Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.7.2014 16:50
Mulla oli kannat jo niin nylpätty by edellinen omistaja että oli pakko uusia. Pultit todellakin helpottaa kun ei oo kaasaria pakko kääntää ihan vaakatasoon. Kukin tavallaan.
Aika hyvin kerää huippuja ampsin pytyllä ja nokalla sen 120 ilman muna-asentoa. Pidemmillä väleillä menis varmaan vielä kovempaa.
Edit:
Ois muuten tarkotus vaihtaa jäähdytysnesteet kun on remonttien yhteydessä joutunu lisäilee vähän liikaa vettä. Mulla on siellä nyt vihreet nesteet, ja ajattelin laittaa g12 nesteet kun sitä löytyy varastosta. Näitä kahtahan ei saisi sekottaa.
Eli voinko laskea vanhat nesteet pihalle sylinterin propusta, laittaa ämpärin alle ja lyödä koneen käyntii, ja kaataa syyläriin vettä niin kauan että järjestelmä on varmasti puhdas vanhasta nesteestä?
3.7.2014 17:03
Itse olen aina puhdistanut tyylillä: Proppu auki syylärin korkki auki ja sitten vesiletkulla huuhtelee sitä hetken aikaa.
4.7.2014 0:30
Nytten kun multa alkaa olla ketjut ja rattaat vaihto kunnossa niin mistä uusi takaratas?
Paikallisesta mp liikkeestä kävin kysymässä ja siellä ne kattelivat että uuden hm:n ratas sattuisi kun ei tähän löytynyt oikeeta. Hm:n ratas vaan on 2 piikkiä pienempi ja siitä ei ole varmuutta sattuuko se 100%. Maahantuojalta taas kun kattelin niin siellä ne maksoivat 105€
. Tiettäkös kukaan jos jostain saisi tähän takaratasta vielä halvemmalla?
4.7.2014 0:42
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/982/8 ... erbi/125cc Tuosta linkistä löytyvät takarattaat sopii ja eturattaat löytyy kun etsit vaikka tuolta Yamaha WR125 tai YZF-R125
4.7.2014 21:14
Elikkäs minkäs laisia suuttimia riejupojat ovat käyttäneet 180cc pytyn kanssa?
4.7.2014 21:53
Lähe liikkeelle ps145 ja tk 45 tai 48.
5.7.2014 0:02
SähköSiika kirjoitti:Lähe liikkeelle ps145 ja tk 45 tai 48.
no tällä hetkellä on ps170 mutta ei kierrä yli 8k
5.7.2014 1:02
Ihan helvetisti liian iso. Mulla on pytty ja kireempi nokka ja 145:sella ihan snadisti laihalla. Sulle löytyy vrm oikee 140-150.
5.7.2014 1:15
Itsellä on 140 180 setillä kiinni ja tuntuu siltikin että liian rikkaalla kävisi vaikka tulppa väittää olevan hiukan laihalla
5.7.2014 8:01
MeRiejusta kirjoitti:Itsellä on 140 180 setillä kiinni ja tuntuu siltikin että liian rikkaalla kävisi vaikka tulppa väittää olevan hiukan laihalla
Laitoin 140 suuttimen toimii jo paremmin mutta ei kierrä rajottimelle vapaalla
5.7.2014 16:08
Varmaan paskoit tulpan tolla 170 suuttimella. Kokeile vaihtaa uusi.
5.7.2014 16:22
Sähkösiika onko sulla minkä kuuloinen rajotin tuolla 180 setillä? Itsellä muuttui siitä ratata:sta sellaiseksi aaltoilevaksi ääneksi. Aattelin että johtuuko vain sopan puutteesta vai onko tuo normaali ääni.
5.7.2014 17:01
Juu sama homma mulla. Pitää kattoo suuttimen vaihdon jälkeen mitä tekee...
6.7.2014 1:29
MeRiejusta kirjoitti:Sähkösiika onko sulla minkä kuuloinen rajotin tuolla 180 setillä? Itsellä muuttui siitä ratata:sta sellaiseksi aaltoilevaksi ääneksi. Aattelin että johtuuko vain sopan puutteesta vai onko tuo normaali ääni.
Siis rajoittimen ääni meni juuri sellaiseksi aaltoilevaksi vaikka ennen se oli semmoinen nopea
vaihdoin 145 suuttimen ja parempaan suuntaan koko ajan menossa
6.7.2014 2:39
MeRiejusta luin toisesta topicista että sulla startti oli ruvennut rahisemaan kun olit laittanut 180cc kiinni niin oletko korjannut vikaa vielä? Jos olet niin mikä oli vikana
itellä hajos startti samana päivänä kun sain 180cc kiinni