Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.9.2013 14:06
Mites on derbi kuskit käyttäny tota 95E10 bensiiniä? Itseäni kuumottais käydä sitä tankaamassa, mutta pelkään että kone sanoo pam sen jälkeen Tälläisen tiedon löysin netistä, mutta tahtoisin vielä varmistuksen joltain:
http://www.e10bensiini.com/pienkoneet-j ... -ja-derbi/
26.9.2013 14:17
Sitä on säästöjen toivossa ihan turhaa käyttää ja kone tykkää parempaa kun tankkaa 98. Isä teki tästä aiheesta excelin silloin kun E10 tuli ja totesi, että säästö kompensoituu isommalla kulutuksella.
Muutenkaan kovin hyviä kokemuksia tuosta ysiviitosesta ei ole ollut; oma mopo ei meinannut kaupasta tullessa lähteä käyntiin, aina sai 5-10 kertaa polkea. Vaihdettiin bensat (kaupan piikkiin tietysti), niin johan pärähti ykkösellä käyntiin. Sama homma kaverin Riejussa, kun kokeili vaihtaa 98 tilalle 95.
Enemmän säästöä teet ajamalla taloudellisesti ja jos oikeasti haluat säästää, niin kilpailuta vakuutukset.
27.9.2013 12:52
AceFin kirjoitti:Sitä on säästöjen toivossa ihan turhaa käyttää ja kone tykkää parempaa kun tankkaa 98. Isä teki tästä aiheesta excelin silloin kun E10 tuli ja totesi, että säästö kompensoituu isommalla kulutuksella.
Muutenkaan kovin hyviä kokemuksia tuosta ysiviitosesta ei ole ollut; oma mopo ei meinannut kaupasta tullessa lähteä käyntiin, aina sai 5-10 kertaa polkea. Vaihdettiin bensat (kaupan piikkiin tietysti), niin johan pärähti ykkösellä käyntiin. Sama homma kaverin Riejussa, kun kokeili vaihtaa 98 tilalle 95.
Enemmän säästöä teet ajamalla taloudellisesti ja jos oikeasti haluat säästää, niin kilpailuta vakuutukset.
En minä säästöjen toivossa sitä bensaa ole vaihtamassa, sen verran halpaa näillä nelareilla on ajaa. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kokeilla ja olisihan se kiva ku saisi muutaman desin enemmän bensaa aina tankatessa. Jos tosiaan noin on kun sanot, niin taidan jättää väliin.
28.10.2013 1:39
Meneekö tähän terpiin muuten crf katesarja heittämällä kiinni, vai pitääkö modata?
28.10.2013 12:55
Jos menis, niin olishan niitä jo. Ei varmasti isoa työtä vaadi.
28.10.2013 16:23
Kyllähän noita on näkyny, eli varmasti saa sopimaan pienellä vaivalla. Tosin omasta mielestäni vakiokatteet ovat parhaat, ku noi krossien katteet tuppaa usein näyttämään liian isolta tämmösessä moporungossa
28.10.2013 16:49
Niin, mutta kun omasta pyörästä entisten omistajien takia takakatteet vähän halki, maalipinta pilalla aika hyvin takalipasta ja oikean puoleinen etukate katkennut. Tulisi halvemmaksi ostaa jotkut krossin katteet kun tilailla vakiot. Muistaakseni easypartsilla maksaa jotain 220€ ainekin katesarja tähän kun alkup. varaosista katoin. En sitten tiedä löytääkö niitä muualta, mutta aika ylihinnoiteltua tuolla jos pelkkä oikea takasivukate maksaa 92€ ja lippa 104€
30.10.2013 11:53
Joo noi alkuperäiset katteet maksaa ihan käsittämättömän paljon
Ja kaiken lisäks niin kovaa muovia, että tuppaa halkeemaan helposti. Talvella olis tarkotus koittaa kuiduttaa vasen takakate taas kasaan, kun on päässyt vähän halkeilemaan
30.10.2013 20:45
Vois sitten jouluna kattoa jos saisi nuo crf:n katteet tilattua, eikä ne minusta edes mitenkään pahalta näytä kun on aina joskus näkynyt Derbejä niillä katteilla myynnissä. Eikä nuo etukatteet muutenkaan mitkään hienoimmat mahdolliset tässä Derbissä vakiona ole. Saattaa olla, että kun ne katteet on kiinni, että ei terpi näytä enään ruoskalta
Toinen juttu mikä houkuttelis on se usd. Ei näyttäisi enään niin paljoa mopolta ja saattaisi ajettavuus parantua(?), mutta sitä tuskin ihan äkkiä ainekaan hommaan.
Näyttäisi varmaan ihan eri pyörältä jos olisi crf katesarja, usd ja joku toinen maski kiinni.
4.11.2013 17:44
Menisköhän joku näistä paloista derbiin?
http://www.motot.net/talli/osat/id13190/Ainakin itse ymmärtänyt että mopo ja kevariderbin ero on vain kone ja mittaristo..
4.11.2013 22:51
Joo ei kai näissä sen suurempia eroja ole, aika varmasti voisin sanoa että tommonen passais.
5.11.2013 0:01
On niitä eroja vähä enempi ku kone ja mittaristo.....Takaiskari oli muistaakseni tykympää tekoa piikkises, et en menis sanomaa varmaks mopoon tarkotetun koropalan sopivuutta.
5.11.2013 19:24
Morjens!
Olisiko kellään Yamahan koneella olevan Derbin omistajaa, joka olisi lyönyt kiinni tuon 150cc Big Bore -kitin? Olisi keväällä tarkoitus laittaa kiinni omaan vekottimeen isomman kaasarin kera. Kellään kokemuksia tästä 150cc-setistä? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
5.11.2013 21:55
$@m! kirjoitti:On niitä eroja vähä enempi ku kone ja mittaristo.....Takaiskari oli muistaakseni tykympää tekoa piikkises, et en menis sanomaa varmaks mopoon tarkotetun koropalan sopivuutta.
Ainakin swingi on samanlainen ku mopoissa, pitäs sitte vaan tietää ton takaiskarin mitat, nii selviäis että meneekö vai ei. Helppohan tommonen koro olis ittekki tehä, ei vaan välttämättä tuu ihan yhtä hienoa ku noi linkatut
5.11.2013 23:40
Andis kirjoitti:$@m! kirjoitti:On niitä eroja vähä enempi ku kone ja mittaristo.....Takaiskari oli muistaakseni tykympää tekoa piikkises, et en menis sanomaa varmaks mopoon tarkotetun koropalan sopivuutta.
Ainakin swingi on samanlainen ku mopoissa, pitäs sitte vaan tietää ton takaiskarin mitat, nii selviäis että meneekö vai ei. Helppohan tommonen koro olis ittekki tehä, ei vaan välttämättä tuu ihan yhtä hienoa ku noi linkatut
Niin ja myönnetään että nyt on sellanen laiska vaihe menossa
Jos joku jamppa on tehny noita koroja valmiiksi eikä hintakaan oo noh sen pahempi niin mikä ettei. Tullut sen verran paljon tehtyä noita sähköjä, kaasarin säätöjä yms muuta siistimistä niin ei kyllä haittaa yhtään maksaa valmiista koropalasta vähän enemän vaikka itse tekemällä saattaisin säästää sen 10e