Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 10:39

Ghostly, renkaas on huonosti tasapainotettu.

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 12:18

Tankslapper nimellä on kans Youtubessa jotain videoita kun vaikka nostaa keulaa ja laskiessa alkaa woblaamaan. Joskus kuullut että motogp tyypit lyö takajarrun lukkoon tollasessa tilanteessa niin pyörä suoristuu.. Toivottavasti ei tartte kokeilla koskaan :roll:

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 14:57

LeKe96 kirjoitti:Ghostly, renkaas on huonosti tasapainotettu.



Ei ole.

Talvella molemmat renkaat irti ja tasapainoitukseen, eturenkaaseen tuli paino ja takanen pyöräytti nollat.

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 17:55

Itellä teki kans hyvin vähän tollasta joskus töyssystä. Miettiny kans että toi yzärin etupää ei mikään kovin tukeva ole. Ennen eturenkaan tasapainotusta lähti heilumaan itellä ihan mistä vauhdista tahansa, ilman käsiä ajossa siis.

Re: Yamaha YZF-R125

7.5.2013 21:49

Milläs te ootte irrotellu takajalkatappei? On meinaan aika kireelle laitettu ja meinaa mennä mutterit pyöreiks.. :roll: Nehän on ne kaks mutterii penkin alla et takajalkatapit lähtee irti?

Re: Yamaha YZF-R125

7.5.2013 22:49

Mitens on porukka laittanu kilpee uudelleen, joku vois vaikka kuvien kera antaa ohjeita.. :)

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 12:16

Mikököhän mahtaa olla, kun yzäri tuntuu ihmeellisesti hävittävän jäähytysnesteet.Vaikka syyläriin lisää nestettä, niin lyhyen ajon jälkeen sieltä on lähtenyt ainakin puolet.Ei savuta, ei mene öljyjen sekaan eikä vuoda ulos paitsi ylivuotoletkun kautta koska jostain syystä paisunta säiliö täyttyy nopeasti eli nesteet menevät sinne? Miksi siis suurin osa nesteestä menee syyläristä paisuntasäiliöön? Eikö sinne kuuluisi mennä vain "ylimääräinen paisunta".? Nyt sinne tuntuu menevän suurin osa nesteestä.
Tästä johtuu se, että jäähdytys järjestelmässä ei ole tarpeeksi nestettä ja moottori ylikuumenee helposti :s
Tätä alkoi tapahtumaan ajettuani n. 800km Malossin sylinteri sarjalla ja ne 800km sujuivat ihan ongelmitta.

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 12:53

Ei kellää sattus olemaan kaasukahavan puolelle mustaa vilikun katetta ja punasta sivukatetta?. :D

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 14:49

Yzäri_96 kirjoitti:Mikököhän mahtaa olla, kun yzäri tuntuu ihmeellisesti hävittävän jäähytysnesteet.Vaikka syyläriin lisää nestettä, niin lyhyen ajon jälkeen sieltä on lähtenyt ainakin puolet.Ei savuta, ei mene öljyjen sekaan eikä vuoda ulos paitsi ylivuotoletkun kautta koska jostain syystä paisunta säiliö täyttyy nopeasti eli nesteet menevät sinne? Miksi siis suurin osa nesteestä menee syyläristä paisuntasäiliöön? Eikö sinne kuuluisi mennä vain "ylimääräinen paisunta".? Nyt sinne tuntuu menevän suurin osa nesteestä.
Tästä johtuu se, että jäähdytys järjestelmässä ei ole tarpeeksi nestettä ja moottori ylikuumenee helposti :s
Tätä alkoi tapahtumaan ajettuani n. 800km Malossin sylinteri sarjalla ja ne 800km sujuivat ihan ongelmitta.

Kannentiiviste hajalla, muistaakseni moposportista saa sopivaa :)

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 15:46

tervetuloo kerhoon. ei tunnu nuo malossin kannentiivisteet kestävän kauaa.

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 18:23

ktmtyyppi kirjoitti:tervetuloo kerhoon. ei tunnu nuo malossin kannentiivisteet kestävän kauaa.


Luulisi nyt että yli sisäänajon kuitenkin :D Kai se on pakko taas purkaa :roll:
Muistaakseni kannentiivisteen sai vaihdettua ilman koko moottorin irroitusta?

