Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
3.1.2012 20:18
Ite oon miettiny tota crossistongaa ja nastarenkaita.. Mutta onnistuisko niillä sitte talvella ajaminen kunnolla, pitääkö siltikää liukkaissa mutkissa ja lähteekö nasse ees käyntii? Ku viime talvena ei ainakaa meinannu lähtä ees -1C nii mitä pitäs tehä että lähtis käyntii esim -15C ?
3.1.2012 21:28
Itse en kyllä ajaisi, voi tulla tilanteita liukkaalla kelillä, kyykkyä kuitenkin paljon enduroa/supermotoa vaikeampi hallita yllättävissä tilanteissa sekä kyykyissä vielä melko keveä perä joka voi aiheuttaa hankaluuksia mäkiä noustessa ja se voi "lähteä alta" helposti kääntyessä.
Hallittavuutta voisi luulla hankaloittavan se, että kyykyllä on paljon huonommat mahdollisuudet liikkua penkillä ja näin siirtää painoaan sinne minne milloinkin tarvitsee.
Lisäksi en oikein luota pieneen akkuun näillä Suomen maan talvipakkasilla, joten polkimen puuttuessa on ikävä alkaa lumella/jäällä työntelemään pyörää käyntiin jos akussa ei potku riitäkkään.
3.1.2012 21:38
Kyl toi lähtee mil pakkasel vaa, vaik viimetalvena seisoki paljo.
Ja tubevideoiden ja parin tutun mukaan kyykky on ainaki jääradal parempi ku enska, pitää vaa saada etee tarpeeks painoa perästä.
3.1.2012 22:43
Jääradalla kyykky voi todellakin olla hyvä, mutta on renkaiden nastoituskin aivan eri luokkaa kun katurenkaiden nastat, jääratapiikit ovat vielä melkoisesti erilaiset kuin esimerkiksi enduropiikit.
7.1.2012 2:34
Onko kaiken ikäisissä Näsäreissä samanlainen virtalukko ja kytkentä? Kun pääsi ainut avain hukkumaan ja jos täytyy ostaa uus lukko niin pitäs tietää että sopiiko kaikki tuohon.
Ja voisko joku muutenkin antaa vähän ohjeita/vinkkejä tuohon virtalukon vaihtamiseen.
12.1.2012 20:26
Periaatteessa kun sähköt on samallaiset niin lukkokin on. Jos vielä tarttet niin voisin vaikka verrata uutta ja vanhanmallin lukkoa? Tosin muistaakseni vanhassa mallissa oli jotain eroja keskenään, kun oli vm. 1989 lukko, ja joku 90-93 sähkösarja niin sähkösarjassa tais olla yksi maajohto enemmän jostain syystä. Rikoin sen pikaliittimen ympäriltä ja yhdistin ne 2 johtoa yhdeksi, niin toimi kyllä.
20.1.2012 17:12
Joo kun itellähän tuo on -03 ja tuossa lukkosarjan ilmotuksessa ei lue että minkä ikäsestä ne on peräisin. Niin pitäisi vaan tietää että voiko tuossa tulla ongelmia vastaan. Onko noissa sitten mitään ihan rakenteellisia eroja ettei vaan sopisi paikalleen tai rattilukko sopisi?
Minkälainen systeemi tuo rattilukko muuten näissä on että onko virtalukossa kiinni vai mitenkä?
20.1.2012 20:31
Onhan niissä lukoissa joo tosiaan se ero, että uudemmassa näsärissä se rattilukko on siinä virtalukossa ja vanhemmassa siellä t-palassa. Mutta jos et rattilukkoa tartte, niin vanhemman mallin näsärin virtalukko kelvannee kyllä muuten.
28.1.2012 1:06
http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/t ... 3.jpg.htmlTietääkö kukaan, että mistä saisi kuvassa olevia osia? Noi jarrunesteensäiliön kannet ja mittarin kehys kiinnostaisi
28.1.2012 20:37
Mun honda kausi oli sitten siinä, lähti pyörä mailmalle.
