Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 6:32

Ei jeesusteluna vaan muistutuksena, noi peilit on laittomat. E-hyväksyntä puuttuu ja peili on liian pieni.

Näkee miten näkee, mä olen tollaisia kokeillut ja kyllä niistä näkee että siellä takana on jotain mutta näkyvyys on aika kaukana kunnon peileistä. Kunnollisilla peileillä pystyy paljon paremmin tiedostamaan ympärillä olevan liikenteen eikä tarvii jatkuvasti pyöritellä päätä katsoakseen voiko vaihtaa kaistaa vai ei. Monesti ulkonäkö menee käytännöllisyyden edelle ja siksi näitä tangon alle laitettavia peilejä ruuvataan kiinni, näki niistä tai ei ;)

Ei ole kallis, toisten mielestä ruma, mutta näkee muutakin kun ajovalot tai auton hahmon. Lisäksi on taittuva joten sen saa tarvittaessa kipattua tangon keskelle. http://www.allrightshop.fi/index.php?to ... te=1820FAR

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 11:04

Tosiaan hyviä peilejähän tässä pitäis hankkia :D
Noita FARin peilejä oon kans meinannu. Aika löysän tuntunen tuo kiinnitys mutta kai se ihan toimii :D Mikäli nuo FARin peilit ovat sellaiset että erottaa onko takana polkupyörä vai halrey davidsoni niin sellaiset sitten hankin :D

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 13:52

Voihan sitäotaa adapterit väliin ja laittaa pyörän omiin peilinkiinikkeisiin kiinni ;)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 17:32

Superleijona kirjoitti:Auttakaa miestä mäessä! Eli tänä aamuna kouluun lähtiessä husse oli vähän nihkeä käynnistää ajoin kouluun ja matkalla pätki jokseeenkin kummasti. putkeen ampui ja ikävästi nyki jos koitti pintakaasulla madella. Pätkimistä ilmenee muulloinkin kuin pintakaasulla. Käy laihalla??
Käsittääkseni tässä pyörässä ollu joskus ennenki sama vika joka johtui egr venttiilistä joka sittemmin poistettiin.
Tankissa on bensaa tekee samoja temppuja varatankilla ja normi tankilla. Kaasari putsattu, Korvaus ilmaa saa kanssa hyvin. Tulppa oli vaaleahko kärkiväli ok.


Eikö kukaan osaa auttaa? Pyörä toimi ihan hyvin noin 500 km ja nyt taas aloitti uudestaan tuon temppuilun... :x

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 17:50

Ootko koittanut uudella tulpalla? Hatusta vedetty, mutta käytätkö E95 vai E98? Mopot ei ainakaan toimi kovin hyvin 95:lla.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 18:04

Moni lenkkiset ketjut huskus pitäis olla?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 18:22

Kokeiles huvikseen laittaa tohon topicin hakuun "lenk*"...

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 19:41

Tulipa tehtyä husseenki hienompi kilventeline. Eli siis siihen kilventelineen alla olevaan lippaan kilpi kiinni, ja kilventelineen ex-kiinnikkeisiin raudanpalat niinku Acella.
Tuli kans lisättyä galleriaan pari paskalaatuista kuvaa :)

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 20:27

Taivutas vielä hieman loivemmaksi tuota kilvenkulmaa, sakot tulee samantien tuosta. Kuumailmapuhaltimella lämmität tai sytkärillä tasaisesti ja väännät ja pistät vaikka pakastepussin taitettua kulmaa vasten, hyytyy nopeammin. Itse laitoin vielä rosterikaistaa vahvikkeeksi, ettei kilpi heilunut jokaisen sepelinjyvän päältä ajettaessa. Eipähän muovi ainakaan rasittunut poikki.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

17.6.2013 22:41

Ihan teboilin ja abc:n 98 bensalla ajellut. Tulppaa kokeillaan huomenna kun jostain semmoisen ostan.

Edit: Uudella tulpalla kokeiltu ei muutosta. Miten tuo alipaineluisti toimii voisiko kadottaa alipaineet johonkin ja sulkea kaasun hetkellisesti jolloin ilmenee tätä tökkimistä?
Viimeksi muokannut Superleijona päivämäärä 18.6.2013 16:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.6.2013 0:54

On niin hieno kulma etten ainakaan vielä halua sitä vääntää :D
Virheistä oppii, väännän sen sitte ku oon sakot saanu :D

Tullu hussella jo jätettyä Yamaha WR, ja Beta RR kiihty ihan pikkusen paremmin, mutta husse vei huippunopeudessa :D

Edit: Mikä on kun ei saa taka-akselin muttereita vitullakaan auki? Mistään ei löytyny 25mm hylsyä tai jakoavainta, mutta joka kodin mutterinpyöristäjällä koitin vääntää auki muttei auennut. Pitää ostaa 25mm jakoavaimet ja koittaa vääntää auki, vai pitäiskö pistää jotaki "avaa-kaikki-jutut"-ainetta että sais auki?
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 18.6.2013 1:26, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.6.2013 1:01

AceFin kirjoitti:Kokeiles huvikseen laittaa tohon topicin hakuun "lenk*"...


Eipä tuottanut tulosta. 520 jakoset ketjut pitäs tilaa niin eiks jotkut 140 lenkkiset käy?

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.6.2013 1:46

Blacklake kirjoitti:On niin hieno kulma etten ainakaan vielä halua sitä vääntää :D
Virheistä oppii, väännän sen sitte ku oon sakot saanu :D

Tullu hussella jo jätettyä Yamaha WR, ja Beta RR kiihty ihan pikkusen paremmin, mutta husse vei huippunopeudessa :D

Edit: Mikä on kun ei saa taka-akselin muttereita vitullakaan auki? Mistään ei löytyny 25mm hylsyä tai jakoavainta, mutta joka kodin mutterinpyöristäjällä koitin vääntää auki muttei auennut. Pitää ostaa 25mm jakoavaimet ja koittaa vääntää auki, vai pitäiskö pistää jotaki "avaa-kaikki-jutut"-ainetta että sais auki?

Mul tuli ainaki pyörän mukana 25mm avain ja sai sitä aika helvetin kovaa vääntää auki :lol:

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.6.2013 5:47

Nelarihussen alkuperäiset ketjut ovat 428 jakoiset, 140 lenkkiset. Jos ostat 520 jakoiset ketjut, tarvitset 520 jaolla olevan eturattaan ja takarattaan, lenkkipituus 120.
Ajoin RK:n erikoisvahvistetuilla o-rengasketjuilla (428) 8000km, ketjuja kiristin neljä kertaa, kun huolloissa laittoivat vituralleen. Oli tapana aina kunnon pesun yhteydessä liuottaa hiekkapaskat pois ketjuista lakkabensiinissä. Sen jälkeen tuhti rasvakerros päälle.

Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

18.6.2013 6:40

Mä en näe järkeä laittaa 520 ketjuja näihin vehkeisiin, 428 O-rengas ketjuilla pitäisi pärjätä mainiosti kuten miiggz kertoi.

Muutama huomio, 520 ketju on painavampi ja siinä on enemmän kitkaa. Ketju joutuu taipumaan hyvin pienen eturattaan ympärille joka kasvattaa tehohäviötä, 520 ketjun lenkit joutuu aikamoiseen kulmaan kiertyessään 11-12 eturattaan ympärille. Kitka ja paino kun kertaantuu pienitehoisessa moppelissa niin se näkyy jossain, missäpä muussa kun kulkupuolessa.

Sitten ihmetellään miksi kaverin 428 ketjuinen pyörä kiihtyy paremmin ;)