Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.1.2014 2:22
Pystyyko mitosta vaihtamaan kampiakselin kytkimen puoleisen stefan avaamatta lohkoja? Eli purkamalla vain kytkinpuolen pois?
23.1.2014 19:14
Tietäiskö kukaan mistä saisi hommatua cagivaan kaasuvaijerin?
24.1.2014 1:05
No jos ei muualta löydä niin ainakin mp-rahastuksen marmoritiskiltä niitä sitten saa.
Tässä vielä linkki.
24.1.2014 14:20
Kiitos ja kumarrus molemmille!
24.1.2014 18:04
Mitä miton uus sylinterisarja kustantaa ja mistä sen sais halvimmalla?
25.1.2014 0:50
renze kirjoitti:Mitä miton uus sylinterisarja kustantaa ja mistä sen sais halvimmalla?
Jos ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma niin täältä löytyy
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_M ... _End_.html voit valita 2 tai 1 männänrenkaisen männän ja männän merkin (Vertex, wössner, wiseco) mutta sylinteri on mitaka. Hinta pyörii jossain 200 punnan luokassa ja lisä hintaa parempilaatuisesta männästä.
26.1.2014 14:01
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, että miten squish mitataan?
28.1.2014 17:21
Itse olen mitannut squishin työntämällä tinalankaa tulpanreiästä sylinterin seinämään asti, ja sen jälkeen moottorin pyöräytys TDC:n ohi. Tina ulos ja mittaa paksuuden.
Toinen tapa on, jos kansi on irti, laittaa vaikka sinitarraa männän ja kannen väliin ja taas käyttää männän TDC:ssä, ja siitä saa taas mitattua paksuuden.
8.2.2014 1:31
Laitetaas nyt tännekki samainen viesti ku virityspuolellekkin jos vaikka joku vielä vastais...
elikkäs:
Heips!
-09 Mito löytyy pihasta ja täystehoseks ois aikomus tottakai laittaa. Elikkäs jos jollain on teharia myynnissä niin saa ehdottomasti tarjota! Etenkin jos myy könttänä putken ja änkän, mutta molemmat käy erikseenkin. Vähän kyllä ihmetyttää miten noita tt vaimentimia ei oo näkyny myynnissä öbaut lainkaa. Ja sitte loppuun parit kyssärit elikkä mitkä kaikki vanhempien mallien putket tohon sp 525 malliin käy, vai sopivatko lainkaan? Toiseksee kellään tietoa mistä halvimmalla irtoais gianellin tai arrowin rööri uutena, suomesta tai ulkomailta?Ensisijaisesti kyllä käytettynä ostan. Änkkään vielä että vaatiiko pahoja modauksia että saa räsän arrowin änkän sopimaan miton arrowiin? Kaasarista sen verran että tarviiko sinne jotain aivan spessua vaihtaa vai riittääkö räsän tavoin perus suuttimien vaihdot ja neulan sokan siirto?
Kiitokset jos joku osaa auttaa! Terv. tunari Miton tekniikan kanssa, räsästä enempi kokmusta
23.2.2014 21:13
Osaiskos joku auttaa tyhmää, eli miten tuon pakoaukon säätimen laipan sais irti? Se kotelo on jo irti siitä päältä, mutta kun sitä laippaa yrittää nostaa ylös, niin nousee auki asentoon, mutta sen jälkeen tökkää kuin seinään eikä liiku yhtään. Eli onko se jostakin vielä kiinni? Ja sitten, mikä olisi sopiva squish 200h kannelle ja tasapää männälle, käykö esim 0,8mm?
27.2.2014 23:10
Se laippa sekä laipan reikä lienee niin karstassa, ettei laippa sitten suosiolla tule. Koitas pistää crc:tä tms vähän liukasteeksi, pihdeillä reipas ote laipasta ja alat hinkuttaa edestakaisin niin, että karstat kuluu laipasta ja laipan saa ulos.
Ja se squish riippuu melko monista asioista moottorin sisällä, esim. kampiakselin ja kiertokangen laakerien välyksistä, osien lämpölaajenemisista ja kierrosten aiheuttamasta "keskipakovoimasta", eli osien venymisestä käytössä, joten sitä on hankala suoralta kädeltä sanoa, mutta hieman vajaa milli lienee soppeli.
3.3.2014 23:33
Mulla on kyseisten palikoiden kanssa 0.75mm squish ja komeesti pelaa. Jos haluat lisätä koneen käyttöilää niin laita vähän reilumpi.
4.3.2014 10:03
Mistä kannattais tilata uudet ketjut ja rattaat ja mäntä? Ja mitä välejä suosittelette Jollymoton kanssa?