Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.4.2017 17:46
iemelii kirjoitti:öbböbö kirjoitti:iemelii kirjoitti:Okei eli varmaa hot rodilla mentäs ku melkei puolet halvempi
Itse tekisin varmaan niin että ostaisin käytettynä kotarin oman alkuperäis kampuran johon kävisin jossain laittaan uuden Wössnerin tai KTM:n kiertokankisarjan.
Tai jos kehtaat vielä edelliseltä omistajalta udella jos häneltä löytyisi se vanha kampura.
Olin edelliseen omistajaan yhteyksissä ja edellinen omistaja vakuuttaa että sama pätkiminen oli jo edellisellä kampuralla
Joka tapauksessa sulla on nykyisessä kampurassa häikkää magneeton kiilaurassa, kun sytkä on myöhäsellä ja se tuota pätkimistäkin luultavammin aiheuttaa.
Kokeile nyt laittaa sytkä niin aikaselle kun staattorin levystä menee ja ilman magneeton koppaa. Tuolloin tiedät samantien johtuuko pätkiminen liian myöhäisestä sytytyksestä. Enkä nyt tarkoita, että lähdet johki kylärallia vetää, vaan ihan jotain pikku veto lenkkiä.
20.4.2017 19:34
rxxxxxx kirjoitti:iemelii kirjoitti:öbböbö kirjoitti:iemelii kirjoitti:Okei eli varmaa hot rodilla mentäs ku melkei puolet halvempi
Itse tekisin varmaan niin että ostaisin käytettynä kotarin oman alkuperäis kampuran johon kävisin jossain laittaan uuden Wössnerin tai KTM:n kiertokankisarjan.
Tai jos kehtaat vielä edelliseltä omistajalta udella jos häneltä löytyisi se vanha kampura.
Olin edelliseen omistajaan yhteyksissä ja edellinen omistaja vakuuttaa että sama pätkiminen oli jo edellisellä kampuralla
Joka tapauksessa sulla on nykyisessä kampurassa häikkää magneeton kiilaurassa, kun sytkä on myöhäsellä ja se tuota pätkimistäkin luultavammin aiheuttaa.
Kokeile nyt laittaa sytkä niin aikaselle kun staattorin levystä menee ja ilman magneeton koppaa. Tuolloin tiedät samantien johtuuko pätkiminen liian myöhäisestä sytytyksestä. Enkä nyt tarkoita, että lähdet johki kylärallia vetää, vaan ihan jotain pikku veto lenkkiä.
Niin on ja löysin käytettynä vakiokampuran ja siitä pitäs kiertokanki vaihtaa ja kokeillaas sitä
20.4.2017 21:25
Joo ihtellä semmonen vika 125 kotaris et ei oo tehoja oikee missää ja kiihtyy "tasasesti" eli ei ota piikkiä ja huiputki on siin 110 tienoilla vaikka välitkin on 14-42. Pakoaukonsäätimen se laippa oli kyl vähä väljä. Huomasin siin ku putsailin sitä et kun sitä hevosenkenkää liikuttaa ylöspäi nii se laippa ei heti aukee vaan pysyy paikallaan mut sitku on liikuttanu melkee puoleen väliin sitä kenkää nii sit se laippakin alkaa vasta liikkuu. Oisko vika sit siin et se ei heti aukee se laippa ku hevosenkenkä nousee ylöspäi ??
21.4.2017 20:17
Nyt semmoinen ongelma husabergissä että muuten pelaa mahtavasti mutta sittenkun esim. Polttaa kumia vauhdissa niin alkaa kuulumaan ns.kolina koneesta. Voiko suuttimella olla merkitystä niin paljon kun nyt on 188ps . Voiko siis johtua rikkaalla käymisestä.
Kone rempattu 60h sitten että mikään paikka ei ole väljä.
21.4.2017 23:15
Jmgarage kirjoitti:Nyt semmoinen ongelma husabergissä että muuten pelaa mahtavasti mutta sittenkun esim. Polttaa kumia vauhdissa niin alkaa kuulumaan ns.kolina koneesta. Voiko suuttimella olla merkitystä niin paljon kun nyt on 188ps . Voiko siis johtua rikkaalla käymisestä.
Kone rempattu 60h sitten että mikään paikka ei ole väljä.
