Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.6.2014 1:16
Onkos muilla ollu semmosta ongelmaa et ku ajaa pitkään kaasupohajssa ni alkaa nykiä ja sillon ku pistää kaasun pohjaan kun kytkin on pohjassa niin lyö liekkiä putkesta ja savuttaa? Ja sit ku ajaa hiljaa ja ku painaa vapaalla kaasun pohjaa ni käynti alkaa pätkiä ja ei ota rajottimelle. Mikä vois olla vikana? Virinä 140 ps, suora putki, johtokikka. Vm 09.
29.6.2014 3:51
Pistä pienempi pääsuutin. 137,5 jos on ilmanputsarin kurikin poistettu noiden lisäksi. Itsellä teki samaa 140 suuttimella kun oli liian iso.
1.7.2014 21:02
Miten porukka on riejun kaasariin vaihtanut suuttimen? Pitääkö koko kaasari irroittaa vai miten? Itellä se nyt edessä ja kaikki katteet, penkki ja tankki irroitettu. Kaasarissa vaa näyttää olevan niin helvetisti piuhoja niin ei sitten tiiä mitä nyppii irti ja mitä ei..
Auttakaa pliis! Pakko saada taas nopeesti ajoon!
1.7.2014 21:12
Minä sain sen ainakin käännettyä tarpeeks että pohjan sai irti ja suuttimet vaihdettua.
1.7.2014 22:05
^Mitä johtoja otit irti?
1.7.2014 22:13
En mitään... tankki oli ainoa mikä oli irti silloin
1.7.2014 22:16
Siis löysäät imukaulan ja ilmanputsarin klemmarit sopivan löysälle, ja sitten vaan käännät kaasarin pohjan vasemmalle puolelle. Sitten saatkin siitä helposti ruuvailtua kohon pois tieltä ja suuttimet ovatkin sitten siinä. Kyllä ne ryyppy- ja kaasuvaijeri kestää taivuttelua kun ei sitä kaasaria kumminkaan mitenkään älyttömästi joudu kääntämään. Eikai sinne sitten oikeen muita "johtoja" meekkään.
1.7.2014 22:19
Mulla otti se pakokaasun kierrätys systeemi kiinni, ettei pystynyt kääntämään kaasaria enempää. Sen kun irroitin niin se mahtui kääntymään tarpeeksi paljon.
1.7.2014 22:42
Uskaltaako kääntää ihan vaakatasoon että pystyy avaamaan ruuvit hyvin? Yritin kyllä vähän käännellä mutta en sitten hirveästi viittinyt..
1.7.2014 22:47
Itselläkin tulee pakokaasunkierrätysletku eteen mutta kuitenkin poissa käytöstä niin en siitä paljoa välitä. Helposti kääntyy vaakatasoon kierrätysletkun ohitettua ja aina vaakatasoon olen kääntänytkin. Eipä ole mikään siinä vastaankaan ottanut joten en näe syytä miksei uskaltaisi.
1.7.2014 23:01
Kiitos avusta!! Huomenna siis vaihtamaan suuttimia!
3.7.2014 3:19
Onko kenelläkään lämpövalo alkanut vilkkumaa ilman syytä? Vaikuttaako se käyntiin lähtemiseen ja mistä löytää lämpövalon piuhan?
3.7.2014 15:29
Auttaa muuten suuttimien vaihdossa aika helvetisti kun vaihtaa kohokammion ruuvit pultteihin.
Pulttien kanssa pitää vaan olla tarkkana ettei kiristä jengoilta.
3.7.2014 15:54
Sulla on väärät työkalut jos ruuvit pitää vaihtaa pultteihin, ei niissä alkupersäissä ruuveissa ole mitään vikaa kun on oikeat ja ruuveihin sopivat työkalut kädessä
3.7.2014 16:22
Itsellä oli ensimmäisellä kerralla silleen että 3 ruuvia lähti irti ja neljäs oli liimautunut kiinni kohoon ---> Kanta poikki ja pihdeillä pois :p Kyllä ne ruuvitkin helposti aukeaa kun oikeanlainen meisseli kädessä eikä liian tiukalle kiri niitä.