29.1.2012 0:40
Paljonko mahdoit saada? Itellä olisi mielessä saada tosta uuemmasta neljänumeroisia lukuja kun kuiteskin 2 vuodessa kuitteja löytynee päälle paritonnia, liekkö jopa kolme.
Ompa kyllä melkosen paskaa tuo etujarrun ilmaus näsäreissä
Täytyy tehdä täysin suora reitti ilmalle ylöspäin, eli nostaa satula niin ylös kun saa ennenkuin lupaa edes painetta. Sitten runkataan nipan ja kahvan välillä viitisenkymmentä kertaa
30.1.2012 21:24
Itte tapaan aina jarrujen ilmaukseen käyttää sellasta alipaineella toimivaa työkalua, joita myös motonetistä löytyy 50€ hintaan. Esim. Auton jarrujen ilmaukseen menee tuolla koneella alle 10 minuuttia jos ilmausnipat ovat kunnossa.
2.2.2012 17:39
Täytyy vaikka tommonen investoida jos ei muuten saa ilmattua, pikkusen sain jo painetta mutta ei tarpeeks.
Onkohan noita perkeleen pakoaukonsäätimenkäpäliä erilaisia, taitaa nimittäin ottaa gila2:ssa olleet käpälät nyt mäntään kiinni gila1:ssä... Kellään varmaa tietoa?
Myös jäähdytysongelmaan kaipaisin vastausta: Kannentiiviste paloi n. 5min tallissa käyttelyssä, termostaatti ei ollut paikoillaan, syyläri oli aivan kylmä ja pytty taasen kuuma. Ei ton nyt pitäis ihan noin kuumeta paikallaan käyttäessä? Tosiaan nesteet ei tunnu kiertävän, niin onko tuolla nyt jossain joku ilmatasku?
2.2.2012 19:03
Itellä joskus muinoin oli alkuperäsestä pytystä lohjennu käpälästä pala ja kolisi putkessa. Tilasin uudet uuteen pyttyyn ni ei niitä kyllä ulkomailtakaan saanu ku yhtä mallia, joten en usko et niissä on eroja.
Sulla voi olla ilmatasku, mut myös kansi tai sylinterin yläpää voi olla väärä. Varsinkin jos kansi on ollu irti, ni voi olla syytä tarkistaa suoruus ja vaihtaa pahvi. Ei sinne helposti pitäis kyllä ilmaa jäädä, jos nesteitä lisätessä oot puristellu letkut vesipumpun vierestä ja pytyltä. Ei tossa oikein muuta vikaa voi olla ku rikkinäinen vesipumppu, ilmaa letkuissa tai kannen alta vuotaa. Toisaalta jos kansi vuotaa ni helposti rupee tiputtelemaan ylivuodosta nesteet ulos.
Ite en oo tykänny koskaan ilmata yksin, kyl se helpottaa ku on kaveri painamassa kahvaa ja sanomassa koska väännät ruuvin kiinni. Ei oo ollu sen kanssa kauheesti ongelmia jos kahdestaan tekee.
2.2.2012 20:12
Homma ratkeskin jo, en hoksannu että siellähän saattaa olla jonkinverran puristusta kun tulppa oli paikallaan
Ei ne tosiaan mihkään kiinni ottaneet.
Kannen suoruus tarkistettu peiliä vasten, suoralta tuntui verrattuna toisen näsärin kanteen jossa oli sama kuumenemisongelma. Vasta kasasin koneen, ja vesipumpun muoviratas laitettiin ehjänä sinne. Otan nyt vielä kytkinkopan auki ja tsekkaan, tosiaan myös vesipumppu pyörii vaihde silmässä. Huomenna käyn hakemassa orkkiskannentiivisteen ja kokeilen uudelleen. Voikohan tuo kansi olla kuitenkin kiero vaikkei peiliä vasten siltä vaikutakkaan?