Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

14.4.2017 15:47

OnniSaljas kirjoitti:Mul on ktm exc 125 ja tuli täs mielee et käykö suoraan isompien kotareiden koneet tähä 125 malliin esim 250 ja 300 koneet ilman että tarvii tehä uusia kiinnikkeitä ? :D

Ei käy suoraan ainakaan vm runkoon. Takakorvakko jossa swingikin on sopii, mutta ala ja etukorvakot saa tehä uusiks. Tulee myös ongelma tulpan kanssa, ylös ei jää tilaa käytännössä yhtään. Tulpan hatusta joutuu ottamaan tavaraa pois ja tekemään reijän moottorin päällä olevaan runkopalkkiin.

Re: KTM EXC 125

15.4.2017 20:46

Jaahas, mistäs sitä lähtis kotarista vikaa ettimään, kun pätkii yläkierroksilla. Alottaa pienellä rötäämisellä piikin jälkeen ja lopulta rajottaa yläkierroksilla, ~90 vauhtiin tökkää vitosella 13-42 väleillä. Ilmeni nyt kiertokangen vaihdon jälkeen, mielestäni ei tätä ennen tehnyt vaikka päivän ehdinkin vain ajaa ennen kun leikkas :lol: Staattorin "säätö" on noin suurinpiirtein niiden viivojen välissä, oikein säädetty? Nii ja ps on 175 että ei pitäs kyä liian iso olla.

Re: KTM EXC 125

16.4.2017 0:27

mäxä00 kirjoitti:Jaahas, mistäs sitä lähtis kotarista vikaa ettimään, kun pätkii yläkierroksilla. Alottaa pienellä rötäämisellä piikin jälkeen ja lopulta rajottaa yläkierroksilla, ~90 vauhtiin tökkää vitosella 13-42 väleillä. Ilmeni nyt kiertokangen vaihdon jälkeen, mielestäni ei tätä ennen tehnyt vaikka päivän ehdinkin vain ajaa ennen kun leikkas :lol: Staattorin "säätö" on noin suurinpiirtein niiden viivojen välissä, oikein säädetty? Nii ja ps on 175 että ei pitäs kyä liian iso olla.

Ettei pakoaukonsäätimessä olis joku probleema? :s

Re: KTM EXC 125

16.4.2017 14:50

Ostin tuommoisen mankin virtalukon niin mihin johtoihin tuo kytketään?

Re: KTM EXC 125

16.4.2017 20:45

mäxä00 kirjoitti:Jaahas, mistäs sitä lähtis kotarista vikaa ettimään, kun pätkii yläkierroksilla. Alottaa pienellä rötäämisellä piikin jälkeen ja lopulta rajottaa yläkierroksilla, ~90 vauhtiin tökkää vitosella 13-42 väleillä. Ilmeni nyt kiertokangen vaihdon jälkeen, mielestäni ei tätä ennen tehnyt vaikka päivän ehdinkin vain ajaa ennen kun leikkas :lol: Staattorin "säätö" on noin suurinpiirtein niiden viivojen välissä, oikein säädetty? Nii ja ps on 175 että ei pitäs kyä liian iso olla.


Itse lähtisin eka tulpanvaihdolla. Sen jälkeen putsaisisin ja kattoisin pakoaukon säätimen toiminnan. Jos viiva on niiden kahden viivan välissä niin on oikein säädetty. Jos peli toiminu ennen huoltoa ja säädöt on samat niin eine säädöt yhtäkkiä muutu huonoiksi niin en usko siitä johtuvan.

Re: KTM EXC 125

17.4.2017 13:39

Muurari kirjoitti:Ostin tuommoisen mankin virtalukon niin mihin johtoihin tuo kytketään?

Itteeki kiinnostaisi miten virtalukko kytketään.

Re: KTM EXC 125

17.4.2017 14:24

Tarkistetaas nyt sitten täältä vielä että onko tuo pakoaukonsäädin hommeli oikein, kun tuo lohkosta tuleva vipu menee noin lomittain eikä kunnolla tuon "haarukan" sisään. Niin ja mitä tuosta koneen vasemman puoleisesta tarkistusluukusta käytännössä pitäisi nähdä, kyllä siellä joku liikkui kaasutellessa mut paljonkos sitte pitäs...? Tässä nyt vielä kuva tosta vipu-haarukka hommelista jos vaikka jotain ymmärtäiski.
Kuva

Re: KTM EXC 125

17.4.2017 15:38

Jos vasemmalla puolella oikeanpuolinen metallinpala liikkuu, PA-säädin toimii.

