Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.4.2008 10:29

Saattais täs lähiaikana olla gammaa myynnissä.

Käyntikuntoinen RG (-87) + Toinen RG palasina + 1½ konetta ja paljon muuta osaa.

Käyntikuntoisessa on tehty seuraavanlaista:
Uudet Kytkinlevyt
Uudet Kytkinjouset
Uudet Jarrupalat/Jarrukengät
Uudet Kumit
Uudet Ketjut
Uudet Rattaat
Uudet Runkolaakerit
Uudet Stefat
Uudet Renkaiden laakerit/stefat
Uudet Ylä ja alapään tiivisteet
Uudet Vilkut
Uudet Jarrusatulan mäntien tiivisteet
Uusi Kiertokanki laakereineen
Uusi Mäntäsarja
Uusi Sylinterilohko
Uusi kytkinvaijeri ja kierroslukumittarin vaijeri
Uusi Ilmanpuhdistin
Uusi Idrium Tulppa
Uusi Vedenkestävä tulppahattu
Uusi Akku
Uusi Sytytyspuola
Uusi Pääsuutin kaasariin
Uusi Läppäventtiili kehikko ja läpät
Uusi Pakoputken tiiviste
Vaihdettu Tähtiruuveja kuusiokoloiksi
Vaihdettu Takajousi parempaan
Korjattu Jarrusatulan toinen mäntä
Korjattu Pakokaasusäädin


Paloitellussa rg:ssä on mm. (joitain osia ei ole mutta suurimmat löytyy)

Runko
Etuhaarukka
Takajousi
Vanteet, etuvanteessa ei kumia
Kahdet katteet
Tankki
Mittaristo
Kaasutin
Kone
Pakoputkisto
Pa-säädin
Ja paljon muuta osaa.

Molemmista löytyy paperit ja kaikki kuitit. Toinen on ainakin rekisterissä ja vakuutettu.

Pitää ensin pistää toinen hyvään myyntikuntoon niin lähtee koko projekti. Vähän huoltoa jne. pyörä seissyt jonkun aikaa...

Paljon olen nytten kattellut mitä noista pyydetään ja pelkkä käyntikuntoinen RG on ollut siinä 500e-700e.

29.4.2008 18:26

itse asiassa 350¤ maksaa mikä on rekisterissä ja täysin ajokunnos.. ainoot viat on että vilkut ja töötti ei toimi(EI OLE KUITENKAAN MINULLA MYYNNIS!!!!)

1.5.2008 20:36

Nyt on suiza leimattu, laitoin muutamia kuvia...

1.5.2008 21:12

Minkäs verran teillä kuluttaa RG ? Mulla on huonokuntonen vakioputsari niin hörppii yli 10l sadalla :D Aika hurjat lukemat kun on vielä vakiosuutinkin

3.5.2008 11:55

Paraslukema mitä oon saanu on ollut joku 5l satasella. Pahimillaan menny tankillinen 20 km matkalla, hotuen tietysti siitä että neulaventtiili hirtti ja ilmanputsari kotelon pohjasta valu poies. :D

3.5.2008 14:45

Riippuu niin ajotyylistä ja siitä, ajaako esim rauhassa matka-ajoa vai revittelee kaupungissa.

Mutta ei toi mulla ole mitenkään poikkeuksellisen paljon vienyt, jopa vähemmän kuin kavereiden 2-tahtipiikit.

Nelaripiikkien kulutuksiin ei päästä mutta en mä sellasella ikinä ajaisikaan.

3.5.2008 15:54

Jee, tulee varmaan tällänen rg talliin ens viikonloppuna :P kuhan saisin kortin. DR vaihtuu RG:hen siis.

Ajettu on 60tkm ni kertokaas mitä kaikkee kannattais tarkastella yms?
Kait tehty isompi kone remontti alle 10tkm sitte onneks.

Ja faitterin siitä koitan kyhätä :P

4.5.2008 19:55

Viitsisiköhän joku vilkaista minkä värinen johto menee puolalle? Päässy vähän johdot menemään sekaisin :D

7.5.2008 19:37

Saakeli kun ei taas toimi.

Iskee kipinää muttei tarpeeksi tehokkaasti. Mittailin että sytytysboxilta tulee puolalle noin 40V parhaimmillaan käynnistäessä. Sellaista ihmettelin kun huomasin että puolan sytytysboxilta tuleva liitin on yhteydessä puolan kiinnityslaippoihin ja sitä kautta maihin. Tällöinhän syntyy oikosulku ja kipinä purkautuu jo puolan liittimissä eikä siellä sytytystulpan päässä. Viisaammat valaiskoon. Muistelin että joskus jossain luki nuo puolan ohmimäärät jotka sai mitattua puolasta? en enää löytänyt sitä tietoa mistään joten sen tietävät paljastakoon tietonsa.

Jos joltain sattuu löytymään gamman sähkökaavioita niin olisin kiitollinen jos lähettäisit ne vaikka yv.

7.5.2008 22:00

Joskus tänne linkitin skannattuani sen koneelle.
Tekstit ranskaks.

http://img344.imageshack.us/img344/7373 ... vio4gc.jpg

E: Ja puolallehan tulee vain yksi piuha, maat se ottaa liittimestä. Joten se piuha ei saa purkautua maihin puolalta. cdi boksilta tuleva jännite on jotain 20-40v luokkaa. Vasta puolan käämitys nostaa sen kV:teihin

Jos sulla sattuu oleen nurkissa jonkun mopon tai muun bensamoottorin sytytyspuola niin silläkin voit testata.
Viimeksi muokannut eskoal päivämäärä 7.5.2008 22:02, muokattu yhteensä 1 kerran

7.5.2008 22:00

eskoal kirjoitti:Joskus tänne linkitin skannattuani sen koneelle.
Tekstit ranskaks.

http://img344.imageshack.us/img344/7373 ... vio4gc.jpg


Kiitokset!

13.5.2008 18:28

Olisko kenelläkään ylimääräistä taka-akselin kiristysmutteria?

14.5.2008 19:41

Noniin, sain äskettäin RG:nkin vihdoin tulille! Oli talven aikana kärähtänyt cdi-boksi kun tuli sähköjä setvittyä. Vielä muutaman varoitusvalon kytkentä ja sitten katteet paikalleen :P

Pyörä tulee myyntiin varmaan ensi viikolla kunhan oon saanut katteet ym. tarvittavat paikalleen.

18.5.2008 18:17

Keulan stefoja olisin vaihtamassa,onko se 12mm kuusiokoloavain mikä käy sinne putken sisälle ?

22.5.2008 22:21

Kuinka leveet renkaat tohon gamma uskaltaa laittaa ilman että menee palloiks? Onko sama juttu ku cebarissa eli taakse menis se 120/80?