Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.8.2013 22:49
onkos kukaa rakennellu ducati 748 tapaan tuplaputkistoa? ois nimittäi kermane! tuskin löytyy slipareina tai vastaavana jotta eiku ite putkestä vääntelemää.. kuha toi mito tässä talliin tulee ni talven mittaan voisin väännellä tuplat kiinni.
21.8.2013 16:45
On muuten erittäin tyylikäs ratkaisu!
23.8.2013 16:56
Mikähän mitossa on kun sammuilee jos ajaa yli 50km putkeen, tai hyytyy vaan yht äkkiä? Käynnistyy kumminkin jos antaa hetken aikaa olla ja laittaa ryypyn pohjaan? Sit jossain kohdin kun koittaa käynnistää kuuluu kovaa kilinää koneesta? Lämmötkin nousee yht äkkiä 60-80
24.8.2013 14:48
Saisko mitenkään säädettyä tota tehopiikkiä alemmas pienemmille kierroksille?Toivoisin saavani piikin tuohon n.4000-5000rpm tienoille, tällä hetkellä se on n.6500rpm kohdalla.
27.8.2013 15:44
Mistä löytyis mitoon vakiokaasarille, toi imukaula/kurkku
6.9.2013 23:07
Onko vika ainoastaan vilkun releessä vai missä kun vilkut ei toimi jos valot on päällä? Ilman valoja toimii täysin
6.9.2013 23:21
Millälailla ne ei toimi? Jääkö vain palamaan yhtäjaksoisesti vai eikö edes syty?
7.9.2013 12:07
EI syty ollenkaan, relettä pitää napauttaa niin sitten vilkut välähtää kerran napautusta kohden
16.9.2013 18:24
Just ennen kauden loppua ja myyntiä joku päätti yrittää varastaa Mitoni. Varkaat näköjään yrittivät nostaa pyörää autoon, mutta vahingossa sitten kaatoivat ja pelästyneinä lähtivät pois.
Pyörä meni aika pahasti paskaks. Etukate ja vasen sivupeili haljennut pois, vasen sivukate ja takakate ihan naarmuissa ja halkeamissa, lukko väänettiin ruuvimeisselillä, tankissa lommo, nopeusmittarin lasi säröillä, vasemman etuvalon lasi rikki, tankin alta revitty johtoja ja vielä kaiken lisäks piti puhkaista takarengas...
Meneeköhän koko pyörä lunastukseen? Toi ORO-Mitohan on rajoitettua erää ja katteita ei siihen enään kovin helposti saa. Paljon yleensä vakuutusyhtiöt maksaa lunastuksessa pyörän todellisesta hinnasta ja voiko siinä tinkiä?
19.9.2013 21:54
Tinkiä voit yrittää, mutta ei siitä mitään hyötyä ole ainakaan yhdelläkään tutulla ollut. Lunastukseenhan tuo valitettavasti taitaa mennä. Lunastuksesta voi vähän kilometreistä ja vakuutusyhtiöstä riippuen 2-3000€ odottaa.
26.9.2013 21:44
Vaihdettiin kaverin kaa sen mitoon mäntä,tämän jälkeen alakierroksilla kuuluu pientä vikinää voiko tämä johtua männänrenkaista? kaverini teki myös kytkin rempan kesällä ja sen jälkeen mito on alkanut tärisemään paljon, mistä se voisi johtua?
4.10.2013 2:00
"Vikinä" on vähän hankala käsite, saatko siitä "vikinästä" vaikka näytettä tänne..?
Tärinä voi johtua siitä, että kampuran/kytkinkruunun tms.kiinnitys on jäänyt löysälle, siitä, että tasapainoakselin ajoitus on mennyt pieleen, jos kytkinkruunu on siis ollut irti, tai vaikka siitä, jos kone on ollut irti, että esim. koneen etummainen kiinnitys on löystynyt. Se koneen etummainen kiinnitys on ilmeisesti suht herkkä löystymään. Itse sen jouduin pyörän hankittuani ja kerran sen jälkeenkin kiristämään, vaikka joka kerta kierrelukitteen kanssa miltei ryssämomenttiin kiristin. Samaten kaverin mitossa tupannut se kiinnitys löystymään. Siinä muutama idea, mitä ruveta tutkimaan.
16.10.2013 3:50
Sipasama kirjoitti:Saisko mitenkään säädettyä tota tehopiikkiä alemmas pienemmille kierroksille?Toivoisin saavani piikin tuohon n.4000-5000rpm tienoille, tällä hetkellä se on n.6500rpm kohdalla.
eiköhä se jollain putkella onnistu, en tosin tiiä noin alhasista kierroksista
kurittomalla vakioputkella ottaa piikin keskikierroksilla, jollymoto yms. korkeilla kierroksilla. En tiedä onko mitään putkia jotka noin alhaalta kierrokset ottaisi mutta isomman kaasarin vaihtamalla saa jotain apua siihen
16.10.2013 14:35
Zande kirjoitti:"Vikinä" on vähän hankala käsite, saatko siitä "vikinästä" vaikka näytettä tänne..?
Tärinä voi johtua siitä, että kampuran/kytkinkruunun tms.kiinnitys on jäänyt löysälle, siitä, että tasapainoakselin ajoitus on mennyt pieleen, jos kytkinkruunu on siis ollut irti, tai vaikka siitä, jos kone on ollut irti, että esim. koneen etummainen kiinnitys on löystynyt. Se koneen etummainen kiinnitys on ilmeisesti suht herkkä löystymään. Itse sen jouduin pyörän hankittuani ja kerran sen jälkeenkin kiristämään, vaikka joka kerta kierrelukitteen kanssa miltei ryssämomenttiin kiristin. Samaten kaverin mitossa tupannut se kiinnitys löystymään. Siinä muutama idea, mitä ruveta tutkimaan.
Joo unohtukin kattoo tätä ton jälkeen
Avattiin siis kytkin ja kiristeltiin momenttiavaimella asetelma. Momentti oli jotain luokkaa 5nm eli ei todellakaan paljoa. Nyt ei täristä enää samalla tavalla! Vikinäkin loppui samalla. Joo itelläkin tuntuu löystyvän noi etukiinnikkeet aina (ja sitä veikkasinkin heti ensimmäiseksi), mutta ruuvilukitteella alko pysymään