Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 17:47

[quote="in_shallow_seas"]Katoppa vaik ka ekaks onko siellä eturenkaassa ilmaa :lol: sellane 1,8-1,9 kbar taitaa olla sopiva ;)

ilmaa on se 2 bar. katottu myös että molemmat renkaat on varmasti suorassa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 17:50

Onko vempottanu aiemmin vai vasta alkanu tekemään niin? Joissain tapauksissa pyörä rupee tekemään niin jos on vaikka vetäny auton perään ja keula vääntyny, sitä ei aina heti silmällä huomaa. Renkaan tasapainotus olis kans hyvä tehdä, mutta ei se vetele tolleen vaikka oliskin tasapainottamatta.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 17:54

Kolmetoista kirjoitti:Onko vempottanu aiemmin vai vasta alkanu tekemään niin? Joissain tapauksissa pyörä rupee tekemään niin jos on vaikka vetäny auton perään ja keula vääntyny, sitä ei aina heti silmällä huomaa. Renkaan tasapainotus olis kans hyvä tehdä, mutta ei se vetele tolleen vaikka oliskin tasapainottamatta.



no nyt se on lähiaikoina alottanut tekemään tollei, mutta en ole kuitenkaan ajanut kenenkään perään tai kaatunut tai muuta vastaavaa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 20:00

Omasta DTstä kannentiiviste näyttää vuotavan ! :x Huomasin kun pesin että sieltä välistä on tullut jäähdytinnestettä ja olen nyt seuraillut tilannetta, niin jäähdytinnestettä katoaa paisuntasäiliöstä pikku hiljaa ja kannenvälistä sitä tulee ulos.
Aika jännä kun ei savuta normaalia yhtään enemmän, eikä oireile mitenkään.
Mites ton kannentiivisteen vaihto kun vaihdan todennäköisesti itse. Pvstä olen kerran vaihtanut tiivisteen. Jos joku vihtii neuvoa tarkat ohjeet niin kaikki sujuis ongelmitta.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 21:19

Mikäköhän on detsin kytkimessä, vaihoin levyt ja jouset ja kun painaa kytkintä ni joutuu oikeesti painamaan voimalla, ei ole kyllä vielä öljyt sisässä mutta silti :nolo:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 21:59

No jos vaikka ois jäykemmät ne jouset :lol: Ja kyllä itellä vähän löyseni ku laitto öljyt.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 23:12

Ja kannattaa rasvata vaijerikin. Ei siitä mitään järkyttävän jäykkää saa millään.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

8.8.2013 23:35

Kuovila^ kirjoitti:
Kuovila^ kirjoitti:Mistä kannattaa lähetä pakoaukonsäädintä/ypvs etsimään? Kun meni tuo rikki, niin pitäisi uusi saada. Onko minkään näkösiä hinta-arvoita tommoselle osalle?

Eikö kukaan vieläkään tiedä?


Ite ostin yamahacenteriltä omani kun en muualta löytänyt :nolo:
Akseli+laippa(myydään yhdessä, periaatteessa sama osa), paisarin puolelle se korkki(missä sisällä holkki) kannattaa uusia jos vanhat väljät, magneetonpuolelle samanmoinen holkki, ja stefa. vähän reilu 200 tuli hinnaks, oisko ollu n. 215e.
Muista että kun ostat uuden laipan, sitä laippaa joutuu viilaamaan ennenkun pistät sen kiinni, se ei muuten mahdu pyörähtämään kierrosta ympäri, jos esim. mäntä vaihdettu joskus isompaan. Ja kannattaa kiillotella se laippa ympäriinsä niin eipähän karsta pilaa uutta laippaa heti :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.8.2013 17:01

Mikä mun detsissä on ku kahet männänrenkaat katkassu vuoden sisään ja aina rykässy pakoaukon yläreunasta? :nolo:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.8.2013 18:54

Miten tulee johot tonne puolalle ?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

10.8.2013 19:31

Kuuluuko kytkinkruunun takana oleva iso ratas heilua sivuttain, kun dt oli käynnissä ja paino kytkimen pohjaa kuulu aina rohinaa

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

11.8.2013 1:34

Mikäköhän tuossa detsissä nyt vastustaa kun ei jaksa kulkea. 120kmh pääsee hädintuskin gepsiin 13/46 (520) väleillä, tuntuu ettei kutosvaihteella jaksa kunnolla vetää. Säädöt tuntus olevan hyvät näille keleille (ps300/tk30 ja vakiokaasari, piper putsarina). Kiihtyy hyvin mutta kulku hiipuu siinä 110kmh paikkeilla. Viriä on arrowin putki, kansi laskettu ja pyttykoro. Täys remppa tehty tasan 1000km sitten että ei luulis väljäkään olevan kun puristuksia löytyy ja ajettu kunnolla sisään ja jokakerta ennen ajoa lämmitän siihen asti että termostaatti aukeaa eli n.64c. Eikö vaan yksinkertasesti jaksa vetää että lyhtemmät välit vai missä vika? Ja kuuluu jokin kumma sivuääni koneesta joka häviää ajaessa n.3krpm paikkeilla, ypvs kolisee? Eikait ota mäntään kiinni ku vasta 57mm mäntä o:?.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

11.8.2013 2:09

Uskoisin että jos 1000km oot jo ajellu, ja laippa olis liian suuri että hilppais mäntään, niin oisit kyllä huomannu sen.. :) Mutta tarkista että YPVS aukeaa tarpeeks paljon, eli on säädetty oikein, ja renkaanpaineet ym. ettei esim jarrut laahaa.. Mulla on kyllä vähän samaa ongelmaa ettei kulkua löydy tuon enempää, mutta eipä tuo oikeestaan haittaa..
yz_85 kirjoitti:Mikä mun detsissä on ku kahet männänrenkaat katkassu vuoden sisään ja aina rykässy pakoaukon yläreunasta? :nolo:


Joko valmistusvirhe renkaissa, väärin mitattu männänvälys tai kiero pytty/hoonattu kieroon? Ja sekin kyllä vaikuttaa paljonko oot männällä aina ajanu :idea:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

11.8.2013 10:25

Pakoaukon reunat terävät, jos renkaita syö.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

11.8.2013 11:08

Jos pyttyä porailtu ylikokoon mäntä voi myös osua YPVSsään eli kannattaa kattoo et männän ja sen välissä on tarpeeks tilaa.