Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.3.2012 20:12
Voisiko joku laittaa tähän linkkiä mistä saa tilattua power commanderin ja onko se hyödyllinen jos ostaa uuden putken?
Mitä eri putkia dukeen on nyt tällä hetkellä mahdollista saada ja mitä tulee vielä kevään mittaan markkinoille? Kannattaako putki tilata esim Bikeworldin kautta vaiko itse netistä?
18.3.2012 22:08
Powercommanderia ei vielä ole saatavilla valitettavasti, mutta olisi hyödyllinen jo vakioputkenki kanssa tosin maksaa säädätyksineen monen mielestä liikaa.
Putkia löytyy ainakin: KTM Powerparts Sebring ja KTM Powerparts Akrapovic, Leovince, Arrow, Scorpion, Ixil, Remus.
19.3.2012 0:17
Ja vielä GPR.
19.3.2012 19:26
leevi96 kirjoitti:Luin tuolta nettimoton myynti ilmoituksista, että kahdessa myytävässä Dukessa on piristetty ruiskuohjelma. Ilman PC:tä yms. Eli auttaisiko todella, jos piristää pelkkää ruisku ohjelmaa? Huiput kuulemma nousi 110->+125km/h.
Ja jaksaa vääntää 6. vaihteenkin loppuun.
Kysyin tätä hommaa keitaalta. Ja vastaus oli
''KTM:n kautta ei ole saatavilla virallista ruiskukarttaa, joka muuttaisi pyörää tehokkaammaksi. KTM:n päivittää aina silloin tällöin pyörien ruiskukarttoja ja ehkä tässä on kyseessä sekaannus sen asian tiimoilta. Voimme tietenkin tarkistaa, mikä ruiskukartta pyörässäsi on. Jos siihen on saatavilla uudempaa karttaa, niin voimme ladata sen pyörääsi. Kartan tarkistuksesta ja päivityksestä veloitamme 23,-€
Kartan voimme tarkistaa ja vaihtaa odottaessa, kunhan vain varaat sille ajan etukäteen.''
Nii taitaa olla paskapuhetta ilmotuksissa? Tai sitte niillä on jonku muun tekemä kartta siellä, jos niillä sellanen on nii mistäköhän sen sais?
19.3.2012 19:41
Eiköhän tää ole sitä, että pyörään on tullu joku ruiskupäivitys mikä on lyöty sisään huollossa ja sullekin laitetaan kun viet seuraavan kerran huoltoon ja se on sitte vähäsen toimivuutta parantanut arkipäivää autojen kanssa tommonen.
Tai toinen vaihtoehto on, että se on sisäänajon jälkeen laitettava kartta, tai se mikä poistaa 100km/h rajotuksen, sinuna en ihmettelis enempää ei tehdas näihin viriosia toimita sen ne on julkisesti sanoneet, ja syynä että vastuut olisi liian suuret mikäli niitä huollossa asennettaisiin vähän sama ku mopoissakin.
Tai hetkonen, jospa kotarilla on ruiskuohjelma teharin kaveriksi ja se on noille laitettu, vaikea sanoa, mutta joku foorumillakin kehu kyllä jossain välissä, että tommonen piristetty ohjelma laitettiin.
19.3.2012 21:07
Jos mua tarkotat nii ei se mulla ainakaa ollu mikää piristetty ohjelma, oli tullu vaa uus ohjelma kotarilta joskus syksyllä/talvella nii laittovat sen sitten samalla kun käytin sen jarrupolkimen korjauttamassa. Kartan tarkotus oli parantaa taloudellisuutta näissä. Toivon ny vaa et toi poistais sen rykimisen sieltä 7500-8000rpm tienoilta.
19.3.2012 21:14
Juu, saatoit olla sinä ja saatoin muistaa väärinki mimmonen päivitys oli, eli ei ollu mikään syytös valehtelusta jos annoin ymmärtää niin, ja mihinköhän se kulutus sitte tippuu jos nykyään jo pääsee erittäin pienellä 3L/100km ni mennänkö perhana 2 litralla seuraavaks
Vitsi oli, ja kaikki kulutustiputuksethan on vaan plussaa jos eivät tule tehon kustannuksella.
