:45

Jooh... Nyt on pääsuutin 130 ja tk 40 ja kaasarin säädin ohjeiden mukaan. Vieläkin pätkii, tökkii ja nykii kun pidemmän aikaa pitää tasa- tai täyskaasulla. Sitten paukkuu tosi paljon putkessa ja lyö lieskaa. Sammuu ja booaa myös sen jälkee kun on alkanut pätkimään. Jotenkin tuntuu että kierrosten laskeutuminenki kestäisi pidempään nytten nii käykö nyt sitten liia laihalla?? Missä vika? Pienempää vai isompaa suutinta? Kaasarin säätöä? Mitä tässä voi enää tehä? Auttakaa :D

Re: Rieju Marathon

17.8.2014 20:43

Isompaa suutinta vaan. Jos ei sitten toimi niin jotain muuta vialla. Itsellä kun laihalla käynyt niin ollut samat oireet.

Re: Rieju Marathon

17.8.2014 20:51

No miulla oli se 137,5 mut teki sillä kans pätkimistä yms... Tosta vieläkin isompaa sitten? Voisko kaasaria yrittää jotenkin säätää? Voiko johtuu kaasarin säädöistä?

Re: Rieju Marathon

21.8.2014 17:51

No nyt tapahtu edistystä Riejun suhteen! Laitoin Leo Vincen sliparii db-killerin takas nii ei enää pätkinyt tai tökkiny vaikka ajoin kaasu pohjassa pidemmän aikaa! Mut sen se viel teki että kun siitä 100-110kmh vauhista missä se yleesä pätki nii siitä vauhista kun laitto kytkimen pohjaa ja anto rullata nii se paukku putkessa ja sammui. Ennen tehnyt tuota samaa. Suuttimet nyt siis ps130 ja tk40. Mistä tuo sammumine voisi johtua? Kaasarin pitäs olla aika hyvissä säädöissä tolle suuttimelle. Mutta koko ajan parempaa suuntaan! :D

Re: Rieju Marathon

22.8.2014 16:54

Hei kertokaapas äkkiä missä kohtaa riejussa on sulake!!?? Tankin alla on semmonen sähköhelvetti että ei löydä mitään ilman tankin irtiottoa ja tutkimista :D nii saako vaihettua nopeesti ilman purkamista? Huomenna olis miitti ja ei oo hirveesti aikaa ruveta purkamaan :(

Re: Rieju Marathon

23.8.2014 2:01

Vasemman etukatteen sisäpuolella on sellane johtonivaska nii sieltä löytyy sulakerasia

Re: Rieju Marathon

23.8.2014 9:51

Kiitos!! :)

Re: Rieju Marathon

24.8.2014 13:33

Osaiskohan joku kertoo että minkähintanen on toi virtalukko näihin ja mistä niitä mahtaa saada?
Ja onko näistä tehoja kuristettu mitenkä?
Ja pyörähän on -12 mallinen.

Kiitos etukäteen jo kaikille auttajille:-)

Re: Rieju Marathon

27.8.2014 18:13

Ei joku kehtais kertoo iha yksityiskohtaisesti et miten egr otetaan kokonaa pois käytöstä? Mitä pitää tukkia ja pitääkö mitään irrottaa ja näi. Voiko murtuneet egr:n letkut aiheuttaa pätkimisiä/tökkimisiä?

Re: Rieju Marathon

27.8.2014 18:17

Pakokaasunkierrätysjärjestelmän otat irti.( Ei pakollinen jos tukkii letkut vain) Eli tukit pakoputkelta tulevan letkun, imukaulaan menevän letkun ja kaasarin ja ilmanputsarin välillä olevasta mustasta "Kurkusta" sen reiän johon letku menee.
Ja kyllä voi aiheuttaa pätkimistä mikäli imukaulaan menevä letku on irti/murtunut koska vetää sitä kautta ilmaa sitten sisäänsä. Itse tukein sen imukaulan nipan kokonaan.