Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

14.12.2013 23:01

Paljonko uudella kotarilla kannattaisi ajaa sisäänajoa?
Mitkä seokset tankkiin ja käyttääkö ensin tyhjäkäynnillä n.10 min ja ajaa vasta sitten vai?

15.12.2013 16:32

3 x käytät tyhjäkäynnillä lämpimäks ja annat aina viiletä. Ennen seuraavaa ajokertaa konelämpikäks ja hanaa. Ehkei kuitenkaa 120km/h motaria kannata ensinmäisenä lähteä kruisaileen. Jos aivan tuli terä vekotin on niin vaiha vaihteisto lootat vaikka 2 ajokerran jälkeen ja sitten seuraavat 5h. Sit voi normaalisti alkaa vaihtelee.
Ei sitä öljyä sinne tankkiin turhaa kannata lisää laitella. Kunhan on vaa kaasarin sääjöt kohillaan niin bueno.

Jos viittiit vielä purkaa uuden kotarin nii rasvaa, joka ikinien laakeri kunnolla. Ohjauslaakeri,swingi,pyöränlaakerin jne jne. on aika heikot rasvaukset niis. Ööp ööp. Jos nyt vielä haluat hienostella, niin iskareihin uudetöljyt mahdollisimman nopeeta 10-15h esim.

15.12.2013 22:14

Mitä mäntää suosittelisette ostaa ja mistä -11 vuode mallii? Jokin mahollisimman kestävä ja luottettava ettei nyt mitään proxia, mutta eisaisi olla mikään äärettömän kalliskaan.

15.12.2013 22:46

Alkuperänen paras, eipähän sit itketä kun joku kiinamäntä on murusina kampikammiossa

15.12.2013 22:54

Ja Vertex kuulemma lukee orkkiksen kyljessä.

16.12.2013 18:06

Jep, orkkismännät on vertexin tekeleitä. Jos vertexiä ei ole saatavilla niin sitten wiseco

16.12.2013 22:17

Siis mikä voi oikeesti olla kyseessä tässä mun kotarissa. Nyt alkaa vähitellen riittää!
Elikkäs lyhyesti, käy tyylii aina laihalla.

Pidemmästi.. Nyt olen saanu vihdoin ja viimein ihan pintakaasulle seoksen kohilleen, tulppa oli ruskea jne. Noh sitten tullaan tähän mikä mulla vaikuttane olleen mulla pitkään tässä, eli käy puolikkaalla ja täyskaasulla laihalla (tulppa aina valkoinen tai vaalean harmaa) . Kaasarissa mulla on 50tk, noze 5 lovessa (rikkaimalla) ja 195ps.
On kokeiltu Nozd 5 lovessa, 198ps. Tälläkin 195pääsuuttimella tuntuu tukehtuvan jo bensaan... Mikä neuvoksi ?!! :eek:

Edit: Ei imuvuotoja, tarkistettu magneeton puoli, imukaula jne.
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 16.12.2013 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran

16.12.2013 22:30

Jostain vuskaa ja ihan varmasti.. Ihan vitun isot suuttimet sulla jo nyt, oma piikkinen ois varmaan ees lähteny käymään tuommosilla :eek:
Jos ei kampuran stefassa, imukaulassa tms mitään näy , niin melkeinpä ottasin ite koneen pöydälle tai käy näyttämässä sitä jossain..
Kai sulla nesteetkin kiertää ihan normaalisti?

16.12.2013 22:42

Muokkasin aikasempaan viestiin nyt, ettei imuvuotoja kyllä pitäisi olla. Ollut tyylii kerran säädöissä, kun kävi örthenillä säädettävänä kun oli jotain +6 lämmintä. Laittovat 48tk,noze 3lovee,190ps. Sit kelit putos -2 jne, tulppa alko näyttää valkosta rupesin säätää ja sama valkonen tulppa jatkuu taas niinkuin ennen örthenillä käymistä. Jos tarkoitat nesteillä jäähdyttimen nesteitä niin kyllä pitäisi kiertää ihan normaalisti :roll:
Ei örthenilläkää oikee osannu sanoo mistä johtuu.

Edit. Voisin tietty tarkistaa vielä nesteiden kierron, onko neuvoja miten se kannattaa tarkistaa ?

17.12.2013 15:30

Nii, jäähynesteitä meinasin.. Kokonaanhan se termostaatti tietysti aukee, jos se ylipäänsä aukee, eli tuskinpa se nyt siitä johtuu. Käytä uudestaan jossain liikkeessä sitä pyörää, tuskin siinä kummonen probleema on..

18.12.2013 19:50

No en osaa sanoa onko ongelma täysin nyt korjattu, pitäis varmaa vielä täyden kaasun seokset katella. Näyttäis pinta/puol kaasulla olevan tulppa ruskea nyt ainakin. Säädin neulaventtiiliä vähän ja laitoin neulaa pykälän laihemalle :roll:

Mistä te ootte muuten Warp 9 supermoto vanteita tilannu kotareihinne ? En itse ainakaan sitä yhtä suomalaista sivustoa enää löydä mistä niitä sai ennen ostettua. :eek:

19.12.2013 16:41

Black Bike Shop edusti Warp 9 Suomessa ainakin joskus. Sivuilta vaan ei taida löytää mitään :D

19.12.2013 16:56

putsipa kirjoitti:No en osaa sanoa onko ongelma täysin nyt korjattu, pitäis varmaa vielä täyden kaasun seokset katella. Näyttäis pinta/puol kaasulla olevan tulppa ruskea nyt ainakin. Säädin neulaventtiiliä vähän ja laitoin neulaa pykälän laihemalle :roll:

Mistä te ootte muuten Warp 9 supermoto vanteita tilannu kotareihinne ? En itse ainakaan sitä yhtä suomalaista sivustoa enää löydä mistä niitä sai ennen ostettua. :eek:

Mee vaan ebayhin ja kirjota sinne "warp9 supermoto wheels ktm" tms. Halvemmalla saa.

21.12.2013 2:16

Täyskaasulla ainaki käy laihalla, joten homma etenee tässä vaiheessa vielä pienillä kaasarin säädöillä 195ps->198ps :D

21.12.2013 10:17

Sulla on kyl jotain muuta pieles jo. Noi on aivan törkeen isoja lukemia.