Re: KTM EXC 125

17.4.2017 23:16

Muurari kirjoitti:Ostin tuommoisen mankin virtalukon niin mihin johtoihin tuo kytketään?

Löyty nopeella googlauksella tämmöset ohjeet

1. Tankki irti, ja näet sytytyspuolan edessäsi.
2. Keulaan päin on yksi johto abikolla kiinni puolaan, irroita tämä.
3. Nyt etsit virtalukostasi piuhat, jotka ovat toistensa parit. (Eli mittarilla mittaat sähkönkulkua. Virrat pois, ei piippaa. Virrat päällä piippaa.) Nyt teippaa ja eristä loput virtalukon piuhat, sillä et tarvitse kuin yhden parin.
4. Liitä piuhoihin abikot päihin, ja kytke.
5. Iloitse toimivasta virtalukosta.

Re: KTM EXC 125

18.4.2017 20:10

Kattelin nyt sitä PA-säädintä ja kyllähän se siellä heilu. Ongelmahan ei kuitenkaan mihinkään ollut lähtenyt uudella tulpallakaan. Tossa nyt viä videon pätkää nii kuulee miten se käyttäytyy. https://youtu.be/GArU-ZUSJPw

Re: KTM EXC 125

18.4.2017 21:06

Kysyisin mielenkiinnon vuoks et mitä tarkoittaa tos 125 kotarin pytyn ala reunas joku numerosarja ja sit perässä 300R, koska mulla on kaks 125 pyttyä ja niis on sama se numerosarja mut toises on 300R ja 100R ? :D

Re: KTM EXC 125

18.4.2017 23:13

mäxä00 kirjoitti:Kattelin nyt sitä PA-säädintä ja kyllähän se siellä heilu. Ongelmahan ei kuitenkaan mihinkään ollut lähtenyt uudella tulpallakaan. Tossa nyt viä videon pätkää nii kuulee miten se käyttäytyy. https://youtu.be/GArU-ZUSJPw


Mahdollisesti eisaa tarpeeksi bensaa enään korkeilla kierroksilla tai sytytys eipysy mukana. Ilmanputsarin pesee, kaasarin putsaa brakecliinil ja paineilmalla ja kokeile laittaa varatankki asento hanasta. Liikkuuko pakoaukon laippa kevyesti? Noitten jälkeen itse lähtisin etenee sähköihi vaihtamalla tulpahatun ja johon kun eipaljoa maksa.
Omissa pyörissä tuntuu tuon tyyppiset ongelmat ratketa putsaamalla kaasari kolme kertaa ja sit se vaa alkaa toimimaan. :lol: henkimaailman juttuja.

Re: KTM EXC 125

19.4.2017 13:34

öbböbö kirjoitti:
iemelii kirjoitti:Okei eli varmaa hot rodilla mentäs ku melkei puolet halvempi

Itse tekisin varmaan niin että ostaisin käytettynä kotarin oman alkuperäis kampuran johon kävisin jossain laittaan uuden Wössnerin tai KTM:n kiertokankisarjan.
Tai jos kehtaat vielä edelliseltä omistajalta udella jos häneltä löytyisi se vanha kampura.


Olin edelliseen omistajaan yhteyksissä ja edellinen omistaja vakuuttaa että sama pätkiminen oli jo edellisellä kampuralla :roll:

Re: KTM EXC 125

19.4.2017 20:42

Noniin elikäs, huomasinpas että noi läpät vähän raottaa, siis pari läppää päästään korolla, näkee valoa sieltä välistä. Onkos se ny sitte uusien aika, kumminkin jonkun verran maksavatkin...

Re: KTM EXC 125

19.4.2017 23:42

Riippuu aivan paljonko raottaa. noin millinraotus on vaihdon paikka, mutta jos vain valoa ihavähän näkyy tulevan läpi niin ei haittaa.