Re: Yamaha YZF-R125

8.5.2013 18:51

kyllä, tarvii vain kansi irroittaa mutta en tiedä saako yzärissä kannen irti kuinka helposti jos moottori on paikallaan. Yamaha wr:ssä saa helposti. Ootko montakin kertaa joutunut lisäämään nestettä ja paljonko oot yheens sinn jounu lisäilemään. Meinaan pari kertaa voi joutua täyttämään jälkeenpäin kun viimeisetkin ilmat poistuu jäähdytysjärjestelmästä niin jäähdytysnesteen pinta laskee, mut määrä jota voisi joutua lisäämään ton takia on jotain pari kolme desiä, Mutta muista oireista päätellen voisi olla kannentiiviste rikki. onkos kasattu oikein ja monenttiin laitettu pultit?

Re: Yamaha YZF-R125

9.5.2013 10:21

Joo nyt kyllä on saanut lisätä joka ajon jälkeen ainakin 2dl/kerta. Yhteensä mennyt ainakin puoli litraa jossei enemmänkin. Hommahan on niin, että kun nestettä on lisätty niin, että syyläri on täysi ja kun moottorin sitten käynnistää niin paisuntasäiliöön alkaa tulla vyörymällä lisää nestettä ja ilmakuplia. Tätä jatkuu hetken ja sitten se rauhottuu. Voisiko se juuri johtua siitä että kannentiiviste on mennyt ja painetta pääsee sitten jäähdytys järjestelmään ja saa sen "kuohumaan". Öljyjen sekaan ei ole mennyt jäähytysnestettä ja ei savuta tms. Eli nestettä ei pitäisi päästä palotilaan tai kampikammioon.
Kannen pultit kiristin oikeaan momenttiin kyllä, mutta silloin kun avasin kannenpultteja niin ne olisi pitänyt avata "ristiin" mutta avasin aina vierekkäiset jne. Olisiko kansi voinut siinä vääntyä tavallaan mutkille, niinkuin ukko meinasi :D
Joka tapauksessa tilaan siihen nyt uuden tiivistesarjan ja sen nokan ;)
Ps. kun moottorin ajoituksia säädetään niin kumpaa merkkiä pitää katsoa alhaalla, koska siellä on se yksi viiva ja kaksi viivaa? eli kumpi pitää olla kohdallaan kun ylämerkki on kohdallaan? :nörtti:

Re: Yamaha YZF-R125

9.5.2013 14:14

Mitä mieltä, saisiko alkuperäisestä kilventelineestä leikeltyä HELPOLLA siromman telineen, vai oisiko parempi tehdä itse pellistä tai peräti ostaa se teline. Taito ja välineet ovat surkeat ;)

Re: Yamaha YZF-R125

9.5.2013 14:20

Yzäri_96 kirjoitti:Joo nyt kyllä on saanut lisätä joka ajon jälkeen ainakin 2dl/kerta. Yhteensä mennyt ainakin puoli litraa jossei enemmänkin. Hommahan on niin, että kun nestettä on lisätty niin, että syyläri on täysi ja kun moottorin sitten käynnistää niin paisuntasäiliöön alkaa tulla vyörymällä lisää nestettä ja ilmakuplia. Tätä jatkuu hetken ja sitten se rauhottuu. Voisiko se juuri johtua siitä että kannentiiviste on mennyt ja painetta pääsee sitten jäähdytys järjestelmään ja saa sen "kuohumaan". Öljyjen sekaan ei ole mennyt jäähytysnestettä ja ei savuta tms. Eli nestettä ei pitäisi päästä palotilaan tai kampikammioon.
Kannen pultit kiristin oikeaan momenttiin kyllä, mutta silloin kun avasin kannenpultteja niin ne olisi pitänyt avata "ristiin" mutta avasin aina vierekkäiset jne. Olisiko kansi voinut siinä vääntyä tavallaan mutkille, niinkuin ukko meinasi :D
Joka tapauksessa tilaan siihen nyt uuden tiivistesarjan ja sen nokan ;)
Ps. kun moottorin ajoituksia säädetään niin kumpaa merkkiä pitää katsoa alhaalla, koska siellä on se yksi viiva ja kaksi viivaa? eli kumpi pitää olla kohdallaan kun ylämerkki on kohdallaan? :nörtti:

Palotilaan ne pääsee, itsellä oli sama homma kerta ei mene öljyjen sekaan eikä ulos.

ja kannattaa kansi aina kiristää ristiin ettei pääse vahinko käymään :)