Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: TM 125cc

18.3.2012 16:26

Codrington kirjoitti:Tulppia hajoilee koko ajan.

Säätöjen pitäisi olla kohillaan, tulppa on kahvin ruskea.

Tulppa hajoaa eikä lähde enään käyntiin, mutta hyvin toimii kaverin pyörässä. Mutta ei minun pyörässä sitten.

Tulppa kyllä antaa kipinän kun ei koske rautaan vaan on pari milliä kosketuksesta..

Antaako huonon maadoituksen vai mikä on?

Elikkä tulppa antaa kipinän bensaa tulee, ei vain lähde käyntiin. Uudella tulpalla lähtee ekalla.

''Rikkinäinen'' tulppa toimii kaverin pyörässä erinomaisesti.


Saattaa olla että ois menossa puola tai virtapää hajalle! kannattaa ne tarkistaa, virtapään vois esim. mitata yleismittarilla 2 johosta, että onko tarpeeksi vastusta eli ohmeja..

Re: TM 125cc

18.3.2012 19:01

Morjes!
Ois 11-42 välit smotoille ok?Nykyset 13-42. Ja mistähä lähtis kattelee ku mitari temppuilee, ei näytä nopeuksia ja alakieseillä/ylhäällä sammuu? thanks

Re: TM 125cc

19.3.2012 1:20

En suosittele pienempää eturatasta kuluttaa ketjut nopeemmin ja se ketjulaahari kuluu myös.

Re: TM 125cc

20.3.2012 17:01

mikä olis temmissä ku käymään lähtee noin 3 polkasulla ryyppy päällä ja kun kone on vähän lämminny niin ei käy tyhjäkäyntiä ja sammuu helposti. sittenkun kone on sammunu niin välillä lähtee käymään mut jos kone on kunnolla lämmin niin ei lähde käymää. ja tulppa tuntuu kastuvan kun polkee lämmintä konetta käymään.

tyhjäkäyntisuutin on 45, pääsuutin 190, seosruuvi n.1½ auki, neulan sokka 2. alimmassa lovessa ja en löytänyt neulasta mitään merkintöjä, mut neula oli vääntynyt vähän. luistissa luki 60 ja oli vähän kulunut ja Keihinin "Pj" kaasari kyseessä

ja kun käynnistää niin käy vähän aikaa kovemmilla kierroksilla ja sitten ei enää käy tyhjäkäyntiä. jos pyörä on sammutettu ja bensahana auki nii kaasarin letkuista vuotaa bensaa mut en taas tiä vaikuttaako tähän :D
Viimeksi muokannut LaNaGGi päivämäärä 20.3.2012 18:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: TM 125cc

20.3.2012 18:44

Onko missän pyörässä takaratas samalla pulttijaolla`?

Re: TM 125cc

21.3.2012 14:59

LaNaGGi kirjoitti:mikä olis temmissä ku käymään lähtee noin 3 polkasulla ryyppy päällä ja kun kone on vähän lämminny niin ei käy tyhjäkäyntiä ja sammuu helposti. sittenkun kone on sammunu niin välillä lähtee käymään mut jos kone on kunnolla lämmin niin ei lähde käymää. ja tulppa tuntuu kastuvan kun polkee lämmintä konetta käymään.

tyhjäkäyntisuutin on 45, pääsuutin 190, seosruuvi n.1½ auki, neulan sokka 2. alimmassa lovessa ja en löytänyt neulasta mitään merkintöjä, mut neula oli vääntynyt vähän. luistissa luki 60 ja oli vähän kulunut ja Keihinin "Pj" kaasari kyseessä

ja kun käynnistää niin käy vähän aikaa kovemmilla kierroksilla ja sitten ei enää käy tyhjäkäyntiä. jos pyörä on sammutettu ja bensahana auki nii kaasarin letkuista vuotaa bensaa mut en taas tiä vaikuttaako tähän :D


Vaikuttas että kaasarissa roskia koska, ei pitäs valuttaa letkuista mitään eli kaasari tulvii. putsaa nyt ainaskin ensimmäisenä se kaasari. Ruuvaa tyhjäkäyntiä lisää niin pitäs pysyä tyhjäkäynnillä ; )

Re: TM 125cc

22.3.2012 8:40

MItes temmissä menee toi jäähdytysnesteiden laitto, kuuluuko järjestelmää jotenkin ilmata että neste menee jokapuolelle vai riittääkö vaan että kaataa korkista tavaraa sisään ja pyörittelee konetta käynissa pari minuuttia ja taas lisää nestettä? :)

Re: TM 125cc

22.3.2012 9:46

itellä ainakii tässä -89 temmissä on pytyn oikeella puolella pultti, josta ilmataan jäähytysjärjestelmä. et nesteet sisään, vähä aikaa käynnissä, pultti sen verranirti et ilmat tulee pois ja lisää nestettä jos tarvii

Re: TM 125cc

22.3.2012 19:25

junionni kirjoitti:MItes temmissä menee toi jäähdytysnesteiden laitto, kuuluuko järjestelmää jotenkin ilmata että neste menee jokapuolelle vai riittääkö vaan että kaataa korkista tavaraa sisään ja pyörittelee konetta käynissa pari minuuttia ja taas lisää nestettä? :)

Ite tein noin ja pelitti. Ekan käynnistyksen ja parin seuraavan ajelun jälkeen kannattaa tarkistella että nestettä pysyy riittävä määrä. Muistaa vain ettei ikinä avaa korkkia jos neste vielä kuumaa, pitää antaa jäähtyä ensin.

Tarkemmin ajatellen en oo tainnu tulla edes miettineeks oisko tuossa mitään ilmausruuvia, ei ole ainakaan silmään sattunut.

Re: TM 125cc

22.3.2012 22:13

^toivottavasti säki muistat ettet avaa korkkia ku nesteet kuumina :D muuten käy taas niinku viimekesänä :lol:

Re: TM 125cc

22.3.2012 22:23

Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin minä sanon vai mite se meni :D

Re: TM 125cc

23.3.2012 18:32

No se ny oli kaverin KTM, ei ne mitään nesteitä tarvii. :D Eikä se ollu kuin vähän vain lämmin, pikkusen kuohus ja muutama tippa tuli yli.

Re: TM 125cc

24.3.2012 12:29

oisko kellää myydä 05-07 mallin sinistä maskia?

Re: TM 125cc

25.3.2012 15:11

Mitä nestettä tonne kytkimeen pitää laittaa? Kyseessä 06 enska.

Re: TM 125cc

25.3.2012 16:55

eiks tm suosittele belrayn gear saveria sinne koneeseen laitettavaks?