Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 0:03

Tänää pääsin ekoja kertoja kunnolla kokeilee weeralla pärräilyä (hiekkatiellä :seko: ) Helpostihan se nostaa kakkosella keulaa vakioväleillä.

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 8:35

Juuuso22
Joo nostaahan se kakkosella juu helposti, mut harmittaa kun ei kovemmista vauheista saa nosteltua.. :roll:
Noh nyt on 12-49 välit 520 jaolla kiinni ja tänään saan ketjut niin pitää katella miten sitten nousee. :P Kannattaa tosiaan sit vaihtaa vakioketjut pois ennenkun on liian myöhästä.. :lol:

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 9:02

Ite saan 12-48 väleillä n.40kmh vielä ylös kakkosella, 2 viikkoo treenannu joten osaavampi osaa varmaan paremmin :P

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 12:31

Onhan se aika perseesta kun mopollakin saa kovemmista vauheista keulan ylös.. Oon miettiny et pitäiskö laittaa 55 vaiko 57 taakse. Tarkotus olis keulia mutta oishan se siistiä kovaakin päästä. Ehotuksia?

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 13:00

Pistä 57 taakse

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 13:27

Millähän lailla vaikuttaa huippuihin. Vois koulussa tehä uuen alkukäyrän ja laittaa sitten potikan. Minkähä paksusesta putkesta kannattais tehä?

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 14:20

Muistaakeni Lekellä ottaa 57:lla ennen 120 rajottimelle, kun välit loppuu aika nopee. Ite laittaisin 55, itellekki tulee tossa syksyllä, kun varmaankin ketjut ja rattaat pitää sit vaihtaa, niin 55 taakse 520 jaolla. Niillä kulkee paljon paremmin, eikä pitäis rajottimelle ottaa niin äkäseen.

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 16:47

Alluu- kirjoitti:Muistaakeni Lekellä ottaa 57:lla ennen 120 rajottimelle, kun välit loppuu aika nopee. Ite laittaisin 55, itellekki tulee tossa syksyllä, kun varmaankin ketjut ja rattaat pitää sit vaihtaa, niin 55 taakse 520 jaolla. Niillä kulkee paljon paremmin, eikä pitäis rajottimelle ottaa niin äkäseen.

14-55 välit 428 ketjuilla vastaa 12-48 välejä 520 jaolla ;)
ja voisin hyvin kuvitella että 14-57 vastaisi 12-50?

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 20:01

Semmonen kysymys vielä oli, että onko toi arrowi tarpeeks laillinen db killerin kanssa harkkalupien vaatimaan "katsastukseen"

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 20:13

Jos Arrow on tyyppihyväksynyt vaimetimen WR:ään ja sulla on tarvittaessa esittää vaimentimen tyyppihyväksyntätodistus niin kyllä on laillinen. Muussa tapauksessa, varsinkin jos ei ole edes E- sekä hyväksymismerkintöjä, on laiton.

Leo Vince ainakin on tyypitetty WR:ään ja siihen löytyy myös todistus: http://www.leovince.com/files/F14994/CO-8724.pdf

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 20:25

Joku e-hyväksyntä Arrowissa ainakin on.

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 20:34

Jos tarkkoja ollaan niin pelkkä E-hyväksyntä ei tee vaimentimesta hyväksyttyä kyseiseen pyörään. Vain ja ainoastaan pyörään tarkoitett tyyppihyväksytty vaimennin on laillinen ratkaisu. Se miten asioita tulkitaan katsastuskonttorilla tai Poliisien keskuudesa, onkin eri asia.

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 21:55

Juuuso22 kirjoitti:Semmonen kysymys vielä oli, että onko toi arrowi tarpeeks laillinen db killerin kanssa harkkalupien vaatimaan "katsastukseen"

Ei tarvii katsastaa harkkalupia varten.

Eikä mulla alluuu rajotin ota vaan välit loppuu kesken. ;)

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 22:56

Kerrohan, miten välit voi loppua kesken ilman, että kiertää rajoittimelle?

Re: Yamaha WR125X/R

29.4.2013 23:24

No joo, oikeastaan ei mulla ainakaan vakioväleillä niinku kunnolla vedä isoilla vaihteella rajottimelle.. Tosiaan itse laittaisin 55 jos tarvii motarillakin ajaa.