Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

10.11.2012 17:00

Itsellä 160 eikä ole omasta mielestä liian suuri.
170 saattaisi mahtua pyörimään mutta omasta mielestä menisi liian palloksi.
180 varmaan menisi vanteelle mutta ei mahtuisi pyöriä kunnola.

Re: Derbi GPR 125

25.11.2012 2:06

Moro! Etin derbiini uutta maskii ja mult löytyis kotarin numero kilpi kaapista. Kumpi ois parempi teijä mielest, numerokilpi vai http://www.blackbikeshop.com/products/v ... alogen-led jos oot sitä mieltä et numerokilpi niin osaatteko ehdottaa jotai valoa minkä saisi kiinni keulaan/tankoon ei mitää överi hintaista. Galleriast löytyy pyöräst kuvii.

-Kiitos!

Re: Derbi GPR 125

25.11.2012 2:57

Noilla kattolampuilla ei sitten tee vitttuakaan, joten suosittelen panostamaan maskiin jolla näkee eteensä.

Re: Derbi GPR 125

10.12.2012 0:38

Hei! Miten tämä y.p.v.s käytännössä toimii ja sisältää? Tarvitseeko ypvs toimiakseen muuta kuin servon, vaijerit, akselin, laipan ja vaijerikiekon? Onko servomoottorissa itsessään ohjainyksikkö, joka antaa servolle käskyn kääntyä kierrosluvun noustessa?

Re: Derbi GPR 125

10.12.2012 2:38

Servon pitää olla kytketty ;) . Cdi antaa signaalin servolle ja servon sisässä oleva sähkömoottori pyörittää servpn kiekkoa joka taas liikuttaa vaijereita ja ne pyörittää muoviekkoa jossa on kii se itse pakoaukon akseli. En muista (tiedä) monijohtonen servo näissä on, mutta niitä on ainakin 3 ja 5 johtosia, 3 johtosesta on helppo kattoa että mikä johto tekee mitäkin, ruskea ja musta on itse mootttorille ja mustavalkoraitainen on se cdin signaali.

Re: Derbi GPR 125

17.12.2012 14:10

Juhoqqeli kirjoitti:Itsellä 160 eikä ole omasta mielestä liian suuri.
170 saattaisi mahtua pyörimään mutta omasta mielestä menisi liian palloksi.
180 varmaan menisi vanteelle mutta ei mahtuisi pyöriä kunnola.
160 alkaa olla levein mikä gpr:n takavanteelle on vielä järkevän kokoinen. Itellä joskus oli 165 leveä sliksirengas eikä se enää ollut sen leveämpi ku 160, alko vaan mennä pallomaiseksi..
Eli kapealle vanteelle on turha laittaa mitään ylileveetä rengasta, ei se näytä yhtään sen paremmalta..

http://www.motot.net/talli/osat/id35090/ Ja tosta halvalla osaa pukinkonttiin, yv:tä jos kiinnosta!

Re: Derbi GPR 125

27.12.2012 16:23

Morjes, oman gepardin mittari näyttää nollaa kun ajelee alhaisilla kierroksilla ja sitten ku alkaa kaasuttelemaan nopeusmittari alkaa näyttää omiansa.. joskus toimii normaalisti, oisko uuden anturin paikka? :s

Re: Derbi GPR 125

3.1.2013 5:08

Laittakaapa kuvaa sitä sulakelaatikosta penkin alta!

Re: Derbi GPR 125

11.1.2013 12:28

Eraz kirjoitti:Morjes, oman gepardin mittari näyttää nollaa kun ajelee alhaisilla kierroksilla ja sitten ku alkaa kaasuttelemaan nopeusmittari alkaa näyttää omiansa.. joskus toimii normaalisti, oisko uuden anturin paikka? :s


Itsellä kävi noin kun takajarrusta otti johto kiinni pakoputkeen ja sulake paloi jatkuvasti, valot eivät toimineet ja mittari reagoi toimiessaan kaasun määrään, ei nopeuteen. Tosin mittari sai virtaakin vain jos piti pitkiä päällä tai kaasutteli kamalasti.

Re: Derbi GPR 125

11.1.2013 12:32

Mites muuten, pyörässä kun ilmesesti pitäisi alkaa 30 000km kohdalla pohtia alakerran moottoriremppaa, kuuluuko kiertokanki myös yleensä vaihtaa, vai ainoastaan laakerit ja kiertokanki vain, jos se on vääntynyt?

Re: Derbi GPR 125

11.1.2013 19:17

Ei sitä kannata alkaa asiasta tehden avaamaan, mutta jos esim,. männän vaihdat samalla niin silloin korkkaat lohkot myös. Konerempassa tarkistat kiertokangen pystyvälyksen, eli vedät sitä suoraan ylös ja painat alas, jos tuntuu välystä niin alapäänneulalaakeri vaihtoon. Laakerit uusiksi ja stefat vaihdat samalla, runkolaakerit on joissai paikoin lähes 50e hintasia/kpl ja netistä halvimmillaan olen löytänyt 25e suomalaisesta kaupasta, joten kuukle auttaa. Hyväksi havaitut stefat on proxin tarvikestefat, joissa tulee kampuran molemmille puolin uudet tiivisteet. Lisäksi uusit jokaisen tiivisteen joka tulee vastaan, eli kokonainen alakerran tiivistesarja.

Kone on just sama kuin yamaha dt 125 re/x ja detsin nimellä kannattaa niitä koneen osia etsiäkkin, niin löytyy helpommin.

Hintaa operaatiolle tulee n. 100-200e uusittavien osien määrästä riippuen.

Re: Derbi GPR 125

13.1.2013 23:33

Juu osat haettu jo netistä ja tiedän kyllä protokollan, mietin vain tuota kiertokankea että tarviiko sekin samalla, siitä en tiennyt. Yläkerran remppasin keväällä, mutta en malttanut samassa alapäätä rempata koska ajokelit tulivat yllättävän nopeasti ja maltti ei riittänyt. Wisecon mäntä kestää viellä kauan mutta aion pistää pyörän myyntiin ja haluan siksi remontoida alakerran vaikka kaikki toimii aikas bra tällä hetkellä.

Re: Derbi GPR 125

23.1.2013 23:41

hajua mistä sais Nuden t palat , racing mallia vähän muuntelemassa 8)

Re: Derbi GPR 125

23.1.2013 23:46

Marmoritiskiltä saat kaiken maan ja taivaan väliltä ;)

Re: Derbi GPR 125

27.1.2013 17:12

http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo337/ , Mistä sais kyseisen pyörän takakatteen valoineen tai minkä pyörän kate yleensä edes on kyseessä? On meinaan pirun siisti :D