Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.5.2010 23:00
Vai tehoalue yläkierroksilla? Selevä
Mutkateillä ja kaupungissa varmasti loistava peli. Ottakaahan niitä huippuja gps:iin tai jotenkin muuten kuin vain mittariin, saa samalla tietää heittääkö se paljoa. Itseä ketuttaa kun omistin tämän edeltäjän eli piikkisen sendan, joka oli kooltaan ainakin mopoluokkaa tähän verrattuna. Samanlaisen positiivisen muutoksen näki yammun xt --> wr kehityksessä. Huomaa, että valmistajat ottaa kevaritkin nykyään tosissaan.
18.5.2010 14:12
No siis ylempänä kun esim marathonissa
Ei kyl oo kierrosmittaria eli toi on iha vaa pers tuntumalla tullutta tietoo
Juub ja huippuja otan jahka kerkiän.
18.5.2010 14:24
Joo teho alue on täs huomattavasti ylempänä kuin minarellin konees (wr,yzf rieju). Alhaalta vääntää aika heikosti. Huomaa kyllä lyhyemmän iskunpituuden ja DOCH koneen. Yläkierroksilla sitten sitä tehoa onkin ihan mukavasti.
Huippuja päästiin kaverin pyörällä 101km/h, 2pääl. Mut kuristettu aika vittumaisesti liian pienel suuttimel (ainaki tää kaverin yksilö) Isommal suuttimel tulee varmasti jonkun verran lisää tehoo.
19.5.2010 18:47
Oon miettiny tällästä derbiä tai sitten wr:ää, mutta tästä on tosi vähän tietoa kiihtyvyyden osalta. Mitä siis luulette kiihtyvyyden olevan wr:ään verrattuna?
19.5.2010 20:58
Wr hmmm.. En oo ite ajanu mut vekkaan et aika tasoihin menee. Ite ottaisin kyl tän
. Ihan alustan takia vaikka ei wr:n alustassakaan mitää vikaa oo.
19.5.2010 22:09
kiihtyvyydestä en tarkemmin osaa sanoo mutta luulis aika tasoihin menevän wr kanssa. 2 pääl päästiin 111kmh tasasella mittariin pienee vastatuuleen. Itellä tulee tosi paha tehovaje siin about 6-7 trpm kohal ja ei meinaa päästä sen yli heti, mut sitku pääsee nii tulee kunnon "tehopiikki". Käy oma yksilö tosi laihalla--->täl viikolla isompaa suutinta stormilta ja mahdollisesti neulan säätöö ja ilmanputsarin kuri helvettiin.
20.5.2010 7:57
Kerro tietty tulokset tännekki sitte. Tuli muute ostettua uus kilventeline tähä. Änkän osatn tnä. HArmillisen lussut äänet vakiona.
20.5.2010 17:12
Kiitos tiedoista. Mutta maalaisjärjellä vois luulla, että toi wr:ä ois kiihtyvyydeltä parempi.
Mitäs kureja näissä sitten on?
20.5.2010 17:18
Maalaisjärjellä? Ei se ruisku tee siitä weerast sen nopeempaa, onhan täs 30mm kaasari. Ja sitä paitsi tämä on kevyempikin.
20.5.2010 19:14
Allu. kirjoitti:Kiitos tiedoista. Mutta maalaisjärjellä vois luulla, että toi wr:ä ois kiihtyvyydeltä parempi.
Mitäs kureja näissä sitten on?
Ilmanputsarin kansi selvästi kuristaa, aukko joku 2-3cm mistä imee ilmaa ja ohenee varmaan puoleen tosta mennessään "sisäänpäin", irrottaa ilmanputsarin kannen niin näkee aika selvästi. Itellä ainakin törkeen alipieni suutin vakiona ja änkkä tukkosen näkönen jonka kuulee äänistäkin
. Ootteko jo kattonu minkä kokosta suutinta teillä? Vakiona pitäs olla 100. Eihän noista varmaan paljoa tehoa tule mutta toimiipahan paremmin ja kuullostaa paremmalta. Lisäinffoa sitten joskus. Änkäks oon aatellu yamaha xt giannellia jota vähän lyhentäs ja modais et menis tohon kii.
20.5.2010 20:19
Okei. Kiitti.
22.5.2010 14:42
uusii kuvii gallerias käykääs vilkasemassa
E:motarilla kävin heittää nii tasasella 121 mittarii ilman munaasentoo.
23.5.2010 12:52
pöö-mies kirjoitti:uusii kuvii gallerias käykääs vilkasemassa
E:motarilla kävin heittää nii tasasella 121 mittarii ilman munaasentoo.
Eli siis menee paremmin kun tuo wr. Wr:llä tekee tiukkaa saada se 115 edes mittariin ja tarvii ottaa huomioon että wr:n mittari heittää siinä kohdassa jo ainakin kymmenellä.
29.5.2010 19:13
eiköhän tämä paina saman verran kuin wr koska tässä kuivapaino 125kg ja wr paino ajokunnossa 133kg (sisältää siis bensan, öljyn yms.). kenen moottori tässä derbissä muuten on ja monta kilowattia löytyy oikeesti ja kuinka nopeesti kiihtyy sataseen (oikeesti siis, ei noita "6-7sec" xD), n. 20sec vähän yli/alle?
29.5.2010 19:45
Derbin oma 15hp moottori.