Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 12:53

Around 150€?

Minkälaista rengasta suosittelette taakse? Hintaluokkaa maalaisjärki. Pitäis kestää ja pitää kohtuu hyvin. Alkaa oleen nykyinen kohta sakoilla. Jos tämän kesän vielä kituuttais.

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 14:53

Kolmetoista kirjoitti:Veloittavat työstä 75€? :eek: Täälläpäin se työ on rengasliikkeessä 15€, MP-liikkeessä 10€ kun viet renkaan vanteineen ja uuden renkaan jonka lyövät kiinni. Vai tarkoitatko, että tuohon 75 euroon sisältyy uusi rengaskin?

Mielestäni pelkkä työ 75€.

Toinen kysymys: Miten leovincen saa hyvin paukkumaan vaikka paukkuu jotenkin jo itsestäänkin. Onko jollain tietoa mitä tässä tehdään: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4Q5fJ4Ee48 taitaa olla psychosocialin video :) Ja onko jotain muita niksejä?

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 15:15

jYsäri: Käynnistät kaasu pohjas nii mulla löi arrowi parikymment senttistä liekkiä. Sitten jos venttiilit ei oo säädöis nii saattaa paukuttaa kans.

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 15:33

^ ettei säikähdä niin sytyttää hetken kuluttua moottorivalon, joka sammuu kunhan ajaa hiukan eteenpäin. ja itsellä kikka ei toimi kuin syksyisin/alkukeväästä, kun tarpeeksi viileä ilma

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 17:50

Puukäsi kirjoitti:Onko se muka niin tarkkaa, että niitä öljyjä ei sekoitella keskenään? Itellä kyllä pelannut hyvin, vaikka ollut vähän mitä sattuu sekaisin.

Ei oo niin justiinsa mitä sinne laittaa kunhan on ohjekirjan suositusten mukaista, mutta toki on hyvä pyrkiä käyttämään samaa laatua mitä on vaihdossakin laitettu.

Eli jos on vaihdossa pistetty 10w40 täyssynteettistä niin semmosta sitten pyrkisi lisäämäänkin, merkki tosin ei tartte olla sama, mutta ei se kone siitä hajoa et laitat 15w50 öljyä joukkoon tai 10w40 mineraalia.

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 19:09

Kolmetoista kirjoitti:jYsäri: Käynnistät kaasu pohjas nii mulla löi arrowi parikymment senttistä liekkiä. Sitten jos venttiilit ei oo säädöis nii saattaa paukuttaa kans.

|Psychosocial| kirjoitti:^ ettei säikähdä niin sytyttää hetken kuluttua moottorivalon, joka sammuu kunhan ajaa hiukan eteenpäin. ja itsellä kikka ei toimi kuin syksyisin/alkukeväästä, kun tarpeeksi viileä ilma


Onko siitä sitten koneelle oikeasti haittaa? Päästetäänkö kaasu pois sitten kun kone on käynnistynyt? :D

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 20:17

No ei se varmasti hyvääkään tee...

Re: Yamaha YZF-R125

1.5.2013 20:20

Joo ei tykkää. Mulla kyllä sytty vikavalo burnatessakin ainakin kun burnas oikein kunnolla (lue: piha täynnä savua).

Re: Yamaha YZF-R125

2.5.2013 18:07

Morjensta! Olen ostamassa kohtapuoliin yzärin, heti kun kortti on taskussa. Oston jälkeen olen viemässä sitä tuunattavaksi kaverille ja lähtökohtana ois ottaa hieman mallia _Sylin_teri_-käyttäjän yzäristä. Alko kuitenki mietityttää sellane asia et sen kevaris näyttäis noi tankin alapuolella olevat katteet olla jotain muuta kun mustaa muovista katetta, näänkö väärin vai onko todellakin näin ja mistä tuollaista katetta vois mahollisesti saada? :s

Re: Yamaha YZF-R125

2.5.2013 18:20

Siis tuo musta vakiokate vai? Tarkotuksella vähä möykkynen pidon lisäämiseksi.
Katso esim mun kuva.
E: kaukaa vaan näyttää täysin sileältä

Re: Yamaha YZF-R125

2.5.2013 18:28

Noni hyvä, pelästyin jo että pitäis uutta katetta ostaa, kuulemma kallista puuhaa :lol: Mutta joo kiitos nopeasta vastauksesta!

Re: Yamaha YZF-R125

2.5.2013 19:57

jjYsäri kirjoitti:Onko siitä sitten koneelle oikeasti haittaa? Päästetäänkö kaasu pois sitten kun kone on käynnistynyt? :D


se vikavalo tulee burnatessa siitä kun saa signaalia että vaihde on päällä mutta ei saa mittarinanturilta nopeussignaalia, ja silloin kun kone on käynnistynyt niin pidetään pohjassa -> kierrokset jää siihen~7k tietämille ja alkaa toivottavasti paukkua, silloinkin tekee vikavalon juuri jonkun signaalin puutteesta tai kahden tai useamman signaalin ristiriidasta, eli ei vaurioita konetta niin pahasti mitä vikavalon syttymisestä päättelisi, kun kerran valo sammuu kun ajaa hetken normaalisti, mutta kyllähän tuollainen konetta rassaa, niin burnaus kuin paukuttelukin

Re: Yamaha YZF-R125

3.5.2013 22:26

Yzäri_96 kirjoitti:Onko kellään kokemusta miten Malossin nokka-akseli vaikuttaa tehoihin 180cc pytyn kera? Siirtyykö tehoalue korkeammalle tms? Onko se 300e arvoinen? :)


Ite oon ainaki youtube videoista lukenu, että se malossin nokka vaikuttais aika paljonkin.
Jossakin ainakin luki, että tehot kasvaisivat tuosta pelkän 180cc:n n.20hp tehoista jopa 25hp alueille (tätä en voi kuitenkaan luvata)

Itse olen kasaamassa yzärini konetta, ja malossihan sinne pamahtaa ;)

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 2:16

Tänään ajelin kaverin kanssa mukavaa pientä mutkaista tietä, jossa oli hiukan päällytevaurioita. Siinä yhdessä mutkassa kanttausken jälkeen taisi eturengas osua johonkin kuoppaan tai vastaavaan, jolloin alkoi aivan älytön woblaus. Siinä oli kyllä housut kostua, kun vauhtia oli se 100 km/h ja sarvet heiluivat puolelta toiselle 4 kertaa sekunnissa. Sain woblauksen kuitenkin loppumaan muutaman sekunnin taistelun jälkeen, mutta saman kokemuksen välttämiseksi ajattelin ohjausiskarin hankkimista. Joten mistä mahdan taikoa yzfr:ään sopivan ohjausiskarin ja onko se edes kannattavaa?
Siinä vielä linkki niille jotka eivät ole varma mitä woblaus tarkoittaa, jos edes oikea termi.

Re: Yamaha YZF-R125

5.5.2013 8:43

Ittellä tekee samaa, jos päästän maantienopeuksissa molemmat kädet sarvista irti.

Ensimäisenä tulee mieleen modata Mitosta (Cagiva) tähän, mutta en tiedä sitten.. :/