14.5.2011 19:50
14.5.2011 20:15
14.5.2011 20:32
RMK kirjoitti:Parempi olis purkaa kaasari ja pestä se huolella. Kuulostaa ettei tyhjäkäyntipiiri toimi ollenkaan. Tyhjäkäyntisuutin on melko hankala huomata, se löytyy kohokammiosta sellaisen syvän onkalon pohjalta. Ja pesun lisäksi vaikka sähköjohdosta otetulla messinkisäikeellä rassata kaikki kanavat auki, samoin KAIKKI suuttimet. Lopuksi kannattaa vielä puhaltaa, jos ei ole kompuraa, aerosoli-ilmapullokin käy. Luistin neula ylhäältä lukien 4:s ura ja varmista että luisti meni oikeinpäin. Sitten kokeilu. Onhan sulla uudet bensat? Oletko kurkannut tankin sisäpuolelle miltä siellä näyttää. Jos on pohjalla ruostetta ja muuta moskaa, ne on kohta kaasarissa!
14.5.2011 20:52
15.5.2011 10:48
15.5.2011 18:45
-Zone- kirjoitti:Kun sitten aikanaan varsinaiset nesteet pistät ja ilmaat, niin ihan ensiksi työnnät männät satulaan niin syvälle kuin menee (ei jää mäntien taakse taskuja joihin voi jäädä ilmaa). Proppu korkeintaan puoli kierrosta auki (enemmän vain jos ei lähde neste laskeen) ja nestettä säiliöön, mutta älä pumppaa kun ilmaa on vielä paljon järjestelmässä, vaan odota rauhassa. Neste nähdäkseni liikkuu vain edes-takas jos pumppaa ja vaikka lopulta onnistuiskin, aikaa menee.
Anna siis valua rauhassa nestettä alas (tietysti nestettä lisäillen), kunnes propun kautta tulee norona ulos (pätkä läpinäkyvää letkua propussa on eduksi). Sitten proppu kiinni ja vasta sitten pumppauksia. Alkuun säiliöstä neste katoo vikkelään, kun sisään työnnetyt männät tulee ulos. Älä anna haukata ilmaa ylhäältä, vaan nestettä lisää säiliöön kun mahtuu.
Kun männät on lopulta niin ulkona, että palat puree levyyn, niin sitten normi ilmaamista jos tarve vaatii. Ei nimittäin enää aina edes vaadi perinteistä puljaamista jarrukahvan ja ilmauspropun kanssa.
16.5.2011 2:14
RMK kirjoitti:Etujarru toimii nyt kuin uutena!
16.5.2011 21:00
Päädyin nyt sitten siihen lopputulokseen että kaasarissa on paskaa joten täytyypä seuraavan kerran purkaa kaasari kunnolla osiin kun pääsee taas sen luo... Ostin vielä erillisen polttoainesuodattimen niin ei tankistakaan pääse mitään mahdollisia ruostemuruja kaasariin.-Zone- kirjoitti:antti-boy : Imaiseppahan faktaosiosta korjauskäsikirja. Sieltä löytyi ainakin joitain kuvia öljypumpustakin. Mikunin VM sarjan kaasareihin on saatavilla ihan ohjeetkin. Löytyy mm : http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
16.5.2011 21:24
antti-boy kirjoitti:vai teenkö suosiolla pumpusta jollain haaralla ns. "suljetun systeemin" jossa kiertää pieni määrä öljyä edestakas ettei systeemi pääse kuivumaan jos joku tuota jaksaa joskus tulevaisuudessa laittaa? Seosbensa on kuitenkin aina varma ratkaisu jos sen öljyn muistaa siihen itse sekoittaa...
16.5.2011 21:41
25.5.2011 18:10
25.5.2011 22:45
27.5.2011 14:50
27.5.2011 15:19
@Lauri kirjoitti:Saakohan Yamaha DT 125LC YPVS:ään mistää tehoputkia tai ylipäätänsä mitään viritys osaa?? Ja taitaa olla kova homma laittaa toi ypvs toimimaan kun siitä on edellinen omistaja ottanu kaikki osat pois ja muutenki karsinu kaikki ylimääräset sähköt poi,s se ypvs on juntattu kadella ruuvilla auki asentoon.
27.5.2011 15:24