Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

6.7.2014 5:13

Mitenkä teillä nuo marat kiihtyy ja kulkee? Meikäläisellä hyvä että väljän wärrä mukana pysyy kiihytyksessä :eek: ja hemmi sitten taas pieksää mennen tullen.... täysin sama tekniikka ja paino eroa sen huimat 2kg... eli sanokaas mikä maraa vaivaa! Johtokikka, reikälevy ja eg joku otettu pois!

Re: Rieju Marathon

6.7.2014 16:16

viisasmies15 kirjoitti:MeRiejusta luin toisesta topicista että sulla startti oli ruvennut rahisemaan kun olit laittanut 180cc kiinni niin oletko korjannut vikaa vielä? Jos olet niin mikä oli vikana :D itellä hajos startti samana päivänä kun sain 180cc kiinni :D

Huollossa vissiin kattoivat sitä, pitää vielä heille soittaa mikä siellä mättää. Itse epäilisin puolipuristinta joka aiheuttaa kolahduksen siellä ja varmaan jotain sen jälkeen sieltä hajonnut kun alkoi rahisemaan. Tosiaan mulla meni toi hajalle jo 125:lla pytyllä. Katoppa että sulla on ajoitukset kunnossa, nimittäin itsellä ei startti toiminut ollenkaan kun ajoitus heitti parilla millillä vauhtipyörästä katsottuna.

nizcoo
Onko sulla vakio vaimennin paikallaan? Jos on niin vaihda se avarrettuun ja sitten suuttimet kohdalleen niin jää varmasti wr maralle kiihdytyksessä ellei sitten ole viriviri. Hm vissiin menee samaa matkaa kun suht saman painoiset.

Re: Rieju Marathon

6.7.2014 17:58

MeRiejusta kirjoitti:Itse epäilisin puolipuristinta joka aiheuttaa kolahduksen siellä ja varmaan jotain sen jälkeen sieltä hajonnut kun alkoi rahisemaan.


Laita infoa kun kolahduksen syy selviää.

Re: Rieju Marathon

8.7.2014 3:51

Avarampi änäri on jo paikallaan, Minkäs kokosta suutinta pitäs laittaa?

Re: Rieju Marathon

8.7.2014 13:35

Pääsuutin 137,5 ja tyhjäkäynti 40. Noi olen itse optimaalisiksi havainnut kun 135 suuttimella ryypyn avulla kiihtyy vielä mutta 140 suuttimella röpöttää hieman.

Re: Rieju Marathon

9.7.2014 2:12

Mulla marasta kaikki kurit pois eli: ilmanputsari, cdi ja egr poistettu sitten akran pönttö ja kotelossa parempi vaahtomuovisuodatin :lol: säädöt: 140ps, vakio tk ja neulaa nostettu 2 prikalla ;) Nuilla vireillä kulkee sen 120kmh ja pelaa mainiosti ei röpellä tai kierrokset leiju... (ennen leiju ku kävi laihalla) ja säädöt on mulla kahottu penkissä ja seoskäyrä on täydellinen :D Sitte auttakaas sellasessa jutussa kun maran mittari näyttää nopeuden välillä normaalisti ja välillä vain 0kmh muuten pelaa mittari normaalisti :roll:

Re: Rieju Marathon

11.7.2014 0:01

Vissii jo tääki asia käyty jo täällä, mut mitkäs takajarrupalat ja takajarrulevy käy Rieju Marathonii vm. -11. Käykö Marathonii mopo MRT:n palat ja levy? Voisko joku linkkailla jonku nettisivun mistä sais takajarrupalat ja -levyn. Samasta paikkaa mieluusti. Kiiiitos taas :)

Re: Rieju Marathon

12.7.2014 2:27

Ja se vielä, että nyt ois uus kaasarin kalvo vaihdettu riejuu mut edellee pätkii, nykii, tökkii ja sammuilee kovissa vauheissa. Syö myös todella paljon bensaa ja lähtee hyvin hitaasti käyntiin. Mikäköhän siinä mahtais olla? Jos vaa keksitte/ tiiätte nii kertokaa... Kiitos!

Re: Rieju Marathon

12.7.2014 6:17

Mikä on moottorin ja kaasarin setuppi? Vakio vai tehty muutoksia?

Re: Rieju Marathon

12.7.2014 13:52

Molemmat vakioita. Kaasarissa pääsuutin 137.5 ja tyhjäkäyntisuutin 40. Uus mäntä vaihdettu pari tonnia sitten. Pyörän vireinä on Leo Vincen änkkä, johtokuri pois ja ilmanputsarin kuri pois.

Re: Rieju Marathon

12.7.2014 20:03

Kokeile pienempää pääsuutinta, vaikka 132.5.

Re: Rieju Marathon

13.7.2014 3:52

Juu! Nyt on alkanut tekemään myös sitä, että sammuu eikä lähe käyntiin vähään aikaan. Ei työntämällä, ryypyllä, kaasua antamalla. Kun oottaa vähän aikaa nii sitten lähtee käyntiin. Ja voiko johtua suuttimista kun ennen toimi hyvin tolla 137.5 pääsuuttimella? Voisko johtua sytytyksestä tai staattorista? Ja jos niitä takajarrupaloja ja -levyjä viittisitte linkkailla nii oisin kiitollinen :) Kiiitoos taaaas :D

Re: Rieju Marathon

13.7.2014 13:24

Voisiko olla staattorissa vika? Kaverilla mopo tehnyt samaa kun staattori on vetänyt viimeisiään.

Re: Rieju Marathon

13.7.2014 14:15

Nii samaa mietin itekkii. Riejuu vaa staattorin hinta on aika suolainen...600 euroo. Mistäköhä sais halvemmalla vai käykö jonkun muun pyörän staattori riejuu?

Re: Rieju Marathon

14.7.2014 9:17

Leksaj, jarrupalojen linkki löytyy kun viitsii kirjoittaa tuohon haku kenttään vaikka hakusanan "jarru". ;) Mutta laitetaan se nyt vielä tähän http://www.mototrade.fi/tuote/sbs-jarru ... /23-585HF/
Tuolta olen nuo tilannut itsekkin, jarrulevystä en tiedä mutta epäilen ettei sopisi mopon levy(?) Miksi meinaisit sitä ylipäätään edes ostaa, ei kai nykynen sentään ihan puhki oo jarruteltu?! :D