19.3.2012 21:46
Se ruiskupäivitys on se mikä tuo alavääntöä lisää
19.3.2012 21:50
Joxx mitä tekee huipuille?
19.3.2012 23:30
Joku hermanni selittää youtubessa että Leovincen SBK:lla olis huiput noussu 135.
http://www.youtube.com/watch?v=mahOi6Tx ... y_received Pidettiin pientä väittelyä tuosta, pitää vielä varmistaa kun säät paranee.
19.3.2012 23:35
YouTubessa keskustelu välillä yhtä tasokasta kuin suomi24..
20.3.2012 0:01
Jännä jos nousee 135km/h ku 6vaihteella kierros rajottimen pitäs alkaa paukuttaa 134km/h... Paska puhetta taitaa toi olla. Kuten gogge sano nii youtube on samaa tasoo ku 24. En tiiä onks mototinkaan keskustelujen tieto aina parempaa tasoo
20.3.2012 0:25
No joo tieto, mut kyl tääl voi jopa asiallisen vastauksen saada. Suomi24 kun erehtyy lukemaan, ja liittyy 2 pyöräsiin niin keskustellaan lopulta 2 tahdin ja 4 tahdin eroista yms. Taino, riidellään.. Sitä sivustoa lukiessa alkaa oikeesti vituttamaan. Täällä kummiskin modeja, jotka hoitaa hommansa ja porukallakin aika pitkälti järkee päässä. Kannattaa todellakin miettiä mitä uskoo sen perusteella mistä/keneltä tieto peräisin. Aleksi 13v käy vähän valaisemassa porukkaa pärinöissään, kohta alkaa juttu kiertämään että mopoon saa tehoja kun poraa 4mm reiän keskelle mäntää..
Jottei nyt ihan ot mene, niin näihinhän vois lyhentää välejä vähän, jos noin paljon jää 6. vaihteella tehoa hukkaan. Ei sen loppuun asti tartte kiertää, mutta edes lähemmäs. Ei aavikko väleistä ole hyötyä, vääntöä näihin kaivataan muutenkin, niinkun kaikkiin 4t 125..
20.3.2012 14:16
Kyllä, olet oikeassa varaa on lyhentää ilman, että huutaa rajottimeen, mutta ongelma on se et ei oo taakse ku pienempiä rattaita = pitempiä välejä (piikkisen honda varaderon takaratas on täysin vastaava), ja kotarin oma oranssi piikin isompi, ja minusta jokapaikan ei tartte olla oranssia vaikka kotarilla ajaa. Ja eteen ei löydy muutaku vakio 14z ja takanen on vakiona 45z.
Ja itse olen sitä mieltä, että optimi ois pisimmistä väleistä joilla hakkaa 6 rajottimeen, niin heti seuraava pitempi jolla ei huuda eli piikin tai kaks pienempi ratas.
Tosin bensan kulutus varmaan insinööreillä mielessä kun noita aavikkovälejä laittaa ja tietysti jos liian lyhyet on, että hakkaa rajottimeen ni kone ei tykkää jos silleen ajetaan putkeen pitkää matkaa, mutta liian pitkiä nuo on kyllä vakiona kaikissa.
Ja Sugeelle: ihan mielenkiinnosta kysyn, millä päättelet että hakkaa rajottimeen 134km/h nopeudessa, kun vois laskeskella mikä ois optimi välitys, että kulkis paremmin ku tietäs.
20.3.2012 15:10
Keskusteluhan on kyllä paljon asiallisempaa. Kiitos modeille siitä, mutta mutua aika paljon liikkuu.
Rattaita tosiaan ei ole, ellei nyt ton 200duken mukana/avulla tuu jotai sopivaa.
Päättelin sen siitä kun käyttäjä "sanoKössivaa" kertoi että putkellaan jaksoi vääntää kutosen loppuun munaasennossa ja 134km/h otti rajotin vastaan.