Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.5.2009 20:13

Mites tästä pyörästä saa etuvanteen irti ?? Tänään kaverin pyörästä koitettiin tunnin verran vääntää sitä irti pyörästä, mutta ei senttiäkään liikkunut :nolo: Kummatkin on rassannut van uudempia pyöriä missä on vanne akselilla, kun taas tässä on joku ihme aprillia viritys :(

4.5.2009 20:35

mujju kirjoitti:Mites tästä pyörästä saa etuvanteen irti ?? Tänään kaverin pyörästä koitettiin tunnin verran vääntää sitä irti pyörästä, mutta ei senttiäkään liikkunut :nolo: Kummatkin on rassannut van uudempia pyöriä missä on vanne akselilla, kun taas tässä on joku ihme aprillia viritys :(


Sepä lähtee niin, että löystyttää ne iskarin "puristin" pultit ja ottaa pois sen akselin päässä olevan pultin. Sen jälkeen akseli lähtee mm. vetämällä. ;)

4.5.2009 21:13

Larzes kirjoitti:Kuuluuko putkessa olla tiiviste, siis siinä missä se liitetään pyttyyn kiinni. Ja jotai apuja jousen kiinnitykseen, en saa toista millään paikalleen..

Ja onko järkevää paikata jäähdytinnesteletku jesarilla :D


Kuuluu olla ja ei ole järkevää ellet halua nesteiden vuotavan ulos ja aprillipilan leipovan :D

4.5.2009 23:06

Hitto mistähän tuohon tiivisteen repäsis.. Jostai vanhasta nahkarukkasesta repäsen palan.. :roll:

5.5.2009 12:53

Larzes kirjoitti:Hitto mistähän tuohon tiivisteen repäsis.. Jostai vanhasta nahkarukkasesta repäsen palan.. :roll:

Käyt ostamassa, jos välttämättä ite haluut tehä niin maitopurkista leikkaat palasen. Pakosarja jouset kiinni näin; ensin ruuvaat ruuvit kiinni, sitten otat isot pihdit ja venytät jouset paikoilleen.

5.5.2009 16:34

Parhaiten se pitää sillee, että laitat siihen putken reunaan kuumakesto tiivistemassaa sellasen viirun ympäri ja tökkäät kiinni ja jouset kiinni. kyllä pitää.

serkkuni ajoi rotax max sarjassa kartingia (samat koneet kun AF1:sissä) ja siellä tiivistys tehtiin tuolla tavalla ja minulla on ainakin pitänyt.

5.5.2009 19:50

jes. tälle kesälle 130km ajettuna. Pistin pyörän ensimmäistä yötä pihalle. yöllä sato mutta kevari oli hyvin suojattu. lähti ensimmäisellä käyntiin ja kävi normaalisti. ajoin 2km kunnes yhtäkkiä kierrokset vaan laski kunnes kone sammu. Yritin käynnistellä mutta putkesta tuli ainoastaan semmonen pienehkö liekki :eek: . rullasin pyörän kotiin ja latasin akun, vaihdoin tulpan, tsekkasin et kaikki nesteet oli ok, startti moottori jakso pyörittää 2krpm eikä missään muualla oo mitään vikaa. ei vaan yksinkertasesti ees lupaile käynnistyvänsä. Kellään tapahtunu samal taval?

5.5.2009 19:57

ghzz kirjoitti:
Larzes kirjoitti:Hitto mistähän tuohon tiivisteen repäsis.. Jostai vanhasta nahkarukkasesta repäsen palan.. :roll:

Käyt ostamassa, jos välttämättä ite haluut tehä niin maitopurkista leikkaat palasen. Pakosarja jouset kiinni näin; ensin ruuvaat ruuvit kiinni, sitten otat isot pihdit ja venytät jouset paikoilleen.


ite en suosittelis kyl "isoja" pihtejä. piti käydä sairaalas käteen laittamas 4tikkiä ku oli LIIAN isot pihdit ja hermostuksissani sit laitoin vähä voimaa.. :roll:

6.5.2009 12:13

jansu91 kirjoitti:ite en suosittelis kyl "isoja" pihtejä. piti käydä sairaalas käteen laittamas 4tikkiä ku oli LIIAN isot pihdit ja hermostuksissani sit laitoin vähä voimaa.. :roll:

Haha!eikös oo sellanen nyrkkisääntö, että kun rupee tarpeeks vituttamaan jättää hommat sikseen, jotta säästää pyörän ja itsensä vahigoitta. :lol: Rauhallisesti kun ottaa niin sinne ne sujahtaa ja tosiaan kannattaa sitä varoa kun tai jos se ote lipsahtaa, ettei lyö kättä lähimpään rautaan.

