Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.7.2014 14:32
Juu kiitos!
Mulla on noi jarrupalat jo niin huonokuntoset että tehny levyy nii ilkeitä naarmuja :/ On tuo Rieju kyllä hauska peli välillä. Eilen illalla nostelin hieman keulaa nii alko vaa putkessa paukkumaan ja booas ja lopulta sammu. No aattelin et annan olla vähä aikaa ja lähen kotia. Lähin sitte kotia nii alko booaamaan ja pätkimään TODELLA paljon ja sitten sammui tienreunaan. Ei lähde millään käyntiin. Ei millään. Ja kotiin oli se 20 kilsaa
Alkaa vähän jo usko ja rahat menee toho Riejuu :/
16.7.2014 4:09
Osaisko joku viisaampi kertoa että mikä onkun suuttimen vaihettua ilmeni sellane vika kun ajaa korkeilla kierroksilla nii toimii suhtkoht normaalisti (hieman röpöttää) mutta kun ajaa hetken aikaa matalilla kierroksilla ja lähtee kiihdyttämään nii alkaa pätkimää niin perkeleesti ja joutuu pumppaa kaasua hetken aikaa että alkaa taas kiertämään paremmin? Johtuuko tämä vaa siitä että liian iso pääsuutin? Ja osaako joku sanoa että mikä virka on seosruuvin vastapäätä, kaasarin toisella puolella olevassa reijässä ku siinä on kierteet mutta ei oo mitää laitettu kierteille?
17.7.2014 14:50
Mikä pääsuutin on kiinni? En osaa sanoa tohon oikeen mitään, mutta luulisi käyvän todella rikkaalla ja kaverin piikki derbi drd:ssä on tuommoinen reikä kierteineen myös, jota ollaan ihmetelty.
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 17.7.2014 14:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
17.7.2014 14:54
132.5 änkästä otettu kuri, johtokikka ja ilmanputsarin kuri poistettu. Pitänee koittaa pienemmällä suuttimella
17.7.2014 15:35
Suutin ihan ok kokoinen. Itellä 135ps "kurittomassa" betassa ja hyvin toimii. Oisko seokset vaan viturallaan?
17.7.2014 17:01
Eihän sulla ollut kaasarin luisti irti ja kalvo asettunut huonosti paikalleen?
17.7.2014 18:26
Tuli kyllä kaasari kokonaan purettua ja katottua että kaikki on kunnossa. En sitte tiiä menikö kasatessa jotai pieleen
17.7.2014 20:11
Kurkkaa onko kalvo kunnolla paikallaan, tekee noita oireita jos pääsee pikkasenkin vuotamaan ohi jostain. Myös venynyt kalvo tekee kaasarista toimimattoman.
17.7.2014 23:21
Pitääpi huomenna tarkistaa!
24.7.2014 0:58
Nyt ois tarkotus vaihtaa pidemmät välit ja ketjut tottakai myös. Varmaan ainakin 10 Tkm tulee pyörällä vielä ajettua, joten kertokaapas mitkä ketjut olisivat järkevät. Halvat ketjut joutuisi 180cc:n takia ostamaan varmaan kahdet noille kilometreille, joten mitkä olisi hinta/laatu suhteeltaan hyvät?
520 jaon takaratasta ei taida mistään saada?
RK:n O-rengas ketjut olisi 70€ tuntumaan, pärjäisikö niilllä kymppitonnin?
24.7.2014 8:12
Bilteman O-rengas ketjut pelittää hienosti näissä peleissä. Jos haluaa herkästi rullaavat ketjut niin DID VT2 on loistava valinta, hintaeroa Biltsun ketjuihin on n.40€
Näillä tehoilla ja hyvällä huoltamisella sekä eturattaan vaihdolla 3-5tkm välein ketjuilla pitäisi helpåosti ajaa 20tkm.
24.7.2014 12:24
Kiitos avusta! Mutta eikö toi rattaan vaihtaminen vaihtamatta ketjuja ole vastaan kaikkia moraaleja?
En asiasta mitään tiedä, joten tyhmälle saa selittää jos osaa. Mitä isompi eturatas, sitä vähemmän kuluu, koska isompi kääntösäde?
24.7.2014 19:50
Monella on väärä käsitys siitä että rattaat ja ketjut pitää vaihtaa kerralla. Ketjut kestää näissä vehkeissä 3-4 etu, ja parin takarattaan verran. Mitä kuluneimmilla rattailla ajaa, sitä nopeammin ketjut tulee tiensä päähän. Eturatas kannattaa vaihtaa heti kun siihen alkaa tulla vetopuolelle selkeä kulumaa, viimeistään silloin kun piikit on kuluneet vinoiksi.
Kyllä vain, eturatas kannattaa aina pitää mahdollisimman suurena ja kikkailla välityksiä takarattaan kanssa. Mitä suurempi eturatas, sitä pienempi murtokulma ja tämä vaikuttaa kulumisen lisäksi ketjujen rullaavuuteen. Pieni eturatas aiheuttaa ketjuihin enemmän kitkaa kun isompi etulätkä.
25.7.2014 15:23
Riejumiehet, mikä suutin setup olis paras kun ilmanputsarin kuri pois ja tehari änkkä kiinni? Kiitos ja anteeksi!
25.7.2014 16:10
Tk40-42 ja ps130-135.