Eise kone tiiä poltatko kumia. Ettei ketjut kolisisi? Jokin kiinnike löysällä? Jos moottorissa ois jokin rikki että kolisisi niin kolisis kyllä muulloinkin kuin kumia polttaessa.
22.4.2017 1:34
kACE-FIN kirjoitti:Jmgarage kirjoitti:Nyt semmoinen ongelma husabergissä että muuten pelaa mahtavasti mutta sittenkun esim. Polttaa kumia vauhdissa niin alkaa kuulumaan ns.kolina koneesta. Voiko suuttimella olla merkitystä niin paljon kun nyt on 188ps . Voiko siis johtua rikkaalla käymisestä.
Kone rempattu 60h sitten että mikään paikka ei ole väljä.
Eise kone tiiä poltatko kumia. Ettei ketjut kolisisi? Jokin kiinnike löysällä? Jos moottorissa ois jokin rikki että kolisisi niin kolisis kyllä muulloinkin kuin kumia polttaessa.
No en tiedä pitääkö se myös kolinaa kun vedättää ihan huippu kierroksilla. Eikö tommoset oireet viittais väljään kiertokankeen. Kone rempan jälkeen n.30h niin se leikkas kiinni mutta ei vetänyt Lukkoon konetta js nyt sen jälkeen ajettu 40h tuntia niin voisiko olla että kiertokanki on vähentynyt.
22.4.2017 12:59
Oman kokemuksen mukaan kun kiertikanki on menossa niin se alkaa särisee jo tyhjäkäynnillä. Yksi kiertokangen laakeri mennyt paskaksi jossain 80h tunneilla itellä ja silloin huomas selvästi että alko särisemään. Jos ihan kolisee niin epäilisin jotain muuta kuin moottorin sisäistä, koska siellä kierrokset niin kovat. Itse sen tietää parhaiten mistä se ääni kuuluu niin jos tuntuu et se kietarin suunnilta tulisi niin näissä pyörissä nopee homma ottaa pytty irti ja tarkistaa tilanne. Nimim. "yksi reissu vielä" ja se meni palasiks ja pilas pytyn.
22.4.2017 18:17
Vinkkejä miten saavm 07 käynnistyspolkimen kasaan helpoiten?
Sun muita niksejä ittellä ei kuula tahtonu sopia mihinkään?
Kiitos etukäteen.
22.4.2017 22:29
kACE-FIN kirjoitti:Oman kokemuksen mukaan kun kiertikanki on menossa niin se alkaa särisee jo tyhjäkäynnillä. Yksi kiertokangen laakeri mennyt paskaksi jossain 80h tunneilla itellä ja silloin huomas selvästi että alko särisemään. Jos ihan kolisee niin epäilisin jotain muuta kuin moottorin sisäistä, koska siellä kierrokset niin kovat. Itse sen tietää parhaiten mistä se ääni kuuluu niin jos tuntuu et se kietarin suunnilta tulisi niin näissä pyörissä nopee homma ottaa pytty irti ja tarkistaa tilanne. Nimim. "yksi reissu vielä" ja se meni palasiks ja pilas pytyn.
Käytin eilen sylinterin irti ja kiertokangessa ei ollu väljää mutta mistä muualta se vois kuulua ko koneesta se luultavasti kuuluu. Kytkin katsottu ja Pakoaukonsäädin katottu ja kiertokanki . Magneettoa en ole vielä avannut .
Se ns hevosenkenkä Pakoaukonsäätimessä on vähän väljä ja heiluu niin voisiko se täristää niin paljon että se pitäisi semmoista ääntä. Jos se siitä kuuluisi niin eikö se kilisisi eikä kolisisi .
23.4.2017 3:05
Se heiluu sivuttain jonkin verran se hevosenkenkä. Ja muutenkin liikkuu hyvin vähän kierrosten mukaan joten epäilen sitä vahvasti. Voihan se olla mahdollista että vaihteistossa laakerimenossa tai jokin ratas? Magneettoa heiluttelemalla voi saada osviittaa oisko petari menossa. Oothan varmistanu että moottorin kaikki kiinnikkeet on hyvin ja ettei johdu esim. Kiksistä joka hakkaa putkeen?
