Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

5.5.2013 14:38

Eli siis miten tää potikka vaikuttaa? Käy rikkaammalla? Ja jos vaihtaa putken tai änkän ni pärjääkö potikalla? :)

Re: Yamaha WR125X/R

5.5.2013 15:36

Meneekö Gianellin vaimennin kiinni vakio alkukäyrään?
Ja onko ihan pakko tehdä tuolle ruiskulle jotakin, jos vaimentimen vaihtaa?

Re: Yamaha WR125X/R

5.5.2013 15:55

Menee kiinni ja ei oo pakko, tietenkin on suositeltavaa, mut itekki ajoin kokoputkistolla ilman säätöjä.

Re: Yamaha WR125X/R

5.5.2013 18:05

Meenekö Gianellin vaimennin suoraan vakio alkukäyrään? Siis ilman mitään hitsauksia yms...

Re: Yamaha WR125X/R

5.5.2013 18:23

Kyllä se on slip-on eli senkun lyöt kiinni.

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 17:41

# Tässä oli mainos. Ei ole enää. -jkoljo

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 19:46

Mitä muuten tämmöset "kammiot" tossa alkukäyrässä hyödyttää

http://www.24mx.fi/motocross/p/pakoputk ... ntimet/k1/

Ja sitten onkohan tällä pullistetulla kohdalla mitä merkitystä:

http://www.24mx.fi/motocross/p/pakoputk ... ntimet/k1/

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 19:59

Eikö tuo pullea kohta ole ns. "powerbomb" eli virtauttaa putken pakokaasuja nopeammin ulos? , ja antaa lisää tehoa?

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 20:45

Taitaapa olla se powerbomb vain fmf:n nimitys tuolle "paisarille".

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 22:28

Mietin vaan että oon todennäkösesti tekemässä uutta alkukäyrää. Nii onko siihen järkee ruveta tekemään tommosta "powerbombia" tai sit tommosta mikä on tossa mun linkkaamassa acrassa :s

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 22:52

Ei kannata, naurettavaa hifistelyä ja mainosmiesten propagandaa.

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 23:03

Vähän ot mut miten meinasit tehä? :)
Hitsaatko palasista vai meinasitko alkaa taivuttelemaan?
Jos taivutat niin minkälaisilla vehkeillä meinasit, tommonen ohutseinäinen on todella vaikea taivuttaa huonoilla välineillä ilman että menee lyttyyn. Hiekalla kun täyttää taivutettavan putken niin homma helpottuu, mutta saa silti olla hyvät välineet. ;)

Re: Yamaha WR125X/R

6.5.2013 23:58

Juuuso22 kirjoitti:Mietin vaan että oon todennäkösesti tekemässä uutta alkukäyrää. Nii onko siihen järkee ruveta tekemään tommosta "powerbombia" tai sit tommosta mikä on tossa mun linkkaamassa acrassa :s

Ei siinä ole mitään järkeä jos summanmutikassa heität se jonnekki sinne vaa. Se on tarkkaan laskettu juttu että mihin kohtaan se laitetaan ja millä läpimitalla. Kannattaa varmaan vaan kopioida joku Arrowin käyrä.

Re: Yamaha WR125X/R

7.5.2013 6:39

Tynnyri tuo hieman lisää herkkyyttä ja vääntöä alakierroksille mutta ei se mitään ihmeitä tee. Tässäkin asiassa kokonaisuus ratkaisee, pelkkä slipari ja tynnyri tuskin vaikuttaa mihinkään mutta jos kone säädetään niiden kanssa penkissä PowerCommanderilla niin eroja voi hyvinkin tulla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja monesta pienestä asiasta tulee kokonaisuus ;)

PowerBomb ei ole pelkkä laajennus käyrässä, käyrään on tehty tietty määrä ja tietyn kokoiset reiät ja päälle on hitsattu "pakoputken pullistuma". Kuten jo mainittiin, mitoitus ratkaisee koska näillä tynnyriellä ohjataan tietyillä kierroksilla pakosyklin käytöstä ja siihen vaikuttaa myös sliparin mitoitus. Jälleen päästiin yhteen lopputulokseen, kokonaisuus.

Re: Yamaha WR125X/R

7.5.2013 10:53

Jos nyt toi putki taipuu hyvin koulun vehkeillä, niin todennäkösesti yritän mahdollisimman tarkkaan kopioida arrowia. Idea tohon powerbombiin tai tohon tynnyriin mikä acrassa on, tuli kaverilta jonka nelari hussessa on tommonen "tynnyri" mikä acrapovicissa. Tuli kuulemma vähäsen tehoo lisää persdynon ja nopeusmittarin perusteella. Potikka olis tarkotus laittaa, jos ton putken saan väsättyä.