Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Cagiva Mito

16.4.2014 14:47

Sattuiskos kenelläkään olemaan kokemuksia tuosta Ceppamoto putkesta, ja nimen omaan siitä vakiopytylle sopivasta versiosta? Ja onko kukaan koskaan tilannut Italiasta putkea, että minkäköhänlaiset postikulut siellä päin on?

Re: Cagiva Mito

17.4.2014 1:09

Putkesta en tiedä, mutta italialaiset liikkeet lähettää toisinaan postikuluitta, toisinaan joillakin varsin pienillä postikuluilla, kuten 5€, myös isompia tilauksia. Toki jos aivan postin kautta lähettävät, postikuluiksi voi alkaa kertyä jo useita, ellei peräti lukuisia euroja :roll:

Re: Cagiva Mito

17.4.2014 13:45

Juu selvisi että 10 euroa maksais postitus, mutta entäs tuo VAT maksu sitten, kun ei kuulemma sisälly hintaan, niin sattuisitko Zande tietämään että mitä tuo tarkoittaa ja paljonko maksaa?
E: ilmeisesti tarkoittaa arvonlisäveroa, mutta minkäköhän verran se mahtaa tuolle putkelle olla?

Re: Cagiva Mito

17.4.2014 14:03

Vat tarkoittaa alvia kyllä, ja Italiassa se pitäisi olla 22%. Yleensä Italiasta tilatessa tulee tämä alv, mutta joskus se jäi kokonaan pois, kun osia tilasin. Italiassa on myös muita alv-prosentteja, kuten Suomessakin, mutta tämä yleinen alv, joka Suomessa on nykyään 24%, on Italiassa 22%.

Re: Cagiva Mito

18.4.2014 18:30

Kiitokset Zandelle näistä tiedoista! Mutta nyt onkin aivan uusi ongelma, elikkä moottorista kuuluu kytkimen puolelta kummallista kolinaa, joka muuttuu kierrosten mukaan, eli mitä enemmän kierroksia niin sitä enemmmän kolisee. Moottori toimii muuten täysin normaalisti. Kolinan aiheuttaa ilmeisesti se tasapainoakselin rattaan oikella puolella oleva 2 päällekkäisen rattaan rypäs, joka on ilmeisesti väljä laakeriin nähden, johon rattaat tulevat lohkoihin kiinni. Rattaat siis pääsevät liikkumaan sivuttain ja vähän joka suuntaan siellä. Nyt tarvittaisiin Cagiva gurujen apua että saataisiin tuo kuntoon, joten onko kenelläkään hyviä ideoita miten alkaa korjaamaan tuota? Sylinterinkin käytin jo turhaan irti. Tuossa vielä video havainnollistamaan mistä on kyse:

Re: Cagiva Mito

20.4.2014 14:32

jos jollain on vhsb34 tai vastaavaan imukaulaa niin ilmottele! pjmeltä on loppu ja kuulemma lisää tulee toukokuun puolessavälissä
mistä muualta saa mitoon ulkomailta osia kuin pjme?

Re: Cagiva Mito

26.4.2014 0:59

Voisko joku nappailla parit kuvat siitä miten etujarruvalokytkin on kiinni ja mikä osa tulee kahvan ja kytkimen väliin painamaan kytkintä? :nörtti: Päässy joskus projektin aikana hukkumaan kyseiset osat ilmeisesti :lol:

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 11:57

Jos joltakin löytyy ylimääräinen tasapainoakselin hammasratas, niin olen todella kiinnostunut ostamaan!

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 18:42

Etujarruvalokytkin homma hoidettu. Seuraavaks tarvis startin hiilet. Löytyykö moisia enään mistään? :roll:

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 18:48

Henkka, tarkoitatko tp-akselin päässä olevaa ratasta, vai sen ja kytkinkruunun väliin tulevaa kahden rattaan akselia?

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 19:12

Tarkoitan juuri sitä tasapainoakselin päässä olevaa ratasta. Oliskos sulla yhtään myydä asti?

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 20:46

Voi olla että tuo joka hyllyssä on, olisi juuri se ratas, mutta näytti yksi hammas ottaneen osumaa..

Re: Cagiva Mito

1.5.2014 21:04

Oliko kuinkas pahaa osumaa ottanut? Onko sulla jokin hinta sille?
E: Ratas on korjattu ja hienosti pelaa. Kiitokset vaivannäöstä Zandelle!

Re: Cagiva Mito

13.5.2014 23:30

nyt kertokaa joku mikä tuossa mitossa on ku tärisee? eli yritin säätää tasapainoakselia mutta se tärisee vieläkii... käytin varmaan 5 kertaa kytkinpuolen auki ja yritin kaikkea mutta eiku tärisee. täriseekö teillä mito jos paikallaan kierrätätte? esim mulla on joku katteen pultti löysällä niin se rämisee ja vaidepoljin tärisee myös iha kunnolla ja muutenkii koko pyörä. Voiko joku vielä suomentaa tuon tekstin mitä tuossa säätö ohjeessa lukee? moottorin kiinnityspultit on kireellä, ei ole tuplarattaasta jouset poikki ja kampiakseli on ollut yläkuolokohdassa. Onko kellään tietoa että pitääkö niitten rattaitten liikkua ihan käsivoimin tässä ainakii liikkui eli oonko väärässä kun tein näin eli tasapainoakselin merkki kampiakselin pään keskipisteeseen, kampiakselin merkki kytkinakseliin ja tuplarattaan merkki kytkinakseliin? jos olen väärässä ja pikaisia vastauksia kiitos!
http://img189.imageshack.us/img189/6230/zksv.jpg

Re: Cagiva Mito

16.5.2014 16:07

Ainaki mun mito täris ku arhinmäki leijonien juhlien jälkeen ja toimi sen vajaa 10tkm ongelmitta mitä se mulla oli.

Ota kuva niistä ajoituksista niin osais ehkä paremmin sanoa, mutta perusohje taisi olla mäntä yläkuolokohtaan ja tp-akseli alakuolokohtaan, käytännössä että saat ne näin paikalleen piti männän olla hieman yläkuolon yli ja tp-akselin hieman alakuolon yli. Sit 7 hammasta merkkien väliin.

Vähä heikot muistikuvat kyllä ku siitä on 5 vuotta ku ton ite tein.