23.4.2017 3:10
OnniSaljas kirjoitti:Joo ihtellä semmonen vika 125 kotaris et ei oo tehoja oikee missää ja kiihtyy "tasasesti" eli ei ota piikkiä ja huiputki on siin 110 tienoilla vaikka välitkin on 14-42. Pakoaukonsäätimen se laippa oli kyl vähä väljä. Huomasin siin ku putsailin sitä et kun sitä hevosenkenkää liikuttaa ylöspäi nii se laippa ei heti aukee vaan pysyy paikallaan mut sitku on liikuttanu melkee puoleen väliin sitä kenkää nii sit se laippakin alkaa vasta liikkuu. Oisko vika sit siin et se ei heti aukee se laippa ku hevosenkenkä nousee ylöspäi ??
Laippa pitäisi heti alkaa liikkua kun hevosenkenkää liikuttaa. Onhan siinä jokainen merkintä kohdallaan? Vasemmassa ja ylärattaassa pitää kohdistaa yksi piste ja viiva kummassakin ja oikeanpuoleisessa rattaassa on kaksi pistettä ja viivaa jotka pitää kohdistaa.
Jos haluat tai joku haluaa videoo/kuvaa mitenkä pakoaukon säädin kuuluu olla ja liikkua niin voi laittaa yv puh.numeroa niin voin laittaa whatsapissa. Oma kone pöydällä ja menee pyörään kiinni kohta takaisin kuhan vaan jaksaa.
23.4.2017 14:32
kACE-FIN kirjoitti:OnniSaljas kirjoitti:Joo ihtellä semmonen vika 125 kotaris et ei oo tehoja oikee missää ja kiihtyy "tasasesti" eli ei ota piikkiä ja huiputki on siin 110 tienoilla vaikka välitkin on 14-42. Pakoaukonsäätimen se laippa oli kyl vähä väljä. Huomasin siin ku putsailin sitä et kun sitä hevosenkenkää liikuttaa ylöspäi nii se laippa ei heti aukee vaan pysyy paikallaan mut sitku on liikuttanu melkee puoleen väliin sitä kenkää nii sit se laippakin alkaa vasta liikkuu. Oisko vika sit siin et se ei heti aukee se laippa ku hevosenkenkä nousee ylöspäi ??
Laippa pitäisi heti alkaa liikkua kun hevosenkenkää liikuttaa. Onhan siinä jokainen merkintä kohdallaan? Vasemmassa ja ylärattaassa pitää kohdistaa yksi piste ja viiva kummassakin ja oikeanpuoleisessa rattaassa on kaksi pistettä ja viivaa jotka pitää kohdistaa.
Jos haluat tai joku haluaa videoo/kuvaa mitenkä pakoaukon säädin kuuluu olla ja liikkua niin voi laittaa yv puh.numeroa niin voin laittaa whatsapissa. Oma kone pöydällä ja menee pyörään kiinni kohta takaisin kuhan vaan jaksaa.
Joo hevosenkengän ne pisteet on oikeissa kohdissa ja katsoin siitä tarkistus reijästä et se kenkä liikkuu siel nii täytyy varmaan vaihtaa uudet hilppeet sinne pakoaukonsäätimeen ku veikkaan et se vika on siin et se ei samantien lähe liikkeelle se laippa.
23.4.2017 23:14
Katselin jos löytäisi alkuperäistä (230€) halvempaa kytiknlevysarjaa ja niitähän löytyi ihan tolkuton määrä eri valmistajia, EBC, DP, Prox, Aoki Racing, Tusk jne. jotka kaikki näyttävät olevan alle satasen. Myös Hinsonin levyt 90 dollarilla löytyi mutta vain sen omilta sivuilta eivätkä ilmeisesti postita EU maihin.
Tietääkö joku mistä tuon Hinsonin levysarjan saisi tilattua?
Tai mikä muu merkki olisi hyvä?
Ja jos ottaa levyt joissa on erilainen kitkapinta, esimerkiksi hiilikuitu tai kevlar, niin käyttäytyykö kytkin silloin eri tavalla?
24.4.2017 15:19
Kevlaria mielestäni alkuperäiset levyt. Hiilikuitu levyt ja kevlar levyt pitävät yhtä hyvin. Kevlaria taidetaan käyttää enemmän rata-ajossa. Ei varmaan kummallakaan voi mennä metsään, mut jos jonkun muun materiaalin otat niin sitten menee.
(Ei varmaan edes myydä muita kuin kevlar ja hiilikuitu levyjä kotariin?)
24.4.2017 21:21
EBC kytkinlevysarja ollut parissa pyörässä eikä ole ollut moittimista.