Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.5.2018 0:38
Mulla on hussessa 520 jakoset ketjut vaihdettu edellisen omistajan toimesta, ja pitäs saada isompaa eturatasta niin mistähän noita sais ostettua kun ei mistään tunnu löytyvän? Ja sopiiko wr hussen takarattaat suoraan smrrään? Ja sitten että jaksaako nää vehkeet ottaa enempää huippuja muutenkaan pidemmillä väleillä, kun nyt jää kierrokset huiputtaessa noin 10250rpm max. Ja rajotin ottaa tietääkseni 10500rpm kohalla vastaan, että onko ylipäätään hyötyä vaihtaa pidempiä välejä, jos ei muutenkaan kierrä ihan rajottimelle asti?
29.5.2018 14:38
Joo onko kellään asiasta tietävällä tietoo että minkälainen setti pitäs ostaa jos haluaa smrrään paperisuodattimen tilalle WR hussen vaahtosuodattimen? ei oikeen huvittas joka kerta ostaa uutta paperi suodatinta ja vaikutaa tuo vaahto olevan hieman toimintavarmempi.
29.5.2018 17:38
^^ Välityksistä. Nelareissa ei ole juurikaan hyötyä että kone kiertää rajoittimelle isoimmalla vaihteella, huipputeho tulee siellä 9200-9500rpm kohdalla jonka jälkeen tehopiikki laskee jyrkästi rajoittajalle asti. Käytännössä aivan turhaa vinguttamista kuutosella rajoittimelle. Välitykset on sillon ok kun jaksaa viitosella nippanappa mennä rajoittimelle, välytyään koneen turhalta huudattamiselta ja mennään enemmän nelarin väännöllä.
Huippunopeuksiin ei välitysten vaihto juurikaan auta, 11kw on 11kw eikä se siitä miksikään muutu välitysten vaihdolla. Edes 180 pytty ei kasvata kovinkaan paljoa huippunopeutta koska huipputeho ei kasva kovinkaan paljoa, mutta vääntöä tulee lisää joka näkyy kiihtyvyydessä.
3.6.2018 14:44
Moro
Mites on onko 2011 vuoden sms 4:ssä vaihteistolla omat öljyt, vai onko samat öljyt kun moottorissa? Jos on vaihteistolla omat öljyt niin miten ne katotaan?
4.6.2018 6:01
Samat öljyt kiertää moottorissa ja vaihteistossa, ei ole erillisiä öljyjä kuten joissain nelari kisaenskoissa.
8.6.2018 13:55
Moi! Kun aattelin tuhon smr hussee hankkia enskat niin minkälaiset siihen menee?
10.6.2018 3:49
Mikä voisi olla vikana kun mulla on fantic supreisa ja se on 150cc 4 tahti ja se kulkee vain 85km/h
10.6.2018 3:51
[quote="Miika02"]Mikä voisi olla vikana kun mulla on fantic supreisa ja se on 150cc 4 tahti ja se kulkee vain 85km/h
Ja se kulkee vikalla vaihteella saman verran mutta tehot hiton alhaalla
9.8.2018 23:27
Mikä vois olla ongelmana kun kierrokset leijaa eikä laske normaalisti ja myös kun rajotin kuulostaa todella hitaalle
10.8.2018 5:59
Kaasuttimessa roskia, kaasuttimen kalvo venynyt tai rikki, imukaula viallinen ja saa ilmaa, EGR venttiili viallinen, jos EGR poistettu niin letkujen tulppaukset vuotaa, mäntä väljä, männänrenkaat poikki, venttiilien välyket viturallaan jne.
Käyt nuo nyt ensin läpi ja ihmetellään sen jälkeen lisää
10.8.2018 13:39
Mitä kaikkea pitää olla tukittuna jos egr poistettu
10.8.2018 15:41
Kaikki ne reiät tulpataan mistä on irroitettu EGR letku.
29.8.2018 12:57
Mikä mahtais olla mun husses vikana? Kone boaa ja pätkii jos lyö kaasun pohjaan/lisää kaasua äkkiä. Suutin liian iso/pieni? Tekniikkana 183cc athena, portattu kansi, egr poistettu, twinair ilmanputsari, suuttimet vaihdettu (väärä koko?) avarretut palotilat ja kanavat ja vapari änkkä. Seosruuvi ei auttanut asiaan
Suuttimen koko liian iso/pieni?) Ja on ilmanputsari pesty yms. eli ei pitäis siitä olla kiinni !
29.8.2018 16:21
Katao Minarelli WR moottorikeskustelun ekalta sivulta oikeat suuttimet, säätöohjeet ja mikä vaikuttaa mihinkin, kuten seosruuvin vaikutusalue.
30.8.2018 8:19
joo, minäpä katon. Mitä toi b5 johdon katkasu auttaa tai kannattaako ton tekniikan kanssa katkasta. Vuosimalli 2011 on mun husse. Missä johto sijaitsee ja vaikutukset? Ps. Oon kattonu noita aikasempia topiceja mut ei oo tullu mulle selväks