Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

25.5.2009 20:57

käy liian laihalla tyhjäkäynnillä jos kierroksia kylmänä meinaa nostaa. seosruuvista rikkaammalle tai pykälän isompi tyhjäkäyntisuutin ja sitten seosruuvin säätöä. kuinka korkeaksi tyhjäkäynti on säädetty kun kone on lämmin?

VARAOSAPYÖRÄÄ, OSTAKKEE

25.5.2009 22:34

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=86137

Nyt sitten ostamaan varaosapyörää, tuosta saatte jopa osina myymällä voittoa, itsellä ei vaan enää kiinnosta tuon korjaus..

Sori mainostus :|

25.5.2009 23:18

minkä kokosia suuttimia ootte käyttäny tt:nä 28mm kaasarilla?

Mulla on nyt 120 ja mulla on aavistus että käy laihalla? vakiosuutin on siis 115...

huiput jää 160 mittarinopeutta ja ei vaan jaksa mennä kovempaa, ei jaksa vääntää enempää lukemia tauluun vaikka pitäis... siis vitosella mennään sinne 11 tuhannen kierroksiin, ja kutosella ei vaan jaksa mennä oikeestaa yhtään kovempaa. ja ei vaan kiihdy vaikka miten piiskaa. Kiihtyy ja toimii muuten hyvin, mutta ei kule tarpeeks kovaa kun huiput jää tt:nä alle 140 oikeaa :(

Välit on 15-36 eli laitoin piikin pienemmän eturattaan jo.. ei vaikutusta

männällä ajettu 4000km... konepuoli on kyllä kunnossa :eek:

missä vika? voiko toi vakio änäri vaikuttaa, se on joku kammiosysteemi ja ihan vitun tukkosen näkönen joku pieni reikä menee sieltä sivusta ja tällästä?

27.5.2009 13:17

No ota änkkä pois ja käy heittää lenkki :lol:

27.5.2009 18:35

tossa ihmettelin kun kone piti outoa tirinää ja pientä kolinaa, no lähin ajamaa isolle tielle ja satasen vauhdista lämähti.

kone hyyty, ja kävi kyllä pienen rohinan saattelemana tosin reilulla kaasulla, tai sellai tunti kahvasta ku käänti et joku ottaa vastaan siellä alakerrassa.

Puristuksia on.. Koneen otin jo pois

kun kytkimestä pyöritti niin siellä pisti ihan joku hanttiin ikäänkuin "metalli metallia vasten" piti myös pientä ininää.

kokeilin käsin laakereita koneen poskista eikä ollut yhtään väljää?

koneen oon jo viemässä korjattavaks yhelle tutulle mut onko kellää kokemuksia mikä sieltä ykskaks tollee menee rikki? ite veikkaisin jotain kiertokangenlaakeria?

27.5.2009 21:21

Toimiiko nää AF1:set ylipäätänsä kellään?

27.5.2009 21:34

kohta toimii taas :D

27.5.2009 22:13

ghzz kirjoitti:Toimiiko nää AF1:set ylipäätänsä kellään?

Ansta kirjoitti:kohta toimii taas :D

SITÄ OON TÄSSÄ ITEKKI MIETTINY! :D männän sai iskettyä paikoilleen ja ajoin sen 1km kotoa.. ni eiköhän sitte oo jotenki päässy kytkimen vaijeri löystymää nii et ku kierrokset pääs alas kone sammu. ja eihän se sitte enää käynnistynykkää!

mut mitenkäs pitäs sitä vaijeria kiristää jos se kahvassa oleva säätö mutteri on nyt jo säädettynä nii pitkälle ko pystyy? yritin katella et mistä koneen sivusta pääsis säätämää mut meni vaijeri vaa koneen sisälle ilman mitään säätö mahollisuuksia?

27.5.2009 23:35

Avaamal jomman kumman niistä kytkinkopan muovitulpista, pysty muistaakseni jotenkin säätämään sitä vaijeria.

28.5.2009 15:47

auttakaapa nyt mua hädässä, rupes siis apriliasta kone tirisemään ja pitämään sellasta outoa ääntä muutenkin, sitten pamahti vähän paremmin, eli pysy käynnis mut kovalla kaasulla, eli joku laakeri hinas vastaan ja piti pientä ääntä.

kun pyörittää konetta kädellä siinä on epätasanen kohta ja inisee vähän.

molemmat laakerit koneen poskista timmit, ei väljää..

eli onko tää nyt sitte k-kangen alapäänlaakeri? pitääkö muka ostaa uus kampi vai voiko sen koneistamolla vaihdattaa?

kone ei siis minulla ole remontissa vaan ihan asiantuntevalla henkilöllä joka laakeroi sen kokonaan ja uudet stefat...

Varaosia.

29.5.2009 15:23

Onks tähän pyörään vaikea saada varaosia? Minkä hintasia on ja oisko jotain osoitetta josta voisi tilata?

29.5.2009 15:47

korsimo kirjoitti:Onks tähän pyörään vaikea saada varaosia? Minkä hintasia on ja oisko jotain osoitetta josta voisi tilata?

Helppoa on saada varaosia, mutta aika tyyriitä on, ellei onnistu hommaamaan tarvike osia.

Suomesta:
http://mpt.fi/
Ulkomailta:
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Engine_Top_End_.html
http://www.geiwiz.de/de/

Sitten asiaan. Eli kasasin sylinterin paikoilleen ja kun yritän startata niin kuuluu vaan "nak". Kone ei pyöri, kampiakselia kokeilin varovasti pyörittää, mut se on jumissa. Mistä pitäis lähteä ettimään vikaa, oonko voinu kiristää sylinterin jotenkin vinoon vai mitä ihmettä, apuja kaivataan!

29.5.2009 16:37

ghzz kirjoitti:
korsimo kirjoitti:Onks tähän pyörään vaikea saada varaosia? Minkä hintasia on ja oisko jotain osoitetta josta voisi tilata?

Helppoa on saada varaosia, mutta aika tyyriitä on, ellei onnistu hommaamaan tarvike osia.

Suomesta:
http://mpt.fi/
Ulkomailta:
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Engine_Top_End_.html
http://www.geiwiz.de/de/

Sitten asiaan. Eli kasasin sylinterin paikoilleen ja kun yritän startata niin kuuluu vaan "nak". Kone ei pyöri, kampiakselia kokeilin varovasti pyörittää, mut se on jumissa. Mistä pitäis lähteä ettimään vikaa, oonko voinu kiristää sylinterin jotenkin vinoon vai mitä ihmettä, apuja kaivataan!
Vinoon sitä on aika mahdoton saada, ellei sitten oo jotain väliin jääny. itse ainakin ottaisin sylinterin vielä irti ja koittaisin sitten pyörittää männästä käsin. jos siitä pyörittämällä pyörii hyvin niin aikasuurella todnäkösyydel männänrenkaat vaan menny huonosti urilleen kun oot laittanu pyttyä kiinni.

29.5.2009 17:31

"Väljä" pytty saa olla jos saa männän sylinteriin siten, että ei ole männänrenkaat paikallaan kunnolla. Onko mäntä oikein päin? Ettei vain renkaat ottaisi johonkin aukkoon kiinni.

29.5.2009 19:24

Päivitetäänpäs tietoa, eli alakerta on jumissa. Otin sylinterin pois ja alakerta ei liikahakkaan. Mitenhän toi moottorilähtee tosta rungosta pois, siinä on ainakin joku outo tähti pultti tms? o.O