6.5.2009 19:22

jansu91 kirjoitti:jes. tälle kesälle 130km ajettuna. Pistin pyörän ensimmäistä yötä pihalle. yöllä sato mutta kevari oli hyvin suojattu. lähti ensimmäisellä käyntiin ja kävi normaalisti. ajoin 2km kunnes yhtäkkiä kierrokset vaan laski kunnes kone sammu. Yritin käynnistellä mutta putkesta tuli ainoastaan semmonen pienehkö liekki :eek: . rullasin pyörän kotiin ja latasin akun, vaihdoin tulpan, tsekkasin et kaikki nesteet oli ok, startti moottori jakso pyörittää 2krpm eikä missään muualla oo mitään vikaa. ei vaan yksinkertasesti ees lupaile käynnistyvänsä. Kellään tapahtunu samal taval?


mulla kävi samalla tavalla kuukaus sitte ja otti raven laippa mäntään kii ku oli pytty niin paska väljä.

Kokeile onko puristuksia, pyöritä starttia ja laita sormi tulpanreikää.

itellä ampu putkee vaa ja ei lähteny käyntii ja oli männästä pala lähteny

6.5.2009 20:21

ghzz kirjoitti:
jansu91 kirjoitti:ite en suosittelis kyl "isoja" pihtejä. piti käydä sairaalas käteen laittamas 4tikkiä ku oli LIIAN isot pihdit ja hermostuksissani sit laitoin vähä voimaa.. :roll:

Haha!eikös oo sellanen nyrkkisääntö, että kun rupee tarpeeks vituttamaan jättää hommat sikseen, jotta säästää pyörän ja itsensä vahigoitta. :lol: Rauhallisesti kun ottaa niin sinne ne sujahtaa ja tosiaan kannattaa sitä varoa kun tai jos se ote lipsahtaa, ettei lyö kättä lähimpään rautaan.


noku olis joku siinä vaiheessa tullu sanomaa ni olis varmaa jääny tikkaukset välii :D ja lähimpään rautaan tosiaan otti, meinaan ei oo af1 rungon reunat mitenkään tylsät :D

6.5.2009 20:22

Ansta kirjoitti:
jansu91 kirjoitti:jes. tälle kesälle 130km ajettuna. Pistin pyörän ensimmäistä yötä pihalle. yöllä sato mutta kevari oli hyvin suojattu. lähti ensimmäisellä käyntiin ja kävi normaalisti. ajoin 2km kunnes yhtäkkiä kierrokset vaan laski kunnes kone sammu. Yritin käynnistellä mutta putkesta tuli ainoastaan semmonen pienehkö liekki :eek: . rullasin pyörän kotiin ja latasin akun, vaihdoin tulpan, tsekkasin et kaikki nesteet oli ok, startti moottori jakso pyörittää 2krpm eikä missään muualla oo mitään vikaa. ei vaan yksinkertasesti ees lupaile käynnistyvänsä. Kellään tapahtunu samal taval?


mulla kävi samalla tavalla kuukaus sitte ja otti raven laippa mäntään kii ku oli pytty niin paska väljä.

Kokeile onko puristuksia, pyöritä starttia ja laita sormi tulpanreikää.

itellä ampu putkee vaa ja ei lähteny käyntii ja oli männästä pala lähteny


muttaku se kumminki takarengasta pyörittää jos on vaihe päällä?

6.5.2009 20:40

Ei se kone jumiin mene. mulllakin pyöri ihan hyvin startista, eikä pitäny mitää kiinnileikkausääniä, hyyty vaan mutkaan, anto kipinää jne. vaihoin koko virtapuolen varaosakoneesta ja sit kokeilin puristuksia ni oli ihan löysät ja pytty pois ni männästä puuttu pala kulmast ja m-renkaat paskana

6.5.2009 21:55

Ansta kirjoitti:Ei se kone jumiin mene. mulllakin pyöri ihan hyvin startista, eikä pitäny mitää kiinnileikkausääniä, hyyty vaan mutkaan, anto kipinää jne. vaihoin koko virtapuolen varaosakoneesta ja sit kokeilin puristuksia ni oli ihan löysät ja pytty pois ni männästä puuttu pala kulmast ja m-renkaat paskana


auts. olikos kalliski laittaa kuntoo?

7.5.2009 9:57

no jos ite laitat ni luultavasti selviät uuden männän ja tiivistesarjan hinnalla... mutta ota nyt eka selvää onko siellä puristuksia, mutta kuullostas siltä että m-renkaat on rikki jos antaa kipinää saa bensaa mutta ampuu vaan putkeen startatessa